Dvd-spelers haperen bij gebrande dvd's

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 18:56
Sinds een tijdje schokken mijn beide dvd-spelers bij gebrande dvd's.

Waarom dit zo is, en wat hiervan de reden is is mij onbekend. Meestal doet ie het dan aan het begin van de film, hij begint dan te schokken en soms staat het beeld helemaal stil. Ik kan em dan alleen maar hervatten door het volgende 'hoofdstuk' te selecteren. Bij originele dvd's gebeurt dit niet.

De hardware:
Plextor RW 8x PX-708A

Dvd-spelers
1x merkloze speler en 1x Finlux speler.

Backup van een dvd maak ik met dvdshrink en brand em met Nero en als het bestaande bestanden zijn dan gewoon rechtstreeks met Nero.

Mijn YouTube Channel

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26

GaMeOvEr

Is een hork.

Brand ze eens op 4 speed ipv 8. Ben je van Media geswitched?

Niks gewijzigd in de manier waarop je brand? Firmware van je fikker geupgrade? (Of juist niet, en zou je eens moeten doen. :P )

Aannames zijn fataal.

• Snowwie
Ja, ik heb wel andere dvd+r in gebruik, bij Opus.nl kocht ik eerst altijd van die paarse Arita's, werkten altijd 100% perfect nooit gedonder mee gehad. Toen ik ze opnieuw bestelde kreeg ik ineens blauwgroenige, en hier kreeg ik ineens die problemen wel mee. Toen heb ik Memorex dvd+r geprobeerd en hiermee hetzelfde resultaat.

Firmware upgraden van die Plextor? Lijkt me overbodig, die brander is nog niet zo oud, hooguit 3/4 jaar. Waarom op 4 speed ipv 8 speed?

Mijn YouTube Channel

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Snowwie schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 23:37:
Ja, ik heb wel andere dvd+r in gebruik, bij Opus.nl kocht ik eerst altijd van die paarse Arita's, werkten altijd 100% perfect nooit gedonder mee gehad. Toen ik ze opnieuw bestelde kreeg ik ineens blauwgroenige, en hier kreeg ik ineens die problemen wel mee. Toen heb ik Memorex dvd+r geprobeerd en hiermee hetzelfde resultaat.

Firmware upgraden van die Plextor? Lijkt me overbodig, die brander is nog niet zo oud, hooguit 3/4 jaar. Waarom op 4 speed ipv 8 speed?
Firmware upgraden waarom? Nou, omdat er bugs gefixed worden, en er meer media correct ondersteund wordt. Mijn 708 zit ondertussen ook al op firmware 1.09 (is de meest recente geloof ik) en ik heb ook de blauw-groene Arita's en nergens last van. ;)

Als je narigheid hebt met de nieuwste firmware, kun je altijd weer terugflashen.

Waarom 4 speed? nou, juist ivm mediadetectie, wel eens gehad dat als ik ze langzamer fikte, het wel goed ging. :)

edit:

1.10 is de laatste firmware voor de 708, Hiero : http://www.plextor.be/tec....asp?choice=DVD-Recorders

[ Voor 8% gewijzigd door GaMeOvEr op 27-05-2005 23:49 ]

Aannames zijn fataal.

• Snowwie
Thanks, ik wist niet eens dat firmware upgrades zo belangrijk waren. B)
Is er nog meer hardware in een computer dat regelmatig firmware updates nodig heeft?

Inmiddels 1.10 gedownload, ik zat dus nog op 1.06, maar heb em nu geupdate naar 1.10.

Ik zal eens dezelfde media en inhoud die problemen gaf opnieuw branden, en nu op 4 speed.

Mijn YouTube Channel

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Snowwie schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 10:50:
Thanks, ik wist niet eens dat firmware upgrades zo belangrijk waren. B)
Is er nog meer hardware in een computer dat regelmatig firmware updates nodig heeft?

Inmiddels 1.10 gedownload, ik zat dus nog op 1.06, maar heb em nu geupdate naar 1.10.

Ik zal eens dezelfde media en inhoud die problemen gaf opnieuw branden, en nu op 4 speed.
Wat ik zelf altijd bijhoud is mijn BIOS van mijn moederbord (ivm dat ik nog wel eens OC, en daar worden dan ook veel bugs in gefixed, features toegevoegd en stabiliteit verbeterd) en de firmware van mijn writers, voor bovengenoemd verhaal. :) in principe komen er ook wel updates uit (veeeel minder!) voor grafische kaarten en sporadish voor disken, maar die zijn gemiddeld alleen bedoeld om bepaalde problemen onder bepaalde omstandigheden te fiksen. (Bijvoorbeeld een harde schijf die problemen heeft met een bepaalde controller) Dus die zijn niet zo heel erg boeiend. :)

Dat is voor mij onder andere de reden om voor Plextor branders te kiezen (goed update beleid) en Asus moederborden. (idem). Qua branders is NEC tegenwoordig ook wel goed bezig met updates enzo. :)

Aannames zijn fataal.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

ik haak ook even in. Heb sinds dit weekend een gloepus dure dvd speler van harman kardon gekocht (nou ja hij was 2 jaar geleden bijna 1100 euro en ik heb hem voor 150 :) ) alleen heb ik nu regelmatig problemen bij het afspelen. Mijn kiss dp500 pakt alles en maakt nooit fouten terwijl de HK regelmatig skipt etc. Nou had ik gister dat hij zelfs niet de 2e laag van swordfish wou lezen (originele disk)

95% speelt hij perfect (kwalitatief veel beter dan de kiss) maar waarom de rest niet ? Ik heb de laser schoongemaakt en het loopwerk (was niet echt nodig maar goed)

Ik heb natuurlijk geen garantie meer maar ik vraag me wel af hoe ik hem op 100% kan krijgen ?

• jank
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-01-2012
StuiTeR schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 12:44:
ik haak ook even in. Heb sinds dit weekend een gloepus dure dvd speler van harman kardon gekocht (nou ja hij was 2 jaar geleden bijna 1100 euro en ik heb hem voor 150 :) ) alleen heb ik nu regelmatig problemen bij het afspelen. Mijn kiss dp500 pakt alles en maakt nooit fouten terwijl de HK regelmatig skipt etc. Nou had ik gister dat hij zelfs niet de 2e laag van swordfish wou lezen (originele disk)

95% speelt hij perfect (kwalitatief veel beter dan de kiss) maar waarom de rest niet ? Ik heb de laser schoongemaakt en het loopwerk (was niet echt nodig maar goed)

Ik heb natuurlijk geen garantie meer maar ik vraag me wel af hoe ik hem op 100% kan krijgen ?
Misschien, dat die daarom maar 150 euri kost!

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01 15:35
Arita en Memorex nemen hun DVD's af bij Ritek(Traxdata,Datasafe en Bestmedia ook).
Probeer eens Mmore,dezen doen het vrij goed op willekeurige spelers.
Ik denk dat je huidige DVD's slecht te lezen zijn op je spelers dus een switch naar een ander merk zou ik je zeer aanraden,probeer ook eens Fujifilm,Sony en Taiyo Yuden.

[ Voor 3% gewijzigd door Fern op 28-05-2005 15:49 ]

PowerStation

Pagina: 1