[msn/hotmail] krijg geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 18:28
Ik werd gisteren gebeld door een vriendin die een probleempje met de pc had, rundll32.exe kon niet worden gevonden. Daar aangekomen heb ik van een andere win 98 pc rundll32.exe gekopiert en op de desbetreffende pc terug gezet.

Ook waren er problemen met msn/hotmail, of ik daar ook even naar wou kijken. Hier ben ik niet uitgekomen, het is ook best een raar geval.
Msn messenger kan geen verbinding maken. Deze zegt dat mogelijk de aanmedingsnaam en/of wachtwoord onjuist is. Ik heb 3 verschillende accounts geprobeerd en kreeg telkens dezelfde fout en weet zeker dat de accounts en wachtworden juist zijn.
Hotmail is ook heel raar. Ik kan wel account en wachtwoord intypen, maar zodara ik op login klik krijg ik "the page can not be displayed"
webmessenger hetzelfde verhaal. Wel gegevens invoeren maar vervolgens "the page can not be displayed"

wat ik heb geprobeerd:
beveiligingsinstellingen op normaal ... geen resultaat
spyware check ... 90 bestandjes gevonden en verwijderd, reboot, geen resultaat
virusscan ... geen resultaat
MSN opnieuw geinstalleerd .. geen resultaat
MSN 6.2 geinstalleerd .. geen resultaat

pc specs
Pentium 1/2
Windows 98
MSN 6.2 en 7
ADSL via usb modem

Op GoT heb ik niets over dit probleem gevonden, alleen maar mensen die achter een proxy op het werk/school zitten en willen msnen :P
Met google vond ik dit, maar systeemherstel is geen optie, omdat het al een week geleden is dat het probleem ontstond.

Ik denk toch aan een virus oid, omdat rundll32 natuurlijk niet zomaar verdwijnt en volgens google nogal virusgevoellig is... Echter de virusscanner vond niets :? Firewall zag ik niet draaien, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Iemand een idee?

[ Voor 4% gewijzigd door PeterEs op 27-05-2005 19:43 ]

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:58
Misschien geen oplossing maar als je er eens lekker windows 2000 op zet :*)
Waarschijnlijk werkt MSN niet omdat je niet de goede versie hebt, en Hotmail niet omdat je geen IE 6 hebt

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

PeterEs schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 19:42:
Firewall zag ik niet draaien, dus daar kan het ook niet aan liggen.
Mogelijk wel de oorzaak van het probleem.

Life is not about specs, it is about joy!

• PeterEs
timcooijmans schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 19:43:
Misschien geen oplossing maar als je er eens lekker windows 2000 op zet :*)
Waarschijnlijk werkt MSN niet omdat je niet de goede versie hebt, en Hotmail niet omdat je geen IE 6 hebt
IE6 enzo is allemaal geinstalleerd, de laatste updates zijn geinstalleerd. Msn heeft eerst gewoon goed gewerkt. Upgrade naar win2K is geen optie
bartvl schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 19:44:
[...]

Mogelijk wel de oorzaak van het probleem.
Hoe bedoel je dat? Ik hoef toch geen firewall te draaien om te kunenn MSNen? 8)7

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

PeterEs schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 19:46:
[...]

IE6 enzo is allemaal geinstalleerd, de laatste updates zijn geinstalleerd. Msn heeft eerst gewoon goed gewerkt. Upgrade naar win2K is geen optie

[...]

Hoe bedoel je dat? Ik hoef toch geen firewall te draaien om te kunenn MSNen? 8)7
Dat niet neej, maar wel ivm virussen e.d. die onderdandere rundll32 aan kunnen tasten.

Life is not about specs, it is about joy!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
'Start > uitvoeren> regsvr32 softpub.dll' doet de truc ook niet? Misschien last met alle beveiligde sites? Probeer eens eventjes IE opnieuw te installeren dan :) rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %windir%\Inf\ie.inf

[ Voor 20% gewijzigd door sanfranjake op 27-05-2005 20:08 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• PeterEs
nou, ik had het allemaal even uitgebreid beschrijven en op een internetpagina gegooit en haar verteld waar de pagina te vinden was. (rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %windir%\Inf\ie.inf dat snapt ze nooi en een typfoutje is snel gemaakt..)

Zojuist kreeg ik te hooren dat het niet geholpen heeft. Zijn er verder nog opties (behalve format c:) ?

• PeterEs
schopje...
Pagina: 1