Toon posts:

schroeven kast

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als je een nieuwe kast koopt, krijg je daar standaard een mooi zakje met allemaal leuke schroefjes mee. Nu vraag ik me af welke regels er zijn voor die schroeven. Welke schroeven moet je bijv voor je moederbord gebruiken, welke voor je hd en welke voor je cdrom drives?
Op het eerste zicht zie ik hier de volgende schroeven:

-hoekige kop met rond plaatje
-ronde kop met rond plaatje
-kleine schroefjes zonder rond plaatje.

Maakt het erg veel uit als je bijv het moederbord met de ronde rop+ rond plaatje vast zet, ipv bijv hoekige kop met rond plaatje?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

nee.
je moet gewoon kijken welke er goed in passen.
dus dat je de draad niet kapot draait.
verder maakt het niet zo veel uit.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

In de bouwvoorschriften in onze winkel staat het zo:

-hoekige kop met rond plaatje --> mobo en PCI/AGP
-ronde kop met rond plaatje --> opticals
-kleine schroefjes zonder rond plaatje --> Kan ik niet helemaal plaatsen

We hebben ook nog grotere schroeven zonder plaatje, die zijn voor de hdd.

Maar er zijn geen echte regels voor. Het staat gewoon netter als je een beetje een standaard aan houd.

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-02 13:54

hannos

pardon me

Nee, ik sleutel 10-tallen pc's in elkaar en gebruik ze allemaal wel. Die met die hoekige koppen die passen in je hardeschijf en in de afstandhouders in je kast (meestal) en de kleinere zijn voor je optische en floppy drives.

Ik gebruik, dwangmatig :P, wel altijd hetzelfde soort in de hele kast, dus niet twee soorten schroeven gebruiken om mijn hardeschijf te bevestigen. :D

Verwijderd

Topicstarter
Ah ok goed om te horen.

In de kast die ik nu heb liggen, zijn er met name ronde kop + rond plaatje schroeven in het zakje. Dit zijn ook de enige schroeven die fatsoenlijk passen op de speciale schroeven waarop het moederbord rust. In ieder geval heel erg bedankt voor jullie snelle reactie.