PC van een vriend van mij wil niet meer booten nadat hij een paar weken continu aan heeft gestaan, tijdens de laatste boot kwam er iets in het (post) scherm te staan over NVRAM, daarna helemaal geen beeld meer. Nu geeft ie een piep en staat op de floppy drive te zagen (dit gaat in een loop), als je de floppy drive er af haalt dan komt blijt ie piepen.
Dus ik heb al wat gezocht en kwam op een floppy met daarop de bios gerenamed als AMIBIOS.ROM, als ik daar dan mee boot weer even zaag op floppy drive, en die blijft dan ook draaien, en ik hoor pieppiep pieppiep en dat gaat zo door. Ik heb ook al dingen gelezen over CTRL+HOME intoetsen meteen na aanzetten, het maakt allemaal niet uit.
Verder cmos al gecleared, batterij er een tijdje uitgelaten, andere voeding getest, pci video kaartje er in, alle andere kaarten, disken etc. verwijderd, geheugen bankjes verwijderd. Geen enkel resultaat.
Suggesties ?
systeem: ECS K7S5A XP1700 2*256MB PC133
Dus ik heb al wat gezocht en kwam op een floppy met daarop de bios gerenamed als AMIBIOS.ROM, als ik daar dan mee boot weer even zaag op floppy drive, en die blijft dan ook draaien, en ik hoor pieppiep pieppiep en dat gaat zo door. Ik heb ook al dingen gelezen over CTRL+HOME intoetsen meteen na aanzetten, het maakt allemaal niet uit.
Verder cmos al gecleared, batterij er een tijdje uitgelaten, andere voeding getest, pci video kaartje er in, alle andere kaarten, disken etc. verwijderd, geheugen bankjes verwijderd. Geen enkel resultaat.
Suggesties ?
systeem: ECS K7S5A XP1700 2*256MB PC133
[ Voor 5% gewijzigd door gjs op 27-05-2005 22:04 ]
GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD