Heb dus mijn nieuwe systeempje in elkaar staan, en wil nu zo snel mogelijk mijn windows xp erop zetten, zodat ik met de pc kan gaan werken!
Allereerst de gegevens van mijn systeem;
Kast: Thermaltake VA7000BWA behuizing zwart
Voeding: Enermax 465AX-VE-GFMA (420 Watt)
Moederbord: Gigabyte GA-K8NXP-9
Processor: AMD Athlon 64 3800+ ( Venice Core )2.4 GHz, 2000Mhz, Boxed
Geheugen: 2x Crucial PC3200 BallistiX DDR 512MB CL2 Non-parity, 2.8V, 64Meg x 64, 184pin
Videokaart: Club3D Radeon X800XL 256MB
Floppy: NEC 3,5" FDD zwart
Dvd-rw: NEC 3520A Dual Layer DVD-RW
Dvd:ASUS DVD-E616P2 DVD-player
Harde schijf: Hitachi T7K250 250GB HDD SATA2
Besturingssysteem: MS WinXP Home OEM
Toetsenbord: Logitech OEM black
Muis: Logitech optical Wheen OEM
TFT: BenQ FP937S+ 19" TFT
Oke, XP cd erin (originele hoor
!) , In BIOS de boot order gezet op floppy, cdrom, HDD, en rebooten. Met de cd in lade 1 krijg ik netjes boodschap "boot from cd:", en wanneer ik hem in de 2e lade leg krijg ik deze boodschap 2x, maargoed, de setup start.
Dan de HDD partitioneren en de gemaakte c: partitie formatteren (allemaal i de setup). Tot zover prima. Dan, na het formatteren, zegt setup dat na 15 seconden opnieuw zal worden opgestart, en dan ssetup verder gaat. Dit gebeurt ook..bijna..; De pc reboot netjes, maar meteen bij de boodschap
"boot from cd:" (omdat de setup cd erin zit
), gaat de setup niet verder, zoals zou moeten, nee, hij begint weer helemaal opnieuw! En in deze cirkel zit ik nu al twee dagen. frustrerend!
Na aanraden van elkele forum leden gedaan reeds;
* Gekeken; BIOS ziet volgens mij mijn HDD niet.
* Gekeken; Tijdens opstarten, als ik de RAID utility binnenga, staat mijn schijf er wel.
* BIOS geupdate van versie F4 naar F5. Geen verschil wat de schijf betreft.
* RAID driver floppy's aangemaakt. Kan ze niet gebruiken voor de XP setup, of werkt ook gewoon niet.
Begin beetje wanhopig te worden...mijn systeem draait, maar ik kan verder niets zo, behalve staren naar het eerste stukje XP setup scherm!!!
Hebben jullie -Hoop ik echt!- een oplossing...wordt hier namelijk niet erg vrolijk van..
Allereerst de gegevens van mijn systeem;
Kast: Thermaltake VA7000BWA behuizing zwart
Voeding: Enermax 465AX-VE-GFMA (420 Watt)
Moederbord: Gigabyte GA-K8NXP-9
Processor: AMD Athlon 64 3800+ ( Venice Core )2.4 GHz, 2000Mhz, Boxed
Geheugen: 2x Crucial PC3200 BallistiX DDR 512MB CL2 Non-parity, 2.8V, 64Meg x 64, 184pin
Videokaart: Club3D Radeon X800XL 256MB
Floppy: NEC 3,5" FDD zwart
Dvd-rw: NEC 3520A Dual Layer DVD-RW
Dvd:ASUS DVD-E616P2 DVD-player
Harde schijf: Hitachi T7K250 250GB HDD SATA2
Besturingssysteem: MS WinXP Home OEM
Toetsenbord: Logitech OEM black
Muis: Logitech optical Wheen OEM
TFT: BenQ FP937S+ 19" TFT
Oke, XP cd erin (originele hoor
Dan de HDD partitioneren en de gemaakte c: partitie formatteren (allemaal i de setup). Tot zover prima. Dan, na het formatteren, zegt setup dat na 15 seconden opnieuw zal worden opgestart, en dan ssetup verder gaat. Dit gebeurt ook..bijna..; De pc reboot netjes, maar meteen bij de boodschap
"boot from cd:" (omdat de setup cd erin zit
Na aanraden van elkele forum leden gedaan reeds;
* Gekeken; BIOS ziet volgens mij mijn HDD niet.
* Gekeken; Tijdens opstarten, als ik de RAID utility binnenga, staat mijn schijf er wel.
* BIOS geupdate van versie F4 naar F5. Geen verschil wat de schijf betreft.
* RAID driver floppy's aangemaakt. Kan ze niet gebruiken voor de XP setup, of werkt ook gewoon niet.
Begin beetje wanhopig te worden...mijn systeem draait, maar ik kan verder niets zo, behalve staren naar het eerste stukje XP setup scherm!!!
Hebben jullie -Hoop ik echt!- een oplossing...wordt hier namelijk niet erg vrolijk van..