Videokaart misschien kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 801 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Topicstarter
Hallo,

Tot voor kort was ik de trotse bezitter van een ATI Radeon 9600 XT 128MB. (Transcend)
Maar sinds korte tijd lijkt het wel of dat ding dood is, terwijl hij nog helemaal niet zo oud is.

Als ik de pc aanzet hoor je normaliter een piepje, wat inhoud dat alles in orde is. Als ik dat piepje hoor, springt mijn monitor ook aan. Soms hoor ik dat piepje niet en dan springt de monitor dus niet aan. Vaak is het wel zo dat na een keer of 5 proberen dat het dan wel weer goed gaat.

Nu heb ik er een Radeon 9600 SE 128 MB in, en nu lijkt het weer goed te gaan, dus het ziet er naar uit dat mijn eigen kaart zowat overleden is. Is er een manier om dit te testen zodat ik het zeker weet?

🇪🇺 pro Europa!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ja.

door hem in een ander systeem te zetten en te kijken wat ie daar doet ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• T4F.nl_Muad
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-02-2025
of zet een ander kaartje in jou systeem en kijk of die het nog doet. Heb zoiets ook gehad, wist niet zeker of videokaart kapot was. Vriend van me had nog oud TNT2 kaartje liggen -> erin gezet en perfect beeld -> radeon9800 pro kapot.

Succes

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

T4F.nl_Muad schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 21:47:
of zet een ander kaartje in jou systeem en kijk of die het nog doet. Heb zoiets ook gehad, wist niet zeker of videokaart kapot was. Vriend van me had nog oud TNT2 kaartje liggen -> erin gezet en perfect beeld -> radeon9800 pro kapot.

Succes
Rhapsody schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 21:43:

Nu heb ik er een Radeon 9600 SE 128 MB in, en nu lijkt het weer goed te gaan, dus het ziet er naar uit dat mijn eigen kaart zowat overleden is. Is er een manier om dit te testen zodat ik het zeker weet?
:z het is warm ik weet het ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:28

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

T4F.nl_Muad schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 21:47:

Succes
Lezen is ook moeilijk voor je :+

Probeer die kaart idd even in een andere pc.
dat zo zekerheid moeten geven of de kaart goed is ja of nee.
nou weet ik even zo snel niet meer of deze ook extern gevoed werdt of niet. maar je kan ook nog even een andere voeding proberen misschien dat het toch ook een spannings probleem kan zijn.

Gezien ik geloof dat het zo was dat deze kaart al z'n sap uit het agp slot haalt.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Topicstarter
Ik had net dus een SE in mijn systeem, maar hjet ligt blijkbaar niet aan de videokaart, ineens schakelde mijn monitor weer uit.... en was enkel de powerknop nog een optie....

MIjn systeem is verder al wat ouder (een AMD 1Ghz, MSI k6340 mobo) en ik geloof dat ik dringend wat dingen moet gaan vervangen......

Het vage is dus dat het niet helemaal kapot is... want de ene keer werkt het wel prima (Afgelopen week amper problemen mee gehad) en de volgende keer is het een en al drame.... (zoals deze avond)

🇪🇺 pro Europa!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 07:04
komt t niet door de warmte :+

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Topicstarter
Was dat maar zo, maar ok toen het weer nog minder was, had ie af en toe al moeite er mee.

2 weken terug toen hadie ook een dipje, en daarna deed alles het weer perfect....

🇪🇺 pro Europa!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:06
Precies hetzelfde heb ik eens gehad bij een oud VIA Cyrix 500mhz systeem. Het weigerde gewoon consequent normaal op te starten zoals andere pc's... met dezelfde symptomen als jij noemt.
Na echt veel te veel dingen te hebben geprobeerd heb ik hem maar weggemieterd.. het was toch een krijgertje :)

Wat je zou kunnen proberen nog is wel:
- AGP voltage ietsje omhoog
- AGP versnelling iets omlaag --> AGP 1x bijvoorbeeld ipv 4x
- Goed blazen in het AGP slot van je moederbord. Kan wel eens stof tussen contactjes zitten die het verpesten (is éénmaal de oorzaak geweest bij een ander systeem met soortgelijke symptomen)

Suc6

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• T4F.nl_Muad
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-02-2025
chucky666 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 21:51:
[...]

[...]

:z het is warm ik weet het ;)
Oeps, was niet de warmte, maar meer de effecten die die warmte heeft 8)7 (BBQ, Corona, Sangria)

Sorry!!

(GVD, denk ik ook eens nuttig te zijn :P )

Tja, verdere opties zijn gegeven (ander systeem testen met deze kaart en evt daarna voeding). Als hij trouwens nog niet zo oud is, heb je er nog garantie op?? Niet te lang mee wachten dan, je zou er eens net buiten vallen.

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Topicstarter
Op de kaart volgens mij nog wel, maar het ligt bij nader inzien voglens mij niet aan de videokaart. Want dgisteren toen ik even testte met een andere kaart schakelde de monitor ook ineens uit, dus ik denk dat het toch aan het meoderbord ligt.

Nu heb ik al een nieuw mobo op het oog icm geheugen en nieuwe processor voor totaal 350 euro, dus ik vrees dat ik maar eens wat geld ervoor uit moet trekken.

IK zal vanavond nog even de opties proberen die hierboven werden. Bedankt in ieder geval!

🇪🇺 pro Europa!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Kijk voor de grap maar eens naar je condensators op je moederbord of daar geen bruin propje op zit, die MSI plankjes zijn berucht om hun lekkende condensators. Ik denk dat het mobo is

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

DIe van mij doet het ook niet meer zo best. Als ik nu CS:s speel... begin ik met een ping van 300+ en loopt het ontzettend traag (Net als lag). Soms dropt ie naar 100 maar das het minimum, terwijl ik normaal met een ping van 35 speel. Met andere spellen is mn ping lager maar schokt het ook enorm. Tevens maakt ie een laag, brommend geluid wat ie eerst niet deed. Kzit te denken aan de koeler. (Die ik overigens heb schoongemaakt met de stofzuiger)

Ik heb een :

ATI Radeon 9600 Pro 128MB RAM
ASUS A7V8X-X MOBO
1GB RAM
AMD 2800+ XP

Suggesties voor reparatie of gewoon nieuwe GFX kopen?

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 15:31:
DIe van mij doet het ook niet meer zo best. Als ik nu CS:s speel... begin ik met een ping van 300+ en loopt het ontzettend traag (Net als lag). Soms dropt ie naar 100 maar das het minimum, terwijl ik normaal met een ping van 35 speel. Met andere spellen is mn ping lager maar schokt het ook enorm. Tevens maakt ie een laag, brommend geluid wat ie eerst niet deed. Kzit te denken aan de koeler. (Die ik overigens heb schoongemaakt met de stofzuiger)

Ik heb een :

ATI Radeon 9600 Pro 128MB RAM
ASUS A7V8X-X MOBO
1GB RAM
AMD 2800+ XP

Suggesties voor reparatie of gewoon nieuwe GFX kopen?
Euhm.. schoonmaken met een stofzuiger is erg onverstandig ivm. statische elektriciteit. Heb je nog verdere gegevens over je systeem zoals voedingswaardes/temps voor zowel videokaart als voeding.

Verwijderd

Enig idee met wat voor progjes?

Kheb Sisoft Sandra geprobeerd maar die gaf alleen de CPU temp. (Overigens 37 graden)

EDIT:

Sensoreigenschappen:
Sensortype ITE IT8712F (ISA 290h)
Moederbordnaam Asus A7V600 / A7V880 / A7V8X-X / K8N / SK8N

Temperaturen:
Moederbord 39 °C (102 °F)
CPU 38 °C (100 °F)
Maxtor 6Y080L0 42 °C (108 °F)

Koelingsventilatoren:
CPU 2538 RPM

Progje: Everst Home Edition

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 21:47 ]

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-08 16:19
everest is daar wel een goede voor, de nieuwste versie geeft ook GPU temp aan

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

Ik heb er een nieuwe fan onder gedaan. Oude fan bleek niet hard genoeg te draaien. Probleem is niet echt verholpen, al is het wel een verbetering. Zou het aan iets anders kunnen liggen ? Geheugen misschien?

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Topicstarter
Om even terug te komen op de TS (that would be me ;)) het ligt ook niet aan de voeding. di eheb ik vandaga getest met een multimeter en alles is stabiel.

Het moederbord vertoond ook geen rare bruine propjes (door lekkende condensatoren oid) maar ik denk toch dat dat het probleem is.... dat wordt upgraden/vervangen

🇪🇺 pro Europa!

Verwijderd

probleem verholpen.... op 1 of andere manier heeft mijn bios de klokfrequentie van mn CPU verlaagd naar 1 GHz ipv 2 GHz....
Pagina: 1