wifi onder 2003 server

Pagina: 1
Acties:

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
ik heb net een schone windows 2003 server installatie gedaan
nu wil ik met de wifi kaart die in de pc zit verbinding maken met mijn AP

nu ziet windows netjes het wifi netwerk, met signaal sterkte uitstekend
dan klink je op verbinden en dan blijft hij hele tijd verbinding maken en daarna heeft hij zonder foutmelding geen verbinding

nu is mijn vraag kan 2003 met de standaard instellingen om beveilingsredenen niet met een onbeveiligd wifi netwerk omgaan?

of is de kaart gewoon stuk?
andere pc's in het netwerk doen het goed op wifi
wifikaart is van Linksys 54G PCI kaart

Verwijderd

Waarom probeer je niet een andere kaart? Kleine moeite om uit te vinden of dat aan die kaart ligt of aan je server.

Verwijderd

He, misschien heb je hier wat aan:

- kan je de router pingen?
- kan je de andere pc's pingen met de 2003-bak?
- is het ipadres van de default gw op je 2003-bak hetzelfde als op andere pc's in het netwerk?
- is dhcp en dns op de 2003 server ingeschakeld? in win 2003 staat standaard een hoop uit namelijk ;-)
- krijg je een ip adres, sub-netmask en een gateway adres? (ipconfig)
- zorg dat je ip adres uniek is. klinkt logisch, maar dit kan voorkomen.....(bv met gebruik van static ip's waarvan de machine op dat moment uit staat)
- maakt het draadloos netwerk gebruik van mac-control? zo ja, dan zou ik dit even uit zetten om te kijken of het hier aan ligt
- is de ip-range je router toereikend voor het aantal machines in het netwerk met een ip-adres?

Zo hier wat standaard servicedesk vragen, ik hoop dat je er verder mee komt

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kijk FF of de "Wireless Configuration" service gestart is; zo ja: stop 'm eens, zo niet: start 'm eens

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• dude88
  • Niet online
probleem lag gewoon aan de kaart

dus win 2003 server kan gewoon zonder aanpassingen gebruik maken van een wifi netwerk

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04 13:10
dude88 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 11:27:
probleem lag gewoon aan de kaart

dus win 2003 server kan gewoon zonder aanpassingen gebruik maken van een wifi netwerk
wat was het precieze probleem?

• dude88
  • Niet online
kaart vervangen en het werkte direct, dus ik ga er vanuit dat het het aan de kaart lag.
Pagina: 1