Ik heb hier een oude PC (uit 2000 gok ik): een PIII 800Mhz met Windows XP erop. Moederbord: Asus CUV4X (volgens sisoft sandra alleen dat, dus geen "-E" erachter oid) Deze had oorspronkelijk alleen USB1, en dit via een kaartje dat niet zoals een standaard PCI kaart in het moederbord klikte, maar met een kaartje dat met een kabeltje vastzat aan het moederbord (ongeveer zo'n stekkertje):
Nu heb ik daar vandaag een USB2 kaartje gekocht, standaard PCI kaartje met 4 USB2 aansluitingen. Deze dus netjes erin geschroefd, en Windows weer opgestart. Die begon met "nieuwe hardware", en voilà: geïnstalleerd. Echter...deze USB2 pporten worden herkend als USB1
Als ik dus een USB2 device erin doe krijg ik zo'n ballonetje met "Snel USB apparaat op trage USB aangesloten" ofzoiets.
Een vriend van mij dacht dat het kon helpen nieuwe drivers voor het moederbord te downloaden. Ik heb wel iets gevonden, namelijk een bestand "CV4X1009.awd". Ik heb begrepen dat ik hiermee mijn BIOS zou moeten flashen oid (ben niet heel erg thuis in dat soort zaken
). Ik lees de FAQ en: naar bootdisk.com Waar vervolgens staat: kan mislukken, alleen doen als je zeker weet dat het helpt. Nou...bij die drivers stond niet specifiek "makes USB2 work" ofzo dus ik denk: ik kan het beter eerst eens hier vragen.
De vragen dus:
1-Wat kan de reden zijn dat USB2 het niet doet?
2-Is er een oplossing voor die minder drastisch is dan het BIOS flashen?
3-Zonee, hoe doe ik dat nu precies? Ik vind bootdisk maar een vage site en ik snap niet echt wát ik nu precies moet doen...
Alvast dank.
code:
1
| ::::. |
Nu heb ik daar vandaag een USB2 kaartje gekocht, standaard PCI kaartje met 4 USB2 aansluitingen. Deze dus netjes erin geschroefd, en Windows weer opgestart. Die begon met "nieuwe hardware", en voilà: geïnstalleerd. Echter...deze USB2 pporten worden herkend als USB1
Een vriend van mij dacht dat het kon helpen nieuwe drivers voor het moederbord te downloaden. Ik heb wel iets gevonden, namelijk een bestand "CV4X1009.awd". Ik heb begrepen dat ik hiermee mijn BIOS zou moeten flashen oid (ben niet heel erg thuis in dat soort zaken
De vragen dus:
1-Wat kan de reden zijn dat USB2 het niet doet?
2-Is er een oplossing voor die minder drastisch is dan het BIOS flashen?
3-Zonee, hoe doe ik dat nu precies? Ik vind bootdisk maar een vage site en ik snap niet echt wát ik nu precies moet doen...
Alvast dank.
[ Voor 3% gewijzigd door sjaakaq op 27-05-2005 22:57 ]
leoaq.fm // Jeune Loop