SPOED! Hij vr**t mijn DVD speler niet!

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• fwrite
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-02 21:15
Ik heb sinds vanochtend twee DELL Optiplexen (GX1)'s. Ik heb nu een IDE kabel erbij gepluggd om zo CD's in te kunnen lezen. Er is alleen een probleem;
a. Het laatje gaat niet open als de IDEkabel erin zit
b. Hij lijkt dood terwijl de IDE kabel erin zit, anders is hij springlevendig (geen IDE wel stroom)

Op het moederbord zitten 3 connectors waar hij in past, degene tegemover de HD kabel lijkt me het meest logich, er zit er echter ook nog een naast de processor (blauw, blauw, zwart).
De jumpers staan volgens mij goed, bovenste is Slave onderste deel is Master, zo staat het althans op het doosje.
Ik heb ook al een andere CD speler geprobeerd, die doet het helemaal niet, waarschijnlijk dood...
Het merk kan ik jullie niet vertellen ik ben het doosje alang kwijt en kan geen merk op het ding zelf vinden...

Wie kan mij snel helpen?

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03 21:41

Tux

Is het wel zo dat de IDE en de stroomkabel aangesloten zijn? :P

Als de stroom aangesloten is en het laatje gaat niet open als de computer aan staat is de CD speler kapot.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:26
Wie kan mij snel helpen?
Een computerwinkel... Mensen hier zijn niet te beroerd om je te helpen hoor, maar hou er ff rekening mee dat hier enkel vrijwilligers rondlopen en die niet altijd direct reageren ;) Maargoed
aad007 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 20:57:
Ik heb sinds vanochtend twee DELL Optiplexen (GX1)'s. Ik heb nu een IDE kabel erbij gepluggd om zo CD's in te kunnen lezen. Er is alleen een probleem;
a. Het laatje gaat niet open als de IDEkabel erin zit
b. Hij lijkt dood terwijl de IDE kabel erin zit, anders is hij springlevendig (geen IDE wel stroom)
Je hebt twee Dell GX1's? Ze geven beide hetzelfde probleem?
Op het moederbord zitten 3 connectors waar hij in past, degene tegemover de HD kabel lijkt me het meest logich, er zit er echter ook nog een naast de processor (blauw, blauw, zwart).
De jumpers staan volgens mij goed, bovenste is Slave onderste deel is Master, zo staat het althans op het doosje.
Ik heb ook al een andere CD speler geprobeerd, die doet het helemaal niet, waarschijnlijk dood...
Het merk kan ik jullie niet vertellen ik ben het doosje alang kwijt en kan geen merk op het ding zelf vinden...
Kun je misschien even goed aangeven hoe je het nu hebt aangesloten? Het is me niet helemaal duidelijk. Je gebruikt maar 1 IDE apparaat per kanaal en toch heb je een master en een slave? Nu staat het zo dan:
- Primary IDE Master: HDD
- Primary IDE Slave: -
- Secondary IDE Master: -
- Secondary IDE Slave: DVD-rom
?

Als je ze beiden op een apart kanaal hebt zitten mogen ze gewoon allebei master zijn. Wat die 3 aansluitingen zijn trouwens staat er meestal wel bij, bij je primary en secondary ide channel zal iig "IDE0" en "IDE1" staan waarschijnlijk.
Tux schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 21:03:
Is het wel zo dat de IDE en de stroomkabel aangesloten zijn? :P

Als de stroom aangesloten is en het laatje gaat niet open als de computer aan staat is de CD speler kapot.
Kennelijk gaat het laatje wel open met enkel stroom erop, maar niet met stroom én IDE erop....

Maar stoei eens wat met je IDE opzet. Je zou bijvoorbeeld de HDD en de cd-rom als master en slave op 1 IDE kanaal kunnen hangen, de HDD even vervangen door de cd-rom (als master) en kijken of hij wel door de POST heen wil komen. Even kijken of alles in het bios op autodetect staat kan trouwens ook niet kwaad :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer eens een normaal topic met een normale titel te starten, dan zien we het wel weer verder. Neem dit eens aandachtig door hoe je hier een topic behoort te starten: Algemene gedragsregels (Netiquette) ;)

Dit topic is gesloten.