[Seat Leon]Welke auto-radio

Pagina: 1
Acties:
  • 2.223 views sinds 30-01-2008

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06-2025
Ik ben op zoek naar een nieuwe auto-radio.
Makkelijk zou je zeggen, kies een uit de legio mogelijkheden.

Maar dan: de eisen!!!
  • Mp3/Wma
  • Mogelijkheid tot rode verlichting (ivm Seat)
  • Aanlsuit mogelijkheid Ipod
  • Kantel-front
  • GSM-muting
Iemand ervaringen of aanbevelingen?

Verwijderd

Ga zelf eerst eens zoeken man en leg ons dan een paar mogelijkheden voor :/.....

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Wat heeft de Seat Leon ermee te maken ? Heb je zelf geen smaak ofzo ?

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

BacardiBreezer schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 03:37:
Wat heeft de Seat Leon ermee te maken ? Heb je zelf geen smaak ofzo ?
Wat heeft de keuze voor een radio in een Leon met smaak te maken?

Voor kantelfront radio's kun je bijvoorbeeld bij Pioneer kijken. Zelf heb ik de DEH-P77MP, erg fijne radio, maar geen blauwe verlichting. Wel een strak display zonder toeters en bellen in blauw/wit.

Ik geloof dat Clarion een paar radio's heeft met rode verlichting, maar of die een klapfrontje hebben? Geen idee.. IPod idem..

Ik heb trouwens nog even overwogen je Ibiza te kopen :P

[ Voor 7% gewijzigd door Timmert op 28-05-2005 08:21 ]

• ManiacScum
Timmert schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 08:21:
[...]

Ik heb trouwens nog even overwogen je Ibiza te kopen :P
Oh hahaha grappig! Ik kreeg nu een erg goede prijs bij inruil op een Leon, dat kon ik niet laten liggen.

@ChicaneBT

Wil je ff zien hoeveel boekjes ik van die rommel al thuis heb liggen... MAN

@BacardiBreezer

Zoals al gevraag wat heeft smaak met Leon te maken?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Clarion DXZ-658RMP
http://www.rondevries.nl/...th=22_54&products_id=1893
MP3/WMA, kantelfront en 728 schermkleuren, waaronder rood :) (kan ook negatief meen ik)

en dan neem je deze kabel erbij om je iPod aan te sluiten:
http://www.crutchfield.co...550&I=020CCA649&id=review

• ManiacScum
Bigs schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 11:01:
Clarion DXZ-658RMP
http://www.rondevries.nl/...th=22_54&products_id=1893
MP3/WMA, kantelfront en 728 schermkleuren, waaronder rood :) (kan ook negatief meen ik)

en dan neem je deze kabel erbij om je iPod aan te sluiten:
http://www.crutchfield.co...550&I=020CCA649&id=review
Thanks... das inderdaad iets wat ik zoek... mooi toestel

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Rekkie, als je een topicstart maakt is het handig om te vermelden waar je al naar gezocht hebt, en welke keuzes er over blijven. Voor ons is het ondoenlijk om op grond van de eisen die je stelt "even" wat radio's op te noemen.

Verder vallen autoradio's in het domein van AV dus gooi ik hem die kant op. Of je topicstart voldoende is voor AV laat ik aan mijn collega's daar over.

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Rekkie schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 10:54:
[...]

@BacardiBreezer

Zoals al gevraag wat heeft smaak met Leon te maken?
De enkele DIN-maat is overal toch wel hetzelfde ;)...... Anders gezegd........ wil je dat wij een passende autoradio bij je auto gaan zoeken qua uiterlijk...... zeker wel iets met smaak te maken dacht ik zo ;)

[ Voor 6% gewijzigd door BacardiBreezer op 28-05-2005 12:33 ]

• ManiacScum
BacardiBreezer schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 12:21:
[...]

De enkele DIN-maat is overal toch wel hetzelfde ;)...... Anders gezegd........ wil je dat wij een passende autoradio bij je auto gaan zoeken qua uiterlijk...... zeker wel iets met smaak te maken dacht ik zo ;)
Uiterlijk gaat het toch helemaal niet om.... het gaat om de rode verlichting!

Topic kan trouwens op slot.... heb vanmiddag al een gehaald

Verwijderd

Alpine 9831R (model van 2004. maar nog steeds de beste HU van hun kwa prijs/kwaliteit)

512 verschillende kleuren voor de toetsen.
2 stereo rca uitgangen om versterkers aan te sluiten (evt later)
1 rca voor de sub.
1 aux ingang, 1 multiemedia connector (combineer deze samen (welk kabeltje? dat zoek ik op voor je) en je hebt de ultieme connectie voor je Ipod je kan dus met je radio je ipod bedienen en de info op de display van je radio zien).
en ik laat me niet uit over de lading andere snufjes over deze geweldige HU.

Succes met je keuze!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:57

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Rekkie schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 18:08:
[...]

Topic kan trouwens op slot.... heb vanmiddag al een gehaald
Dan gaat het topic niet op slot, maar zakt gewoon af.
En leuk dat je even verteld/laat zien welke je nu gehaald hebt :/

Wise enough to play the fool

• harry64
  • Laatst online: 22-02 17:13
Ik vind het design van de JVC kd5000 erg mooi en volgens mij voldoet deze wel aan jouw eisen, alleen weet ik niet zeker of de ipod er op aangesloten kan worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.lowcostcaraudio.co.uk/images/products/standard/298.jpg

Het is mogelijk de kleur te veranderen :).

[ Voor 32% gewijzigd door harry64 op 29-05-2005 13:00 ]

• Bigs
  • Niet online
harry64 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 12:59:
Ik vind het design van de JVC kd5000 erg mooi en volgens mij voldoet deze wel aan jouw eisen, alleen weet ik niet zeker of de ipod er op aangesloten kan worden.

[afbeelding]

Het is mogelijk de kleur te veranderen :).
Volgens mij was die iPod juist de belangrijkste eis. Met andere woorden: je post is erg nutteloos

• ManiacScum
teacher schreef op zondag 29 mei 2005 @ 12:59:
[...]

Dan gaat het topic niet op slot, maar zakt gewoon af.
En leuk dat je even verteld/laat zien welke je nu gehaald hebt :/
Om mijn part wordt het hele topic weggeflikkerd

Omdat je zo aandringt......
Het is de JVC KD-G611 geworden:

Afbeeldingslocatie: http://www.jvc.nl/images/photo/102856_kd-g611_e.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door ManiacScum op 29-05-2005 17:32 ]

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Rekkie schreef op zondag 29 mei 2005 @ 17:31:
[...]

Om mijn part wordt het hele topic weggeflikkerd

Omdat je zo aandringt......
Het is de JVC KD-G611 geworden:

[afbeelding]
Ik zie verder maar 2 kleine rode pietl*llige lampjes + wat keuzeknopjes..... was het daar nu om te doen ?

[ Voor 3% gewijzigd door BacardiBreezer op 29-05-2005 17:45 ]

• ManiacScum
BacardiBreezer schreef op zondag 29 mei 2005 @ 17:44:
[...]

Ik zie verder maar 2 kleine rode pietl*llige lampjes + wat keuzeknopjes..... was het daar nu om te doen ?
Ja ik zie dr veel meer.... maar dat komt misschien omdat ik hem in de auto heb en jij je mening basseert op een plaatje

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Rekkie schreef op zondag 29 mei 2005 @ 17:46:
[...]

Ja ik zie dr veel meer.... maar dat komt misschien omdat ik hem in de auto heb en jij je mening basseert op een plaatje
Zet dan een foto neer en geen misleidend plaatje ;)

• ManiacScum
BacardiBreezer schreef op zondag 29 mei 2005 @ 17:49:
[...]

Zet dan een foto neer en geen misleidend plaatje ;)
Nou het plaatje is anders exact hetzelfde als die ik in mijn auto heb.....
Dus ik zie niet waarom.........

En komt nog eens bij dat dit geen "Pimp met je autoradio-topic" is

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Rekkie schreef op zondag 29 mei 2005 @ 19:12:
[...]

Nou het plaatje is anders exact hetzelfde als die ik in mijn auto heb.....
Dus ik zie niet waarom.........

En komt nog eens bij dat dit geen "Pimp met je autoradio-topic" is
Beetje nutteloos topic dus ;)

Maar...... je display is blauw ...... lekker duidelijk, dat wel...... maar dat rood was toch wel af geweest... knopjes van je AB ook.... :)

Verder....... veel plezier ermee :)

• Stalker
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-02 10:45

Stalker

Leon 20 VT Topsport

Is het geluid nou echt beter dan de standaart seat radio die ook wel echt goed klinkt?

Specs

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Stalker schreef op zondag 29 mei 2005 @ 19:25:
Is het geluid nou echt beter dan de standaart seat radio die ook wel echt goed klinkt?
Ging meer om de functies denk ik......

• harry64
Bigs schreef op zondag 29 mei 2005 @ 14:50:
[...]

Volgens mij was die iPod juist de belangrijkste eis. Met andere woorden: je post is erg nutteloos
Sorry het spijt mij heel erg !!!!

Volgens mij probeer ik alleen maar te helpen, en bij mijn weten zit er op geen enkele autoradio standaard een ipod aansluiting. Als je dit alleen maar post om commentaar op mij te hebben waar ben je dan mee bezig?

Ik ben het wel eens met andere mensen, dit is idd een vrij nutteloos topic......kijk gewoon eens goed in de folders en kijk op een paar reviewsites.

• ManiacScum
Stalker schreef op zondag 29 mei 2005 @ 19:25:
Ik heb hiervoor een Ibiza gehad... en achteraf durf ik te zeggen dat die radio (standaard) eigenlijk bagger was.

• ManiacScum
harry64 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 19:37:
[...]

Sorry het spijt mij heel erg !!!!

Volgens mij probeer ik alleen maar te helpen, en bij mijn weten zit er op geen enkele autoradio standaard een ipod aansluiting. Als je dit alleen maar post om commentaar op mij te hebben waar ben je dan mee bezig?

Ik ben het wel eens met andere mensen, dit is idd een vrij nutteloos topic......kijk gewoon eens goed in de folders en kijk op een paar reviewsites.
Nou je maakt je post niet echt nuttiger.... Er zijn plenty (inclusief de JVC die ik heb gekocht) die een aansluiting hebben die het mogelijk maakt een Ipod aan te slutien.

Als je dit zo'n nutteloos topic vind.... mag je van mij ook gewoon niet reageren hoor... geen probleem
En wat ik pas echt nutteloos vind is dat je eerst een voorstel aandraagt waar vervolgens iemand op reageert en dat je dan pas gaat roepen dat dit volgens jou een nutteloos topic is :|

• harry64
Rekkie schreef op zondag 29 mei 2005 @ 19:50:
[...]

Nou je maakt je post niet echt nuttiger.... Er zijn plenty (inclusief de JVC die ik heb gekocht) die een aansluiting hebben die het mogelijk maakt een Ipod aan te slutien.

Als je dit zo'n nutteloos topic vind.... mag je van mij ook gewoon niet reageren hoor... geen probleem
En wat ik pas echt nutteloos vind is dat je eerst een voorstel aandraagt waar vervolgens iemand op reageert en dat je dan pas gaat roepen dat dit volgens jou een nutteloos topic is :|
Jij vraagt hulp bij het zoeken naar een autoradio, ik kom met een redelijk voorstel die voldoet aan jouw eisen en dan wordt dat door iemand anders afgekraakt. Waarom vraag je eigenlijk hulp als je pakweg een paar uur later zelf al bedacht hebt welke je wilt hebben zonder hulp van dit topic?
(Die laatste zin is eigenlijk de reden waarom ik vind dat dit topic nutteloos is)

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:32
Hoe ziet zo'n iPod-aansluiting er eigenlijk uit?

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

suspect schreef op zondag 29 mei 2005 @ 23:17:
Hoe ziet zo'n iPod-aansluiting er eigenlijk uit?
Lijkt me best interessant om te weten..... op google is er ook niets over te vinden...... Foto please !

edit:

Er zijn ook speciale car-ipods begreep ik !

[ Voor 15% gewijzigd door BacardiBreezer op 29-05-2005 23:28 ]

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03:18
Je opent een topic met daarin het verzoek om _andere_ mensen voor jou te laten zoeken naar een auto-radio met bepaalde eisen... Ook nog eens zonder een paar voorstellen....

Als je vervolgens de mensen gaat lopen afkraken omdat ze zich het nut van dit topic afvragen, maar je desondanks nog helpen noem ik dat gewoon asociaal..

Vergeet niet dat er onder al die user accounts gewoon mensen zitten, waarvan er dus een deel bereid is om je te helpen, ondanks dat je ze loopt af te kraken.. Niet heel erg netjes dus..

[ Voor 39% gewijzigd door SyS_ErroR op 29-05-2005 23:30 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:33

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Mensjes doe eens liev voor elkaar zeg... niet zo blaffen naar elkaar. :+

Rekki heeft een radio gevonden, voldoet aan zijn wensen en het geluid is beter dan de default autoradio. (mijns insziens is elke default autoradio een "useless product.")

Er zijn iig zat modellen met een kantelfront, rode lampjes en een line in (waarvoor een verloopje te verkrijgen is voor de iPod.). No big deal. Gewoon effe sjoppen en je vind ze wel.

Alles kan stuk.

• ManiacScum
SyS_ErroR schreef op zondag 29 mei 2005 @ 23:29:
Je opent een topic met daarin het verzoek om _andere_ mensen voor jou te laten zoeken naar een auto-radio met bepaalde eisen... Ook nog eens zonder een paar voorstellen....

Als je vervolgens de mensen gaat lopen afkraken omdat ze zich het nut van dit topic afvragen, maar je desondanks nog helpen noem ik dat gewoon asociaal..

Vergeet niet dat er onder al die user accounts gewoon mensen zitten, waarvan er dus een deel bereid is om je te helpen, ondanks dat je ze loopt af te kraken.. Niet heel erg netjes dus..
Lees de eerste 2 reacties na het openen van dit topic ff... dan weet je direct waarom ik zo reageer....

Verwijderd

Goeie keuze van je

• ManiacScum

Verwijderd

Rekkie schreef op zondag 29 mei 2005 @ 23:35:
[...]

Lees de eerste 2 reacties na het openen van dit topic ff... dan weet je direct waarom ik zo reageer....
Dat zegt al genoeg dat jij geen enkele kritiek kan hebben. Zelfs niet van een vreemde, waar jij zelf toch boven moet staan om daar uberhaupt op te reageren.

Maar goed ontopic.
Goeie keuze van je radio! Hele mooi prijs/kwaliteit HU. Beetje jammer van je display. Maar die kan je uit zetten tijdens het rijden zodat je je niet ergert aan het licht wat er afkomt als je bv 's nachts rijdt. Verder wil ik best eens weten hoe je nou je ipod aansluit. Dan leer ik ook nog eens wat :)

Veel plezier verder!

• makkie ;)
  • Laatst online: 11-02 07:32

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Ik zag laatst bij Correct een hele mooie, maar die is uit de collectie gehaald. deed denken aan de sony cdx-m8800, met Active Black Display. Maar deze is duurder. 400euro, waar degene die ik gezien had 200 was, incl. MP3 spelen... Grmbl...

Iemand een idee welke radio dat het kan zijn geweest. Ik heb nu een VDO Dayton MS-4100 in mijn Leon hangen. En naast het amber display irriteer ik me mateloos aan het ernstig storen van de radio.

Afbeeldingslocatie: http://www.dewinkel.nl/assets/big/sony-cdx-m8800.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door makkie ;) op 14-06-2005 16:01 ]

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Was het misschien een panasonic, die hebben naar mijn weten wel wat modellen die op de door jou geplaatste sony lijken...

[ Voor 193% gewijzigd door MikeyMan op 14-06-2005 16:02 ]

• makkie ;)
  • Laatst online: 11-02 07:32

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

"i-pod aansluiting" is er volgens mij nog niet. Hij zal wel een aux-in bedoelen. ofwel 2x tulp in, vanaf de ipod met een mini-jack (koptelefoon). Kabels kun je geloof ik zelfs bij de gemiddelde doe-het-zelf zaak vinden.

[Hé Mikeyman, een beetje mijn lijfspreuk jatten? ik zag, ik overwon en ik kwam! ;) Humor. Ben niet de enige met een twisted mind.]

[ Voor 29% gewijzigd door makkie ;) op 14-06-2005 16:28 ]

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

MikeyMan schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 16:01:
Was het misschien een panasonic, die hebben naar mijn weten wel wat modellen die op de door jou geplaatste sony lijken...
Klopt, very goede radio's !

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-02 13:20

SeatRider

Hips don't lie

In mijn vorige auto (Toledo 2000) zat zegmaar de standaard radio, dat heb ik altijd een zeer goede radio gevonden met hele handige features zoals
- Volume aanpassing naar gelang je toerental (via pulsje uit motor ofzo)
- Split sound systeem (kinderen op achterbank kunnen met koptelefoon op naar CD/tape luisteren terwijl je voorin radio luistert
- Je kon de radio ook aanzetten als het contact uit was, en dan ging ie automatisch na een uur weer uit
De geluidskwaliteit ervan was echt top.

In mijn huidige leaseauto (Leon 2002) heb ik een JVC laten zetten met MP3 speler. De kwaliteit daarvan is gewoon minder. De radio stoort meer, het geluid klinkt niet zo vol als de standaard radio, en face it, het ziet er gewoon niet uit, in ieder geval niet in vergelijking met de in het dashboard geintegreerde standaardradio die ook nog eens niet gestolen zal worden, omdat ie toch nergens in past.

Dit even als reaktie op die mensen die stellen dat de standaard radio eigenlijk geen optie is.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Hoewel het erg gezellig wordt op deze manier heeft het weinig meer te doen met de technische basis van AVH.

Daarnaast is de topicstart geen topic waard, zoals je ziet koopt de TS toch wat hijzelf in gedachten heeft en kan prima een keus maken zonder dit topic. Bewijst maar weer eens waarom een strakke policy gerommel kan voorkomen want de reacties in dit topic zijn ook niet allen top.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.