Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voeding afgebroken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!
Helaas is de voeding aan de binnenkant van mijn laptop afgebroken(foto).
Wie weet of dit te repareren is en waar het gerepareerd kan worden?
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v365/Jannetta/Voeding.jpg
Groeten,
Johan

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Damn! wat is daarmee gebeurd?

Lijkt wel afgebrand joh...

In ieder geval, als dat het enigeste is (de conenctor) dan zou ik die lossolderen en bij een electrnicazaak een andere halen en die er weer opzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Weet misschien ook iemand waar ik dit kan laten doen?

Groeten,
johan

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03-2024
SA007 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 20:34:
Damn! wat is daarmee gebeurd?

Lijkt wel afgebrand joh...

In ieder geval, als dat het enigeste is (de conenctor) dan zou ik die lossolderen en bij een electrnicazaak een andere halen en die er weer opzetten.
Ja, dacht meteen hetzelfde. Maar misschien kunnen ze je hier http://www.notebookadvies.nl ook nog helpen. Nou hoop voor je dat het nog te repareren is want ziet er wel heel erg uit. :'(

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:37
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 20:39:
Weet misschien ook iemand waar ik dit kan laten doen?

Groeten,
johan
zoals je net al kon lezen zei SA007 al dat je dat bij een elektronica zaak kan laten doen, en lees trouwens ook de nettiquette door (hoe je dat ook spelt). namen onder berichten hoef je niet te zetten aangezien je naam al links van de post staat B)

maar wat is er verder mee gebeurt.. dat is echt of super overhit/brand of ja.. ik weet niet wat anders.. dat is iig niet 'normaal' losgegaan..

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Bij de electronica zaak moet je ze heel lief aankijken en vragen of ze het voor je willen vervangen :P . Ik zou wel eerst even uitzoeken wat er precies is doorgebrand, ik denk een powerregulator o.i.d. Maare hoe is t gebeurt?
Btw groeten hoeft niet

spuit 11 :X :X :P

[ Voor 5% gewijzigd door Exphy op 27-05-2005 20:45 ]

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Verwijderd

Do i smell R.M.A.? 8)
Heb je nog garantie maw, of anders -zoals hier boven gezegd- zelf nieuwe solderen of die van de electronica zaak vragen :)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2005 20:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet doorgebrand, ik heb de voeding eruit gedrukt. Het is dus gewoon afgebroken.
Moet ik denken aan een elektronicazaak zoals expert of scheer&foppen?

Verwijderd

mwa, expert en scheer en foppen kunnen je denk ik minder goed helpen dan een echte elektronica zaak, is mijn ervaring...

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 15:00
Nieuwe connector erop solderen is misschien ook ene optie als je enigszins technisch onderlegd ben

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:13
Is goed te doen een connector vervangen, gewoon de oude lossolderen en de nieuwe erop :) Misschien zijn er wel GoTtertjes die het voor je willen doen, en anders wil een electronica zaak (Okaphone oid) ook wel eens iets voor je doen... Ook de fabrikant van je laptop kan dit soort reparaties, al zouden die er ook een nieuw "moederbord" in kunnen zetten, maar dat laatste boeit niet als je nog garantie hebt,...

Verwijderd

Topicstarter
Als er een GoTtertje bij mij in de buurt woont die er wel raad mee weet.. Graag! Ik woon in Kootwijkerbroek, vlakbij barneveld..

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Mm, jammer dat je hier niet in de buurt woont, heb volgens mij nog wel een vervangende connector liggen en een soldeerbout.

Maar moet idd vervangen worden, als ik zo die foto zie is er geen schade aan de printplaat maar is die connector gewoon fysiek gebroken (veel gebruikt ofzo).

Als je nog garantie hebt, terugsturen, want als je dit (laat) repareren raak je eigelijk altijd je garantie kwijt.

Verwijderd

Topicstarter
SA007 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 22:53:
Mm, jammer dat je hier niet in de buurt woont, heb volgens mij nog wel een vervangende connector liggen en een soldeerbout.

Als je nog garantie hebt, terugsturen, want als je dit (laat) repareren raak je eigelijk altijd je garantie kwijt.
Waar woon je dan precies? Het gaat om een celeron 1800 Mhz, geen toppertje dus. En de garantie is ook al afgelopen.

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 21:06

B-lennium

Volvo 164 1975!

ga even in ede langs bij eijlander electronics. die jongens kunnen je goed helpen.
anders kun je de plaatselijke electroboer wel proberen ik denk dat hun het ook wel voor je willen doen.

grts from Barneveld

B-lennium at punkass.com

[ Voor 8% gewijzigd door B-lennium op 28-05-2005 11:08 ]

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:38

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Als je met een open laptop bij een electronica zaak langsgaat (zo dat dus de connector snel vervangen kan worden), dan willen ze je vaak wel even helpen.

Dat hij zo verbrand is, komt door de losse contacten. Die hebben staan vonken, met het smelten tot gevolg. Op zo'n moment merk je gelijk hoe belachelijk veel stroom er door zo'n toch wel klein aansluiting loopt...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Topicstarter
deepbass909 schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 11:34:
Dat hij zo verbrand is, komt door de losse contacten. Die hebben staan vonken, met het smelten tot gevolg. Op zo'n moment merk je gelijk hoe belachelijk veel stroom er door zo'n toch wel klein aansluiting loopt...
Hij is niet verbrand want ik heb hem tijdens het indrukken van de stekker in de connector de connector afgebroken, dat bruine wat je ziet is oxidatie.
Is er iemand in de buurt die een nieuwe connector erin kan solderen? Ik heb er redelijk wat geld voor over..

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:38

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Niet om heel vervelend te doen, maar de bovenkant van de connector is duidelijk gesmolten. Je bent niet de eerste waarbij dit gebeurt. Dat smelten is trouwens het gevolg van het losraken van de connector (net als de oxidatie, een verchroomt stukje metaal oxideerd niet zomaar).

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar het over solderen is een kwestie van minuten (mits de goede connector te vinden is).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon in de buurt van barneveld

Verwijderd

Topicstarter
deepbass909 schreef op maandag 30 mei 2005 @ 17:18:
Niet om heel vervelend te doen, maar de bovenkant van de connector is duidelijk gesmolten. Je bent niet de eerste waarbij dit gebeurt. Dat smelten is trouwens het gevolg van het losraken van de connector (net als de oxidatie, een verchroomt stukje metaal oxideerd niet zomaar).

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar het over solderen is een kwestie van minuten (mits de goede connector te vinden is).
Hij is gebroken!!!!!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
als je in mijn profiel zou kijken zou je zien dat ik in Velp woon (bij grave)

[ Voor 9% gewijzigd door SA007 op 31-05-2005 15:58 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

het kan zijn dat het kunstof door warmte broos is geworden en daardoor breekbaarder wordt

Iperf

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Erm, anders stop je met zeiken hoe de stekker kapot is gegaan, hij si stuk en het is het enige wat stuk is....

Het kan zijn idd dat er bijvoorbeeld een slecht contact in heeft gezeten wat warm is geworden waardoor het bros is geworden en daardoor gebroken is, maar daar gaat dit topic niet om.

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11 19:40
B-lennium schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 11:07:
ga even in ede langs bij eijlander electronics. die jongens kunnen je goed helpen.
anders kun je de plaatselijke electroboer wel proberen ik denk dat hun het ook wel voor je willen doen.
Waarom doet de TS daar niks mee?
Pagina: 1