[Partition Magic 8] Schijf-opstart-problemen

Pagina: 1
Acties:

• ButsMG
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-08 10:30
Hallo,
ik heb een laptop met windows xp erop. Eerst was het één partitie (C dus), maar omdat XP beetje brak begon te worden, wilde ik stuff back-uppen en daarna C formatteren.
Ik had dus het idee om van lege ruimte een D-partitie te maken. En daar alle belangrijke files op te zetten.
Vervolgens heb ik natuurlijk PM8 aangeschaft *ahum* en ben aan de slag gegaan. Alle opdrachten gegeven en op apply (of execute of zoiets) gedrukt. Vervolgens gaat ie rebooten en aan de gang. Terwijl ik enthousiast zit te wachten zie ik ineens op beeld het volgende verschijnen: Error, Error en nog eens Error. Klik op een toets om opnieuw op te starten. Dus ik denk: Nou goed, rebooten en nog eens proberen.

Niet dus! Nu is heel mijn schijf vernaaid, Windows start niet meer op en de schijf wordt niet meer als een juiste partitie herkend. (Als ik opstart met XP cd zegt ie dat ik MOET formatteren) :(

Maar dat wil ik dus niet, omdat data gebackupt moet worden!
Zeg alsjeblieft dat hier een oplossing voor is, want ik word gek als die data verloren is!
Alvast heel erg bedankt,

Dennis

PSN: ButsMG

Verwijderd

Masegate schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 18:23:
Hallo,
ik heb een laptop met windows xp erop. Eerst was het één partitie (C dus), maar omdat XP beetje brak begon te worden, wilde ik stuff back-uppen en daarna C formatteren.
Ik had dus het idee om van lege ruimte een D-partitie te maken. En daar alle belangrijke files op te zetten.
Vervolgens heb ik natuurlijk PM8 aangeschaft *ahum* en ben aan de slag gegaan. Alle opdrachten gegeven en op apply (of execute of zoiets) gedrukt. Vervolgens gaat ie rebooten en aan de gang. Terwijl ik enthousiast zit te wachten zie ik ineens op beeld het volgende verschijnen: Error, Error en nog eens Error. Klik op een toets om opnieuw op te starten. Dus ik denk: Nou goed, rebooten en nog eens proberen.

Niet dus! Nu is heel mijn schijf vernaaid, Windows start niet meer op en de schijf wordt niet meer als een juiste partitie herkend. (Als ik opstart met XP cd zegt ie dat ik MOET formatteren) :(

Maar dat wil ik dus niet, omdat data gebackupt moet worden!
Zeg alsjeblieft dat hier een oplossing voor is, want ik word gek als die data verloren is!
Alvast heel erg bedankt,

Dennis
als je een error kreeg terwijl tie je partities aan het verbouwen was vrees ik het ergste :D
PM is rommel imo, nooit gebruiken. Als je partities wil maken doe dit dan tijdens de installatie van windows of met in XP ingebouwde Windows Disk Management. (bij computer management). Maar Partities reorganiseren waar je OS op draait is sowiso een risky business, beter je shiz extern backuppen (op dvd of netwerk ofzo), en dan partities maken en formatteren. Anyway ik kan je dus ook niet helpen, Prettige dag nog :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2005 13:40 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En wat stond er zoal in die errors?
Wat je nog kan proberen is nogmaals met partitionmagic de schijf te benaderen. Anders is wellicht met programma's als GetDataBack (for NTFS) de data te redden. Dan moet je de schijf bij een andere computer aansluiten en dan GDB draaien. Grote kans dat je 90% van de data terug krijgt.

@jeroenisblij: ga jij ff lekker nuttig de hele openingspost quoten, joh :D

De vakantie heeft alweer heimwee naar mij

• ButsMG
Zijn er kabels te koop waarmee je een harde schijf uit een laptop kan aansluiten op je desktop pc?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die zijn er, 3.5" > 2.5" adapters.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ButsMG
Dan kan ik dus zo'n kabel aanschaffen, de schijf op pc aansluiten. En vervolgens data-recovery software gebruiken om de gegevens te redden???

Even een voorzichtige :D

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

theoretisch gezien wel ja.
Één en ander natuurlijk compleet afhankelijk van de toestand van het bestandssystem op je 2.5" schijf.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:30

Sabbi

je denkt aan mij.

kan de pm-dos rescue-disk er niks mee?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Die rescue-disk moet je dan wel vantevoren gemaakt hebben :)

Een tip die ik de TS nog even wil geven is dat voordat je je data recovered hebt, moet je niet meer naar de schijf schrijven omdat je dan de goede data overschrijft (en je weet niet welke goede data) en die is dan niet meer herstelbaar!

De vakantie heeft alweer heimwee naar mij

• ButsMG
Ik zou niet weten hoe ik nog naar de schijf kan schrijven in de staat waarin ie verkeerd. Maar toch bedankt voor de tip. Ik ga het in ieder geval proberen met zo'n kabeltje.

Bedankt alvast iedereen!

Verwijderd

Kijk eens naar BartPE, iets wat je nu goed kunt gebruiken als je nog een tweede pc/notebook hebt :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 13:33 ]

Pagina: 1