Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

voeding gemeshed, kortsluiting

Pagina: 1
Acties:

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 19:38

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Topicstarter
net uren bezig geweest mijn voeding te meshen, wil ik hem testen, door pin 13 en 14 door te verbinden, gaat de fan heel even draaien, en daarna niks. Er staat ook heel even spanning op, maar die zakt weg.
Wat heb ik nu verkeerd gedaan? kortsluiting lijkt me sterk, er is geen mes of iets anders aan te pas gekomen wat ergens een draad doorgesneden heeft oid. Heb alle connectors er ook weer afgegooid, maar zie niks vreemd. Zekering is niet door, iemand een idee?

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:38

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Ik heb altijd geleerd dat 'Meten = Weten' B)

Heb je misschien iets meer gegevens? Welke spanninen meet je? En hoelang duurt het ongeveer voordat de spanning wegvalt?

Wat ook nog wel eens antwoord wil geven: ruik er eens aan, als 't zakie stinkt, is 't niet goed :Y)

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• Joz_1986
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:05
Probeer je de voeding nou zonder belasting?
Waarschijlijk start de voeding gewoon niet. Probeer het anders eens met een (oude) harddisk eraan.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 15:00
Klopt het wel dat je pin 13 & 14 hebt doorverbonden en niet de stekker verkeerd om vasthoud/heb gemaakt?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Dat doet mijn coolermaster voeding ook als ik mijn wc setup wil ontluchten
Is een beveiliging geloof ik.

• sander817

sander817

Topicstarter
1-2 sec spanning oid, fan draait 1 sec, en valt stil
spanning zwart geel, ca 7 volt, rood/zwart, amper iets

weerstand geel/zwart, ca 11,5k
weerstanden tussen rood/zwart: 8 ohm en die lijkt mij een beetje laag
is bij een andere 2 voedingen die ik hier heb ca 80 ohm

maar dan nog, alleen molexen eraf getrokken, mesh en shrink erop en nieuwe molexen erop

[ Voor 12% gewijzigd door sander817 op 27-05-2005 21:08 ]

• sander817

sander817

Topicstarter
Rey Nemaattori schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 21:02:
Klopt het wel dat je pin 13 & 14 hebt doorverbonden en niet de stekker verkeerd om vasthoud/heb gemaakt?
nee, die grote stekker moet ik nog doen, niet aangeraakt..alleen demolexen en die andere kleine

[ Voor 7% gewijzigd door sander817 op 27-05-2005 21:07 ]

• sander817

sander817

Topicstarter
Joz_1986 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 21:00:
Probeer je de voeding nou zonder belasting?
Waarschijlijk start de voeding gewoon niet. Probeer het anders eens met een (oude) harddisk eraan.
ik heb mijn WC pompje erop zitten, die stopt er net als de fan ook mee..

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:06

_Ernst_

Mark It Zero!

Ben je bekent met de Edit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif knop? ;)
sander815 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 21:06:
1-2 sec spanning oid, fan draait 1 sec, en valt stil
spanning zwart geel, ca 7 volt, rood/zwart, amper iets

weerstand geel/zwart, ca 11,5k
weerstanden tussen rood/zwart: 8 ohm en die lijkt mij een beetje laag
is bij een andere 2 voedingen die ik hier heb ca 80 ohm

maar dan nog, alleen molexen eraf getrokken, mesh en shrink erop en nieuwe molexen erop
Weerstandswaardes zeggen denk ik niet zoveel, schakelende voedingen zitten redelijk complex in elkaar..
Maar die voltages zijn iig niet goed, tussen zwart (massa) en geel (12 volt) behoord 12 volt te staan en tussen zwart en rood 5 volt.

Last.fm

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Belast je je voeding wel als je 'm aanzet? Als je dat niet doet zou dat wel eens de reden kunnen zijn dat 'ie in de beveiliging knalt. Hang er een ouwe HD aan ofzo, en probeer het dan nog es.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

Sprite_tm schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 21:35:
Belast je je voeding wel als je 'm aanzet? Als je dat niet doet zou dat wel eens de reden kunnen zijn dat 'ie in de beveiliging knalt. Hang er een ouwe HD aan ofzo, en probeer het dan nog es.
Hij had z'n waterkoelingpomp eraan hangen zegt ie

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 20:33

virus.elektro

profesionele monitor sloper

alleen je waterkoeling er aan hangen heeft geen zin. je moet in ieder geval de 5 en 12 volt met 1A belasten, de 3.3 weet ik niet.

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Misschien heeft de voeding een Power-Good ingang? (zie ook [rml]euss in "[ EL] PC Voeding-tester/gebruik als proje..."[/rml]) Als hij die een heeft misschien die eens proberen aan de 5 volt te hangen?

Last.fm

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Probeer gewoon een optical drive eraan te hangen, des noods nog wat andere dingen. Zodat je er zeker van bent dat de voeding belast is. Ik ben bang dat alleen je waterkoelings pompje niet voldoende is.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

_Ernst_ schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 21:58:
Misschien heeft de voeding een Power-Good ingang? (zie ook [rml]euss in "[ EL] PC Voeding-tester/gebruik als proje..."[/rml]) Als hij die een heeft misschien die eens proberen aan de 5 volt te hangen?
Power-good is geen ingang maar een uitgang! De voeding gebruikt die om aan het mobo door te geven wanneer de spanningen stabiel genoeg zijn om te kunnen booten. Als je die aan 5V gaat verbionden kan je dus wat slopen!

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Sprite_tm schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 22:16:
[...]

Power-good is geen ingang maar een uitgang! De voeding gebruikt die om aan het mobo door te geven wanneer de spanningen stabiel genoeg zijn om te kunnen booten. Als je die aan 5V gaat verbionden kan je dus wat slopen!
Oh oke, goed dat je het zegt ;)

Maar ik dacht dat sommige voedingen ook een ingang hadden daarvoor, dacht iig dat ik weleens iets heb gelezen over een extra ingang die hoog moet zijn wil de voeding aan kunnen.

Last.fm

Pagina: 1