Gegroet,
Wat heb ik gedaan:
-Tutorials over joinen
-Search op tweakers en google
Maar het lukt me gewoon nog niet. Ik zit nu in India, en heb 56k6 GPRS verbinding,
dus ben wat beperkt om te blijven zoeken. Heb al online met vriend heel lang gechat, maar hij kon
het me niet uitleggen, of hij snapte het niet (frans).
Mijn probleem
Ik heb een database met daarin 2 tabellen.
+Tabel naam : am_pg_cat
-photo_cat_id
-photo_cat_name
+Tabel naam : am_pg_photos
-photo_id
-photo_name
-photo_cat_id
Het gaat hier om een photogallery script.
Structuur is : catagory>galleries>galleryphotos>photo
Bij de pagina die de photo in het groot laat zien, wil ik ook de catagory naam
plaatsen. Niet de photo_cat_id maar de photo_cat_name. (er zijn meer tabellen, maar voor dit geld hetzelfde probleem).
Ik heb met deze queries geprutst:
Ik snap dus niet hoe ik van de id een naam kan maken, en hoe ik die kan displayen. Dacht gewoon by query 1 dat ik dan de
$photo_cat_name kon gebruiken, maar lukte niet...
Zit al echt dagen te prutsen ermee, en kan niet altijd online omdat ik niet echt in de stad zit (zit in de himalayas en in de jungle vaak.)
Met mijn ongeluk is het natuurlijk weer hartstikke simple, en heb ik het niet gezien omdat ik er totally in zit, en me hofod aan het
knappen is. Ja, ik weeet het, ben een prutser hehe.
Alle hulp is heel heel erg gewaardeerd.
PS: kick me ass niet ok, heb gewoon wat hulp nodig voor een non-profit org. hier.
Wat heb ik gedaan:
-Tutorials over joinen
-Search op tweakers en google
Maar het lukt me gewoon nog niet. Ik zit nu in India, en heb 56k6 GPRS verbinding,
dus ben wat beperkt om te blijven zoeken. Heb al online met vriend heel lang gechat, maar hij kon
het me niet uitleggen, of hij snapte het niet (frans).
Mijn probleem
Ik heb een database met daarin 2 tabellen.
+Tabel naam : am_pg_cat
-photo_cat_id
-photo_cat_name
+Tabel naam : am_pg_photos
-photo_id
-photo_name
-photo_cat_id
Het gaat hier om een photogallery script.
Structuur is : catagory>galleries>galleryphotos>photo
Bij de pagina die de photo in het groot laat zien, wil ik ook de catagory naam
plaatsen. Niet de photo_cat_id maar de photo_cat_name. (er zijn meer tabellen, maar voor dit geld hetzelfde probleem).
Ik heb met deze queries geprutst:
code:
1
2
| $query1 = "SELECT a.*, b.* FROM am_pg_cat a, am_pg_photos b WHERE a.photo_cat_id = b.photo_cat_id"; $query2 = "SELECT * FROM am_pg_photos a INNER JOIN am_pg_cat b (a.photo_cat_id = b.photo_cat_id) WHERE a.photo_cat_id = b.photo_cat_id"; |
Ik snap dus niet hoe ik van de id een naam kan maken, en hoe ik die kan displayen. Dacht gewoon by query 1 dat ik dan de
$photo_cat_name kon gebruiken, maar lukte niet...
Zit al echt dagen te prutsen ermee, en kan niet altijd online omdat ik niet echt in de stad zit (zit in de himalayas en in de jungle vaak.)
Met mijn ongeluk is het natuurlijk weer hartstikke simple, en heb ik het niet gezien omdat ik er totally in zit, en me hofod aan het
knappen is. Ja, ik weeet het, ben een prutser hehe.
Alle hulp is heel heel erg gewaardeerd.
PS: kick me ass niet ok, heb gewoon wat hulp nodig voor een non-profit org. hier.
Mijn Specs: AMD Thunderbird 850; Asus V7700 Deluxe+Oxygen 1600 SW; 640 mb SDram; 16xdvd speler;32x12x40 Rewriter; 10Mbps Ethernet Adapter; Cordless Desktop; 17,3 TFT Silicon Graphics Flatpanel; 80gig