Cyberhome CH-DVD 401 onderste regel sub valt buiten beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 710 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-02 07:21
Ik heb een Cyberhome CH-DVD 401 gehaald bij de Media markt.
Prima apparaat tot zover ik het heb kunnen beleven.
Heb hem met 1 doel gekocht; divX afspelen MET subs (anders kijkt de vrouw niet mee ;) )

Heb een divx gebrand op een dvd-rw, inclusief sub onder dezelfde naam in dezelfde folder als de film.
Dus in de root staat een map "film" met daarin film.avi + film.srt.

Nu zie ik tijdens afspelen alleen de bovenste regel, het grootste gedeelte van de onderste regel valt buiten beeld (zie alleen wat puntjes, hij leest hem dus wel)
Ik heb alle video settings doorgelopen maar deze hebben alleen invloed op het video beeld.(logisch :+ )
Ik kan met de remote alleen de subs aan- of uitzetten, maar er valt niets te positioneren.

Ik heb de firmware geupgrade naar EU4012_V7.HD62.010.
Het kraken van het servotje schijnt hiermee opgelost te zijn alhoewel ik hier weinig van merk maar dat terzijde.

Heeft iemand die ditzelfde en misschien een oplossing ? Ander sub bestandsformaat ? Player hacken :P ?
Is dit trouwens een veelvoorkomend probleem bij dvd dIvX spelers ? Workarounds ?
Ik zou er van balen als er niets aan valt te doen want het beeld is zo super....

Verwijderd

Sorry - heb ik nog niet geprobeerd hetgeen mede komt dat ik tegenwoordig eigenlijk alleen zonder nl-ondertitels download.

'k heb wel een vraagje voor jou: ik heb gepoogd om de speler regiovrij te maken volgens de meegeleverde beschrijving.... echter niet geluk :o jou wel ?

cheers

• Pimmr
Nee! Mij is het ook niet gelukt volgens de ... bijgeleverde !?!? beschrijving. Ik heb de instructies van Videohelp.com (zie bovenaan "region code hack here".
Maakt die servo bij jou ook zo'n lawaai ? Dit zou bij de nieuwe firmware opgelost moeten zijn maar ik hoor het hog steeds.
Mocht het lukken laat het even weten ;)

Iemand anders !?

• Pimmr
Wat ik nou weer heb....
Je kent het wel; na wat spelen met instellingen weet je voor 100% zeker dat alles weer zo stond als eerst....maar nu werkt het wel 8)7

Ik heb de Cyberhome videoinstelling nu op 16:9 & beeldaanpassen staan en mijn TV ook ("wide"), en het werkt...
Ik kreeg op ondertitels.nl een tip van iemand om de speler na het wijzigen van de videosetting uit/aan te zetten. Ik denk dat dit dan het verschil heeft uitgemaakt!

Over de region code hack (weet niet of dit welkom is op GoT) hoor ik graag nog als het lukt!

Verwijderd

Kheb precies hetzelfde probleem...prima spelertje alleen die subs die tegen of onder de rand komen te staan. Heb jij een breedbeeld TV of gewoon een 4:3? En staan de ondertitles nu ook redelijk ruim van onderen verwijderd of nog steeds kielekiele?
Alvast bedankt!!

• Pimmr
Ik heb een 16:9 tv, Sony FD Trinitron.
Nou het is nog wel kiele kiele maar het is prima te lezen en ik moet zeggen, een stuk scherper dan via de TV-out.
Een paar nadeeltjes,
-sub overlay is niet helemaal transparant. (valt alleen op met een 4:3 beeld, als ze over de zwarte balken liggen zie je dat niet)
- sommige tekens zoals & en % tekens worden niet herkend en als een koppelstreepje weergegeven.
- als de regel te lang is valt hij buiten beeld.

Maar goed, gisteren Hostage gekeken, ik ben er toch wel heel tevreden over. Hele film vlekkeloos afgespeelt.

Verwijderd

Okido, bedankt. Kheb wel al 3 mailtjes naar Cyberhome gestuurd of ze van het probleem af weten en of ze dat gaan aanpakken bij een nieuwe firmware release...nog niets gehoord. Gaat morgen wel effe bellen met ze. By the way de meeste gedownloade films zijn 23 of 24 frames en als je de speler op NTSC zet dan knalt ie de titels nog een stuk lager...of wa sdat nou juist bij PAL weergave..anyway bij 1 van de settings veranderd er ook iets met sub positie blijft vaag dat ze dat probleem bij Cyberhome niet is opgevallen.

• Pimmr
Laat het even weten ;)

Verwijderd

Tuurlijk, als ik meer weet drop ik hier wel een lijntje.

Verwijderd

Zo dat heeft effe wat speurwerk gekost om eindelijk iemand van Cyberhome aan de telefoon te krijgen maar het antwoord heb ik dan toch. Ze zijn op de hoogte van het probleem en werken nu aan een nieuwe firmware upgrade en die komt binnenkort uit op hun website...het probleem moet dan verholpen zijn.
Groeten.

• Pimmr
Kewl !

Wie hem als eerste heeft :P

Verwijderd

deze link: http://www.videohelp.com/...=5517&Search=Search#61571
heeft de magische truc opgeleverd.... Muchos Gracias

• Pimmr
newsgroupie schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 00:29:
Ik heb de firmware geupgrade naar EU4012_V7.HD62.010
Goh fijn jij ook :X

Verwijderd

Het regiovrij maken is vogens die beschrijving goed gelukt :)

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een ander probleem met hetzelfde apparaat.. ik wil graag Divx/Xvid branden op een DVD.

Ik zet de filmbestanden in aparte mappen en probeer ze af te spelen, maar krijg het bericht disc error. Ook bij één bestand op de disc krijg ik hetzelfde verhaal.

Wat doe ik fout? Misschien schrijf ik het weg op de verkeerde manier?

Hoe doen jullie het? Ik kan er niets over vinden op internet en begin me erg dom te voelen en heb bijna zin om het apparaat te retourneren.

Heeft iemand tips?

Groeten,
Ralph

• Pimmr
@Ralhpie B

Wat voor modus brand je ? Beste is ISO. in ieder geval niet UDF is mijn ervaring.

@angie007

Zou je het dan toch kunnen beschrijven hoe je het hebt gedaan, bij mij werkt het op de een of andere manier niet, ik zal wel iets over het hoofd zien 8)7

Verwijderd

Daar was ik al bang voor... hoe kan ik de modus instellen op ISO? De brander pakt bij mij standaard UDF bij het formatteren.

• Pimmr
Wat voor software gebruik je ?

Ik gebruik Nero en dat vindt ik toch wel een fijn pakket want je kan zowat alles zelf instellen.

Verwijderd

Ik zelf doe de films niet in aparte mappen maar direkt op schijf dan weet je zeker dat ie 'm pakt.
Pagina: 1