Automatische viruscheck onder sendmail

Pagina: 1
Acties:

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Topicstarter
Ik draai een eigen sendmail server onder redhat 7.0

Weet iemand hoe je sendmail automatisch de mailflow op virussen kunt laten checken ??

IP Rocks

Verwijderd

Ok, eerst een waarschuwing: als je sendmail rulesets verkeerd definieert, kun je (alle) inkomende mail kwijtraken (tabs vs. spaties enz.)!!!

Het volgende voorbeeld checked op ILOVEYOU in de subject. Copieer deze code onderaan je header formats in sendmail.cf en herstart sendmail:
HSubject:<TAB>$>Check_Subject

SCheck_Subject
D{Lpat}ILOVEYOU
D{Lmsg}This message may contain the ILOVEYOU virus.

R${Lpat} $* <TAB> $#error $: 553 ${Lmsg}
RRe: ${Lpat} $* <TAB> $#error $: 553 ${Lmsg}
Waarbij je <TAB> moet vervangen door tabs.
/me , let goed op! *

<edit> [ code ] tag sloopt lege regels eruit :( </edit>

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Er zijn vast ook wel "echte" virusscanners die onder sendmail werken, toch? Iemand hier ervaring mee? Wat kost zoiets normaal? Hoe makkelijk werken updates en dergelijke?

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

VOlgens mij heeft Avp (Antiviral Toolkit Pro)nog steeds een virusscanner die gratis is en met de gewone virusdefinities werkt als onder Windows.

www.avp.com

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Een "echte" virusscanner voor sendmail is een enorme resource hogg... en sendmail stand-alone kan er al wat van!

Als je een kleine mailserver beheert zou het wel een optie kunnen zijn, maar voor een beetje mailserver is elke mail compleet scannen geen optie.

Vrijwel elke oplossing die ik ken voor sendmail doorzoekt de subject/headers met de ingebouwde scanmethode, die sowieso aangeroepen wordt.