Toon posts:

[Ervaringen] Cozaki laptops

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
was zonet aan het rondsurfen op het net voor een high end gaming laptop systeem

kwam dus uit bij dell 9300 of xps, promedion d900t en cozaki

nu vroeg ik me af of er iemand ervaring heeft me deze laaste (vooral hun apocalyps versie)
aangezien ik zelfs op google weinig vindt en deze laptop toch dezelfde specs heeft als de promedion maar voor 500 euro minder (en vooral hun upgradeable graka vindt ik erg belangrijk

zou ook graag weten of hun service goed in orde is en ze niet te snel ambetant gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik zit met hetzelfde probleem, ik ben ook op zoek naar een stevige laptop en kon nergens een 64bit cpu icm go6800 / x800 vinden. Behalve promedion dan en deze winkel die een stuk goedkoper is. Voor mensen die cozaki niet kennen (www.pc-world.be). De apocalypse is hier te vinden http://www.pc-world.be/co...0169332.htm?categoryId=23.
Voor die prijs moet je alleen nog ff ram en hdd selecteren.
Ik kwam tot het volgende:
- Apocalypse 17" WSXGA+ DVD-/+RW Cardreader Gigalan cam P4 640 3.2 2MB: 1.813,35
- PCI-Express nVidia Geforce Go 6800 256MB Graphic card ( 1stuk per Apocalypse ) 0
- S-ATA Harddisk 80GB 2.5" *2 ivm raid 0 313,95
- DDR-II 512MB 200pin * 2 (Infineon RAM CAS2.5, lekker snel en duur dus) 300,30
Totaal: 2.427,60

Ik heb al een korte mailwisseling gehad waarin oa stond dat hun pc 15% sneller is dan de promedion. Ze reageren trouwens vrij snel op mailtjes.

Verder hebben ze een winkel in Nijlen, verdere info:
Kozak iewiez P
COZAKI
J.E.Claeslaan (N13) 25 B-2560 Nijlen
T.03.411.26.06.
www.cozaki.com
Ma-Vrij 10.00-18.30 Zat.10.00-14.00
Dat is volgens tomtom vanaf rotterdam een kleine 5 kwartier rijden.

Op het moment ligt dif project ff stil vanwege de naderende tentamenperiode, maar ga daarna weer verder. Als ik 'm bij deze winkel ga kopen, rijd ik wel ff langs voor wat verdere info. Indien je 'm daar besteld moet je 10% vooruitbetalen.

Ik kon op internet helaas ook geen nadere info vinden en ben dan altijd wat wantrouwig en hoop dat er mensen zijn met (goede) ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zit dus in juist dezelfde situatie met mijn examens

moet 64 bit zijn (indien mogelijk) en dit en promedion zijn de enigste
alleen zou ik niet voor het dure ram gaan en voor slecht 60*2 gb
kom ik uit op 1900 euro met de 3.2ghz processor

maar je vindt zo moeilijk reacties en ervaring van deze laptop
maar enigste verschil ik woon slecht een 3 kwartier rijden ervan dus ik zou in de winkel zelf gaan bestellen om mss eerst te testen en benchmarks te kunnen doen indien mogelijk

ah nog een vraagje
welke graka is tussen x800 en nvidea 6800go de beste (+ deze zijn zeker vervangbaar)

oh en dat ram is die echt de moeite waard?? (vindt het nogal duur)
- DDR-II 512MB 200pin * 2 (Infineon RAM CAS2.5, lekker snel en duur dus) 300,30

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Hoe kom jij aan de 1900 euro, heb je dan wel de apocalypse met een intel 6 serie (64 bit) ipv de 5 serie (32bit).

Over de graka stelde ik dezelfde vraag en dit was het antwoord:
Welke kaart raad u aan de nvidia of ati of maakt het niks uit? ATI heeft warmere en vollere kleuren, tenzij er wat mis is met mijn ogen. En volgens mij kan je deze ook opwaarderen later.

Over het RAM weet ik weinig, alleen dat deze apocalypse 15% sneller is dan de promedion d900t. De configuarties zijn precies hetzelfde behalve de RAM. Maar of die 15% echt alleen veroorzaakt wordt door het ram zou je ff moeten vragen.

Ik las trouwens net iets op tweakers ver de nieuwe acer ferrari serie, die zit er ook wel bruut uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jah maar dat is acer (service )

en die 1900 euro is de goedkoopste van de 6xx serie en volledig standaard nog (dus geen andere ram en maar 2*60gb)

ik dacht dat je beide kaarten later kon opwarderen. en ik vraag me enkel af welke de betere is voor het gamen de ati of nvidea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Die graka's zijn toch gewoon PCI-express, dus die kun je later upgraden. De maker van deze (barbone) notebook is eurocom http://www.eurocom.com/

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 15:52:
jah maar dat is acer (service )

en die 1900 euro is de goedkoopste van de 6xx serie en volledig standaard nog (dus geen andere ram en maar 2*60gb)

ik dacht dat je beide kaarten later kon opwarderen. en ik vraag me enkel af welke de betere is voor het gamen de ati of nvidea
In de pc's van cozaki moet je zelf nog ram en hdd selecteren, die zitten er namelijk nog niet in en zijn dus ook niet in de prijs doorberekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eigenlijk niet

die dat je kan kiezen is volgens mij gewoon een upgrade tov het standaard aangeboden systeem

2 redenen: een fabrikant die onmiddelijk notebooks aandbiedt heeft altijd een minimum die ze er insteken

en als je goed leest kan je kiezen tussen 2 60gb hDD of 2 80gb hdd's
en bij hun optie kan je alleen maar de 2 80bg hdd aanclicken dus is een upgrade
dus 2*60bg zit er standaart in

zelfde met het ram geheugen
zou me verbazen moest je enkel maar zo'n duur ram er kunnen inproppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 17:37:
eigenlijk niet

die dat je kan kiezen is volgens mij gewoon een upgrade tov het standaard aangeboden systeem

2 redenen: een fabrikant die onmiddelijk notebooks aandbiedt heeft altijd een minimum die ze er insteken

en als je goed leest kan je kiezen tussen 2 60gb hDD of 2 80gb hdd's
en bij hun optie kan je alleen maar de 2 80bg hdd aanclicken dus is een upgrade
dus 2*60bg zit er standaart in

zelfde met het ram geheugen
zou me verbazen moest je enkel maar zo'n duur ram er kunnen inproppen
Heb je dit gelezen http://www.pc-world.be/co...6174438.htm?categoryId=22 Daar staat heel duidelijk "De Prijzen van de notebooks zijn dus zonder geheugen en harde schijf .
Voeg er minstens een harde schijf en geheugen aan toe om de notebook
van Uw dromen te vervolledigen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar dan kun je nooit 2*60gb kiezen

is dan wel vrij belachelijk aangezien die in de specs van de laptop zelf ook staan

en dan is het beter van goedkoper ram (kingston perhaps) te kopen dan hun dure reepjes

edit: de prijzen op hun site zijn die btw inc of ex

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 17:51:
maar dan kun je nooit 2*60gb kiezen

is dan wel vrij belachelijk aangezien die in de specs van de laptop zelf ook staan

en dan is het beter van goedkoper ram (kingston perhaps) te kopen dan hun dure reepjes

edit: de prijzen op hun site zijn die btw inc of ex
Je kan wel gewoon voor 2 * 60GB ATA kiezen ipv 2* 80GB SATA schijven. Dat scheelt een bom duiten.
Je kan idd zelf voor ander RAM kiezen, maar dat is waarschijnlijk een stuk langzamer, ik denk dat de prijs door de CAS tijden komen. Dus CAS 2.5 tov CAS 3
Alle prijzen zijn inclusief belgische BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar waar kan ik die 60gb dan aanclicken??

want nu weet ik niet hoeveel hun voor die 2 60gb schijven gaan vragen

en inclusief btw is nice aangezien ik 2000 wil uitgeven en mijn pa de btw kan weertrekken dus totaal budget = 2500

denk dat ik de 2 80gb er zal inkrijgen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 20:22:
maar waar kan ik die 60gb dan aanclicken??

want nu weet ik niet hoeveel hun voor die 2 60gb schijven gaan vragen

en inclusief btw is nice aangezien ik 2000 wil uitgeven en mijn pa de btw kan weertrekken dus totaal budget = 2500

denk dat ik de 2 80gb er zal inkrijgen dan
Die staan onder http://www.pc-world.be/co...0307827.htm?categoryId=38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nu was ik eens aant kijken voor een HDD en nu twijvel ik tussen 60gb 5400 toeren (altijd 2 maal)

FUJITSU 2.5" 60.0GB MHT2060AH 9,5mm 8MB 5400 101euro

Samsung 2.5"60GB 9.5mm ATA100 8mb 5400 101 euro

tussen 2 80 gb schijven

Samsung 2.5"80GB 9.5mm ATA100 8mb 5400 113 euro

S-ATA Harddisk 80GB 2.5" 156 euro
FUJITSU

of 2* 60gb 7200 toeren

HITACHI 2.5"60.0GB 9.5mm ATA100 8MB 7200 163 euro

alle prijzen zijn per stuk en er moeten dus 2 in die ik in RAID 0 zou plaatsen

is de 60gb 7200 toeren zijn geld waard??? of zal ik niet veel verschil voelen met 2* 80gb ( die 2* 60gb 5400 toeren valt af vanwege het kleine prijsverschil met de 80gb schijven

en welke van deze 80 gb schijven is de beste
is die hitachi echt zijn 50 euro meerprijs waard (enkel indien de 7200 60gb afvalt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Het verschil tussen ATA en SATA schijven is in principe te verwaarlozen. Maar het verschil tussen 5400 en 7200 toeren weet ik eigenlijk niet. Tussen 4200 en 5400 toeren schijnt eht wel veel qua snelheid te schelen. Anders meot je egwoon ff een mailtje sturen naar die gasten van cozaki. Volgens mij hebben ze er wel evrstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al meerdere keren gedaan

elke keer raden ze mij het duurste aan

dus ik wil een second opinion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik jullie er even op wijzen dat DDR2 geheugen dat cas2,5 is niet bestaat, DRR2 is cas3(dat is voor ddr2 heel laag), 4 of 5.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 13:15:
Mag ik jullie er even op wijzen dat DDR2 geheugen dat cas2,5 is niet bestaat, DRR2 is cas3(dat is voor ddr2 heel laag), 4 of 5.
OW okee. Ik heb deze info uti een mailtje wat ik gestuurd heb.
Zit het verschil in prestaties/kwaliteit tussen A-DATA en Infineon RAM in de latencies? CAS3 en 2.5
Het dikgedrukte is eht antwoord op de vraag en lijkt mij vrij duidelijk toch. Maar hier wordt dus gesuggereerd dat de man van cozaki er naast zit?
EDIT: ff zitten googlen en idd DDR2 is bijna altijd CAS4 en heb eerlijk gezegd ook geen CAS3 gezien. Volgens mij is dit DDR1 Latencies

[ Voor 12% gewijzigd door svdvlist2 op 01-06-2005 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed dat er "gewoon" ddr1 in zit.

DDR2 (SO-DIMM) van Infineon: http://www.infineon.com/c...?oid=47156&cat_oid=-11363

DDR1 (SO-DIMM) van Infineon: http://www.infineon.com/c...p?oid=32338&cat_oid=-9476

Ik snap trouwens niet waarom je zon stroomverslindende en hitteproducerende laptop wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 13:33:
Ik vermoed dat er "gewoon" ddr1 in zit.

DDR2 (SO-DIMM) van Infineon: http://www.infineon.com/c...?oid=47156&cat_oid=-11363

DDR1 (SO-DIMM) van Infineon: http://www.infineon.com/c...p?oid=32338&cat_oid=-9476

Ik snap trouwens niet waarom je zon stroomverslindende en hitteproducerende laptop wilt hebben.
Nee zit echt DDR2 in, maar mijn vraag is beantwoord voor DDR1.
Ieder zijn meug he!!

[ Voor 4% gewijzigd door svdvlist2 op 01-06-2005 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is geen laptop geheugen, maar wel ddr2 cas 3: http://www.corsairmicro.com/corsair/xms2.html#twinxms2 (bij XMS2 4300)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
In de link die jij gaf http://www.infineon.com/c...?oid=47156&cat_oid=-11363 staat wel gewoon cl 3-3-3 sodimm DDR2 ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat had ik niet gezien, maar elk geval geen cas 2,5 waar ik eigenlijk naar had gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 14:55:
Dat had ik niet gezien, maar elk geval geen cas 2,5 waar ik eigenlijk naar had gekeken.
Nee idd, maar CAS3 vind ik eigenlijk best snel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zijn jullie nu over het ram bij de opties bezig of bij de laptops zel (daar is maar 1 soort ram tis daarmee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 19:25:
zijn jullie nu over het ram bij de opties bezig of bij de laptops zel (daar is maar 1 soort ram tis daarmee)
Heb je alles gelezen? Bij mij stond in een mailtje dat ze ram hadden met CAS2.5, die bestaat echter nog helemaal niet, de snelste atm is CAS3 en ik denk zelf dat de apocalypse gebruik maakt van DDR2 CAS4. Het mailtje aan mij ging over DDR1 RAm CAS-tijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Indien je je laptop daar gaat aanschaffen zou ik het op prijs stellen indien je je mening ff hier psot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoor je na 20 juni wel

ofwel is het deze, ofwel een dell 9300 (lig nog over hoop met de processors)

pentium m is sneller, maar is zou met deze laptop 5 jaar willen doen, dus is het 64bit gebeuren dan belangrijker of niet ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 01:03:
hoor je na 20 juni wel

ofwel is het deze, ofwel een dell 9300 (lig nog over hoop met de processors)

pentium m is sneller, maar is zou met deze laptop 5 jaar willen doen, dus is het 64bit gebeuren dan belangrijker of niet ??
Ik heb hetzelfde probleem, indien over 1,5 jaar Longhorn uitkomt zou ik deze toch graag op 64 bit kunnen draaien. Dus na de komst van longhorn wil ik ook nog een jaar of 2/3 met mijn laptop doen en er niet een beetje achteraan lopen. Jammer dat er niet ergens een Pentium M 64 bit in de plannen staat.
Misschien dat ik dan toch ff wacht op een laptop met een turion 64 icm go6800 / x800. Want 5,5 kilo voor een laptop blijft natuurlijk best zwaar en bovendien houdt je accu het ook niet lang uit met zulke specs. Maar ik ga er nog ff over na denken en kijk wel na mijn tentamens wat ik ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
accutijd en gewicht maakt mij niet veel uit

maar nu met ati's crossfire en dan nog eens de amd dual core processors begin ik echt te twijvelen tussen een desktop of laptop

aangezien unreal 3 engine gaat gebruik maken van multitasking zal het op een laptop (hoewel een gamelaptop) niet vloeiend draaien + de eisen van de graka zullen hoog liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 15:10:
accutijd en gewicht maakt mij niet veel uit

maar nu met ati's crossfire en dan nog eens de amd dual core processors begin ik echt te twijvelen tussen een desktop of laptop

aangezien unreal 3 engine gaat gebruik maken van multitasking zal het op een laptop (hoewel een gamelaptop) niet vloeiend draaien + de eisen van de graka zullen hoog liggen
Volgens mij heeft SLI en Crossfire geen mega toegevoegde waarde tov een enkel kaartje. EN dualcore ja, indien ze nu gewone cpu's in een laptop douwen kunnen de er ook eentje met 2 kernen inzetten. Die zullen wel over een maandje of wat komen. Stuur die gasten anders een mailtje met de vraag hoelang zij denken voordat dulcore geïmplementeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Iemand al meer info over deze Belgische winkel.
Ik vraag me trouwens af, zal je dan ook een Belgisch toetsenbord krijgen ipv een nederlandse. Of zal je dat op bestelling kunnen doen. Of wippen ze dan gewoon de letters los en zetten ze in de nederlandse volgorde inc ned toetsenbord indeling.

EDIT: mijn qwerty toetsenbord staat op VS Internationaal.

[ Voor 10% gewijzigd door svdvlist2 op 28-06-2005 15:47 ]

Pagina: 1