[Java] boekhoud programma + odbc?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-05 04:43
Ik heb weer een 1 of ander maf projectje toegewezen gekregen, deze keer moet ik een boekhoud programma in Java schrijven. Nou is het probleem alleen hoe ik dit aanpak met de database.

Waarom ik dit vraag, is het volgende, ik heb ooit een workflow systeem gemaakt in java en daarbij een odbc gemaakt icm Access. Dit was allemaal heel mooi en aardig, totdat er 500 gegevens in de databse stonden en toen was het qua speed al huilen met de pet op. Ik heb nooit aan de code kunnen zien dat deze rare loop kon veroorzaken en was er toen van overtuigd dat dit aan die odbc lag.

Maarja, hoe kan ik het dan aanpakken, ik ben absoluut geen programmeur eigenlijk en doe alleen altijd wat noodzakelijk is.

PS, boekhoud programma scripjes in java zijn van harte welkom uietaard (bestaan vast wel , volgens mij zijn dr wel 10.000 verschillende varianten). Zo kan ik mijzelf misschien beter orienteren.

PS2, voor de geinteresseerden kan ik eventueel het oude workflow programma mailen, misschien dat die een bugje zien :)

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Wat wil je met dit topic bereiken?

Je vraag om boekhoudscripts.. ik heb dan zoiets van.. weet je waar je mee bezig bent?

Je zegt dat je absoluut geen programmeur bent en dat je liever de kantjes ervan af loopt. Dus waarom zouden wij je dan in dit topic gaan helpen? Niemand zal je 'scripts' aangeven en inhoudelijk antwoord geven op je vraagt heeft imho totaal geen zin.

En verder:
Wat doe je op technische informatica als je niet kan/wilt programmeren? Kan je niet beter een andere opleiding opzoeken die meer bij je past?

• Carel
Alarmnummer schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 09:47:
Wat wil je met dit topic bereiken?

En verder:
Wat doe je op technische informatica als je niet kan/wilt programmeren? Kan je niet beter een andere opleiding opzoeken die meer bij je past?
Wat ik wil bereiken is een eventuele variant op odbc en jah voorbeelden houd ik ook erg van ( ik ben immers van de Google & CTRL C/V generatie)

Een andere opleiding lijkt me niet nodig, ik ben bijna klaar met mijn IVIT HBO :)

Ik ben geen programmeur uit mijzelf, kortom ik weet niet veel meer als wat ik met Java/C++ en pascal heb gehad in de les en qua stof. Dingen zoals database koppelingen vallen hier gewoon buiten en ik weet gewoon vaak niet met welk pakket ik het beste kan beginnen voor een specifieke situaties omdat ik praktijkervaring simpelweg mis.

Verwijderd

valt een database koppeling buiten de scope van een technische informatica opleiding? Welke opleiding is dat, dan kunnen we die als niet HBO waardig aankaarten...

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:52
( ik ben immers van de Google & CTRL C/V generatie)
Ik schijnbaar ook maar kan me echt niet vinden in je verhaal cq. opmerkingen. Enige motivatie is zeker nodig om een beetje te leren programmeren. Dat straalt er bij jou om het netjes te zeggen niet echt vanaf...

Verder kan je toch ook gewoon SQL server nemen als Access niet voldoende is?
offtopic:
En nee ik ga je workflow programma niet debuggen. Dat mag je leuk zelf doen :)

• Carel
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 10:42:
valt een database koppeling buiten de scope van een technische informatica opleiding? Welke opleiding is dat, dan kunnen we die als niet HBO waardig aankaarten...
Men heeft alleen ooit die ODBC besproken icm access, maar die ging helaas gewoon niet rap genoeg met teveel data, beter gezegd, met 500 tupels deed een 3ghz pc er al 6 sec over :P.

Overigens doe ik afstuderen op BO, dat is de bedrijfskundige richting, ga aub niet vragen waarom ik nu nog dit soort dingen moet doen, neey dat spoort absoluut niet inderdaad. Voorheen heb ik wel een breed scala met eigenlijk wel alle aspecten van informatica gehad, echter was ik met programmeren nooit echt goed, omdat ik er simpelweg een pesthekel aan had.

Maargoed, dit topic gaat niet over mijn opleiding, dat dit rampzalig is door een leraren tekort en teveel onduidelijkheden waardoor je gewoon vakken krijgt die je niet hoort te krijgen is ff optic dan maar :)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:15
500 gegevens en de performance was om te huilen ? Dan ligt dat toch echt aan jou. Je hebt nl. zoiets als indexes.

Trouwens, dit forum is een forum voor programmeurs, en eigenlijk is er geen plaats hier voor topics waar je om kant en klare scripts vraagt. (Wat is een 'boekhoudscript' trouwens; er bestaat niet zoiets als 'het' boekhoudscript).

Het is ook niet de bedoeling om hier anderen jouw code te laten debuggen.

Verde vraag ik me idd ook af wat jij doet op een informatica opleiding als het jou uberhaupt niet interesseert ?
Het is ook de bedoeling dat je, als je in informatica geinteresseerd bent (maar dat ben je blijkbaar niet), ook zelf nog dingen gaat gaan uitzoeken, je kan niet alles zien tijdens een opleiding en je dan 'full blown experienced programmeur' gaan noemen. Ik werk nu 5 jaar als software ontwikkelaar, en ik ben nog iedere dag bezig met het bijleren, uitzoeken, nieuwe dingen bestuderen, etc....

Kortom, dit topic heeft eigenlijk totaal geen zin. Scriptrequests zijn niet toegelaten, het is niet de bedoeling dat je anderen jouw code laat inspecteren (hoe kom je er trouwens bij, daar kruipt veel tijd in, en de andere mensen hier gaan daar echt geen tijd aan besteden).
Als je niet weet hoe je aan dat programma moet beginnen, of als je totaal geen zin hebt om er ook maar een greintje energie in te stoppen, dan moet je je afvragen of je dat programma wil wilt schrijven. Het eindigt nl niet bij de oplevering van het programma. Nadien zal je zowiezo nog aanpassingen moeten maken, support moeten leveren, etc...
Als je die applicatie al wilt maken door wat code samen te rapen en bij elkaar te plakken, begin er dan gewoon niet aan, en laat het over aan iemand die er wel verstand van heeft.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.