Toon posts:

Mooi weer , ik heb het graag, maar mijn videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voila, vandaag is het dus echt fantastisch weer, alleen merk ik dat mijn pc dan wat aan verademing toe is.

Ik laat hem dus wat meer uitstaan, omdat ik mijn grafischekaart anders serieus opwarmt.

Misschien een ietwat vreemd topic, maar wat doen de tweakers die hun systeem met klassieke fans koelen?

Kouder dan de temperatuur van binneshuis krijgen lijkt mij niet meteen mogelijk.

Mensen die al enige problemen hebben ondervonden in dit zwoel weertje?

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
ja mijn pc doet ook automatisch rebooten (aka crashen) als ik nu ga gamen, niet erg, kom ik ook nog eens buiten :+

http://specs.tweak.to/12504

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan dus misschien beter de brochetjes op de barbecue leggen ipv op de pc...:)

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Je kan bijvoorbeeld als je gaat gamen je kast open zetten en een grote tafelventilator erop laten blazen. Schijnt ook goed te helpen. :)

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
Drawer schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 19:23:
Je kan bijvoorbeeld als je gaat gamen je kast open zetten en een grote tafelventilator erop laten blazen. Schijnt ook goed te helpen. :)
haha! je gelooft het niet maar dat deed ik toen mijn voeding-fan het vorige zomer begeven had ook :D ben nou verhuist en heb geen tafelfan meer, kast zou ik inderdaad weer ff open kunnen zetten :)

http://specs.tweak.to/12504

Verwijderd

2 fans, 1 in de zijkant 1 aan de achterkant, specs zie sig, temps unstressed:
Mobo: 37 graden
CPU (30%oc): 33 graden

Geen koelingsprobleempjes hier dus met de klassieke fans, 't zit mssn een graadje of 9 graden (cpu) boven kamertemperatuur dus ik klaag niet :P

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2005 20:32 . Reden: typfout, 20% = 30% ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 20:31:
2 fans, 1 in de zijkant 1 aan de achterkant, specs zie sig, temps unstressed:
Mobo: 37 graden
CPU (30%oc): 33 graden

Geen koelingsprobleempjes hier dus met de klassieke fans, 't zit mssn een graadje of 9 graden (cpu) boven kamertemperatuur dus ik klaag niet :P
Die temps zien er idd mooi uit.

Maar ik denk dat het hier momenteel qua buitentemp nog dik tussen de 25 a 30° is hoor.

heb je ook temps van je videokaart?

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:21
noormal is mijn CPU maar 31 grade maar omdat het zo warm is is die 41 grade nu :'(

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 || Laadpaal: VoltTime One Business || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Wat zeuren jullie nou zeg over die 40 graden :Z

Mobo: 33C
CPU: 66C

En hij doet gewoon normaal :)

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

Mijn pc werkt nog normaal. Mijn cpu is iets van 42 graden idle geloof ik alleen mijn x800 loopt nu al 65graden idle! terwijl alles ook nog eens wc gekoelt is (mjah het nadeel van warm weer is dat de lucht ook warm is en dat het water dus ook een stuk minder gekoelt kan worden plus dat het op mijn kamer nu warmer is dan het vanmiddag buiten was). Alles werkt iig nog al heb ik nog geen game gespeeld. Vind het alleen wel vreemd dat mijn cpu temp redelijk normaal blijft terwijl mijn x800 30 graden warmer is dan normaal.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2005 21:11 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 20:35:
[...]

Die temps zien er idd mooi uit.

Maar ik denk dat het hier momenteel qua buitentemp nog dik tussen de 25 a 30° is hoor.

heb je ook temps van je videokaart?
jep heb ik, hij stuurt momenteel 2 schermen aan op 1280×1024×32 dus hij's iets warmer dan normaal maar school vereist dat ik moet overtypen van een antwoordenblad :P hij doet op dit moment 50 graden (maar heb net zitten gamen dus 't zal wel 4 graden lager zijn normaal ofzo)

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

tja, heb nog niets gemerkt, maar zal mischien m'n 6800GT even moeten terug clocken op stock speeds ;)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
Ik heb de oplossing!!!

Ik ben gister in paniek een airco gaan kopen.. want het was 40 graden op m`n kamer en 50 graden in m`n PC.

Geloof me.. voor 299.- is m`n kamer nu elke warme zomerdag heerlijk cool én NIET zo vochtig.. heerlijk..
echt wel 299.- waard voor heel de zomer!!!! laat het maar lekker 35 graden worden ik ben er klaar voor 8)

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06-2025
Predje schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 11:21:
Ik heb de oplossing!!!

Ik ben gister in paniek een airco gaan kopen.. want het was 40 graden op m`n kamer en 50 graden in m`n PC.

Geloof me.. voor 299.- is m`n kamer nu elke warme zomerdag heerlijk cool én NIET zo vochtig.. heerlijk..
echt wel 299.- waard voor heel de zomer!!!! laat het maar lekker 35 graden worden ik ben er klaar voor 8)
Tot je de jaarafrekening krijgt van de energie maatschappij ;)

~3000 Watt? :P

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

Mijn videokaart (FX 5950Ultra) had het vorig jaar ook niet best @stock cooling :/ 50 graden idle en 80 graden stressed.

Nu met Zalman waterkoeling lekker relax @ 42 graden idle en 52 graden stressed! :9

Goud is geen geld

Verwijderd

Topicstarter
daPet schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 11:25:
[...]

Tot je de jaarafrekening krijgt van de energie maatschappij ;)

~3000 Watt? :P
Die airco ook voorzien van een waterkoeling? :X :)

• RvP
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:32

RvP

Hier ook zo lekker weer :p

Intake temp is rond de 30 graden en outtake ongeveer 35.
CPU 50 graden
VGA 45 graden
en dat met alles zalman cu shit op fullspeed.
92mm intake fan en 120mm outakefan ook op fullspeed.

SolarEdge 22x360Wp Zuid (7920Wp) 11x365Wp Noord (4015Wp), Daikin Altherma 3M 9kW Monoblock, Gasloos sinds september 2022

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-08 14:31

Nyana

Who?!

Sorry hoor, maar elk jaar weer een zinloos topic over de warmte.. :O er zijn al zat topics hierover, gek he dat de temps omhoog gaan als de omgevingstemperatuur ook omhoog gaat. 8)7

(algemene reactie op al dit soort topics |:( )

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-08 10:39

link_mario

Ofwa?

Predje schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 11:21:
Ik heb de oplossing!!!

Mazzelaar, mijn airco besloot er gister maar mee op te houden :( Kijk er wel een keer naar als het koeler is, het is daar nu te warm. Om over mijn pc daar maar te zwijgen....

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 08:06

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hier is alles ook lekker warm maar het loopt nog steeds hartstikke stabiel.
* Ultraman geeft zichzelf een schouderklopje

Maar gaan we nu niet een beetje dubbel aangezien we ook al topic "Keep it Cool?" hebben? :S

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Tis weer serieus warm hier

GPU 54°C en RAM 56°C...iddle...eens testen wat het onder stressed geeft.

puf puf

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Frank_Knopers schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 11:40:
Mijn videokaart (FX 5950Ultra) had het vorig jaar ook niet best @stock cooling :/ 50 graden idle en 80 graden stressed.

Nu met Zalman waterkoeling lekker relax @ 42 graden idle en 52 graden stressed! :9
mijn 6800LE werd ook zoiets als die kaart die jij hebt, maar nu met een alphacool waterblokje altijd onder de 50 graden ook stressed ! :)

Verwijderd

Gooi je pc in de koelkast :+

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 10:45
Case 27 graden
CPU Diode 61 graden
CPU Socket 51 graden.

Aan de warme kant en doet al 2 jaar alles wat ik wil dus zie geen reden om hem beter te koelen.
Helemaal gezien het feit dat ie pas problemen krijgt bij 80(?) a 90 (heb nog een antieke athlon xp 2700+) graden volgens mij.

[ Voor 8% gewijzigd door Giel op 18-06-2005 17:30 ]

Verwijderd

Case 33
CPU 53

Ik heb af en toe vastlopers, als ik 2 uur achter elkaar gesourced heb.
Dan is de videokaart 65, en de CPU 70. :D
Pagina: 1