[XP] Kan geen domain users lokaal toevoegen aan groepen

Pagina: 1
Acties:

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:15
Ik heb bij een klein bedrijfje een Windows 2003 Small Bussiness Server neergezet. Er draaide eerst een NT4 server en ik heb alles overgezet. User accounts zijn opnieuw aangemaakt. De computers heb ik op het nieuwe domein toegevoegd.
Alle workstations draaien windows XP.

Sommige mensen moeten local administrator worden. Maar ik krijg geen domain users toegevoegd aan de local administrator groep. Het werkt maar op 1 machine en dat is een machine die niet op het oude domein heeft gedraaid. Ik heb in de knowledge base van MS gezocht en google maar kan het probleem niet vinden.

"NET localgroup /add" werkt ook niet omdat hij de users niet ziet.

[ Voor 6% gewijzigd door m3gA op 28-05-2005 10:45 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je bladert naar de groepen en users uit AD?

Zoiezo is het handiger om een Domain localgroep lid te maken van de groep Administrators. Dan de groepen waar de users in zitten daar lid van maken, of de users rechtstreeks. Dan kan je de toegang tot die pc gewoon via AD beheren :P Krijg je ergens foutmeldingen? Anders traag inloggen misschien?

DNS al gecheckt?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• m3gA
sanfranjake schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 11:16:
Als je bladert naar de groepen en users uit AD?

Zoiezo is het handiger om een Domain localgroep lid te maken van de groep Administrators. Dan de groepen waar de users in zitten daar lid van maken, of de users rechtstreeks. Dan kan je de toegang tot die pc gewoon via AD beheren :P Krijg je ergens foutmeldingen? Anders traag inloggen misschien?

DNS al gecheckt?
dns klopt. heb ik al gecontroleerd. Foutmeldingen krijg ik niet. inloggen gaat normaal en voor de rest werkt gewoon alles.

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
Krijg je een foutmelding als je wilt toevoegen? Of kun je de AD niet benaderen of doorbladeren?
Geef eens wat meer info.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
m3gA schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 12:00:
[...]

dns klopt. heb ik al gecontroleerd. Foutmeldingen krijg ik niet. inloggen gaat normaal en voor de rest werkt gewoon alles.
hoe defineer je 'alles goed ingesteld' :?

geef eens een ipconfig /all output van je clients en server dan beoordelen wij wel of dit goed danwel fout is

A wise man's life is based around fuck you

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ben je - als je die gebruikers wilt toevoegen - op de machine zelf ingelogged?
Zo ja: als wie? (local administrator heeft geen toegang tot de AD)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• m3gA
Ik ben ingelogd als domain admin. Deze is wel toegevoegd aan de local admin groep. En ik kan de AD niet doorbladeren. Maar dit komt alleen voor op de machines die eerst op het NT4 netwerk hebben gehangen. DNS wordt afgehandeld door de server.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:22
het kan toch niet dat je geen foutmeldingen krijgt, het moet toch iets geven als je deze bij de local admin group wil toevoegen, ik kan mij niet voorstellen dat dit geen error geeft.

Op de Computer Management console eens en ga naar Local Users and Groups, klik op Groups, administrators, klik op add, advanced en dan de knop find now, krijg je nu de lijst te zien van alle gebruikers? zo niet, dan is er een DNS probleem. Of als je een foutmelding krijgt dewelke? Indien deze niet verschijnt open de eventvwr onder Computer Management en kijk eens dat je die daar vind.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Zijn de mensen die je wil toevoegen in de lokaal administrator groep ook lid van een andere groep? Als dat zo is, is het misschien dat deze groep beperkingen heeft.

• m3gA
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 12:50:
Zijn de mensen die je wil toevoegen in de lokaal administrator groep ook lid van een andere groep? Als dat zo is, is het misschien dat deze groep beperkingen heeft.
ik heb nog niks van policies gezet aangezien ze het niet willen. Verder zijn ze alleen maar domain user. En ik ga de eventlog eens nakijken.

Verwijderd

Draai je in Native of Mixed mode?

• m3gA
Ik heb het dit weekend opgelost. Ipconfig/flushdns op alle clients en het werkt weer. Wel vreemd aangezien de server een nieuwe naam heeft gekregen.

[ Voor 6% gewijzigd door m3gA op 06-06-2005 10:15 ]

Pagina: 1