Hoi medetweakers,
Na erg lang gezocht en geprobeerd te hebben post ik mijn probleem toch maar hier :
Ik heb thuis een simpel netwerkje draaien met een (erg irritante wireless) Dell router (TM1184).
Ik heb mijn eigen bak er met een kabel op aangesloten.
Alles werkt perfect, op 1 ding na :
Als ik een ip adres trace, dan resolven de DNS namen niet (ie, ik krijg geen DNS namen te zien).
Zelfde als ik nslookup doe : er resolved dan geen DNS.
Ik krijg de volgende melding als ik een nslookup doe :
DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
*** Can't find server name for address 194.159.73.136: Timed out
DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
*** Can't find server name for address 194.159.73.137: Timed out
*** Default servers are not available
Server: UnKnown
Address: 194.159.73.136
DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
*** Request to UnKnown timed-out
Ik heb al veel geprobeerd : andere DNS servers proberen, andere computer in me netwerk geprobeerd, firewall disabled, enz.
Ik sta statisch ingesteld op me netwerk. Mezelf ff dynamisch ingesteld en ik kan wel een DNS naam resolven naar ip adres met nslookup, maar een reverse lookup (dat is dus eigenlijk de reden dat ik het werkend wil hebben) wilt niet werken.
OS is btw Windows XP SP2.
Iemand nog enig idee waar het aan kan liggen? brakke router misschien?
Normale DNS aanvragen resolven wel normaal, dat is ook de reden dat ik me zwaar aan het probleem loop te irriteren (vooral omdat ik zelf 2e lijns support doe bij een grote ISP).
Alvast bedankt
PS. ik kom momenteel netwerkkabel tekort om dit zonder router te kunnen testen (moest kabel door me muur eentrekken en het is echt een gedoe om me PC dus direct aan te sluiten momenteel.. mochten er geen suggesties of oplossingen komen dan neem ik nog wel een keertje me laptop mee naar huis (ligt bij me vriendin omdat zij anders geen computer heeft voor internet) om het mee te proberen.
Na overlegd te hebben met oud collega die mijn router niet kan pingen : lijkt er dus op dat mijn router oa ICMP packages dropt.
Bij me vriendin kon ik een soortgelijk probleem verhelpen door firewall in te stellen om geen ICMP packages te droppen. Denk toch wel dat het daar aan moet liggen. En off course geen optie om het te disablen.
Na erg lang gezocht en geprobeerd te hebben post ik mijn probleem toch maar hier :
Ik heb thuis een simpel netwerkje draaien met een (erg irritante wireless) Dell router (TM1184).
Ik heb mijn eigen bak er met een kabel op aangesloten.
Alles werkt perfect, op 1 ding na :
Als ik een ip adres trace, dan resolven de DNS namen niet (ie, ik krijg geen DNS namen te zien).
Zelfde als ik nslookup doe : er resolved dan geen DNS.
Ik krijg de volgende melding als ik een nslookup doe :
DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
*** Can't find server name for address 194.159.73.136: Timed out
DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
*** Can't find server name for address 194.159.73.137: Timed out
*** Default servers are not available
Server: UnKnown
Address: 194.159.73.136
DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
*** Request to UnKnown timed-out
Ik heb al veel geprobeerd : andere DNS servers proberen, andere computer in me netwerk geprobeerd, firewall disabled, enz.
Ik sta statisch ingesteld op me netwerk. Mezelf ff dynamisch ingesteld en ik kan wel een DNS naam resolven naar ip adres met nslookup, maar een reverse lookup (dat is dus eigenlijk de reden dat ik het werkend wil hebben) wilt niet werken.
OS is btw Windows XP SP2.
Iemand nog enig idee waar het aan kan liggen? brakke router misschien?
Normale DNS aanvragen resolven wel normaal, dat is ook de reden dat ik me zwaar aan het probleem loop te irriteren (vooral omdat ik zelf 2e lijns support doe bij een grote ISP).
Alvast bedankt
PS. ik kom momenteel netwerkkabel tekort om dit zonder router te kunnen testen (moest kabel door me muur eentrekken en het is echt een gedoe om me PC dus direct aan te sluiten momenteel.. mochten er geen suggesties of oplossingen komen dan neem ik nog wel een keertje me laptop mee naar huis (ligt bij me vriendin omdat zij anders geen computer heeft voor internet) om het mee te proberen.
Na overlegd te hebben met oud collega die mijn router niet kan pingen : lijkt er dus op dat mijn router oa ICMP packages dropt.
Bij me vriendin kon ik een soortgelijk probleem verhelpen door firewall in te stellen om geen ICMP packages te droppen. Denk toch wel dat het daar aan moet liggen. En off course geen optie om het te disablen.
[ Voor 21% gewijzigd door Killah_Priest op 28-05-2005 01:13 ]