[XP]Onthoudt programma keuze niet

Pagina: 1
Acties:

• Magnoon
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-02 19:40
Hey,

Ik heb dit probleem sinds ik geformateerd heb, en heb nog steeds niet kunnen uitvinden hoe ik dit op moet lossen. Op google kwam ik ook niet echt ver, en tbh ik weet ook niet hoe ik het precies moet noemen.

Elke keer als ik een willekeurige *.avi file open, vraagt ie erom met welk programma hij geopend moet worden. Maar dan ook ELKE keer, met andere bestanden heb ik er helemaal geen problemen mee. Als ik aanvink dat hij het programma moet onthouden, vraagt ie de volgende keer als ik het open weer opnieuw.

Bij mapopties staat het ook gewoon goed, dus ik heb geen idee waar het probleem zou kunnen zitten.

Als iemand hier misschien een oplossing voor weet, graag :D

Grtz,
mag

• schnitzelcore
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-08-2021
Met welk programma wil je de avi openen? Als dit windows media player of mplayer2 is, moet je even controleren bij 'configuratiescherm>add or remove programs>set program access and defaults' of je niet hebt opgegeven dat windows media player verborgen moet worden.
Onthoudt xp andere instellingen wel, ook na uit- en weer inloggen? Als dit niet zo is heb ik dat probleem ook weleens gehad en heb ik toen de oplossing gevonden bij 'Kelly's corner'.

Windows is exiting. Is this OK?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Probeer anders bij folder options (in de verkenner onder tools) onder het tabblad file types in te stallen dat ie met wmp moet openen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
bekend probleem, fsfikke zit dichtbij, maar helaas gaat dat niet werken, na het instellen op 'wmp' blijft ie braaf weer vragen (bij mij altans)

wat ik heb gedaan is het volgende.

ga naar folder options (in de verkenner onder tools) onder het tabblad file types.
daar restore je eerst het .avi bestand.
daarna verwijder je het .avi bestand (moet eerst restoren anders kan het niet)
dan maak je een nieuwe aan.
nu moet je opletten, dat je niet 'pick program from list' ofzo aanklikt.
je wilt browsen naar je wmp of whatever je je programma mee wilt openen.
je selecteerd een icoon voor je files
je stelt je programma in. (dus: c:\program files\k-lite codec pack\media player classic\mplayer2.exe %1'
dan voeg je als argument 'play' toe.
dan klik je een paak keer 'ok'
en dan zou het moeten werken

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Magnoon
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-02 19:40
Thanks voor de replys

En bedankt BasieP, de oplossing van jou werkte ;)

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-03 06:43

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Puur voor aanvullende informatie en toekomstige search-opdrachten:

Ik had het zelfde probleem en ik heb het opgelost door Mediaplayer te uninstallen vanuit Configuratiescherm - Software - Windows-onderdelen toevoegen of verwijderen en opnieuw te installeren via een verse download van http://www.microsoft.com/mediaplayer.
Pagina: 1