Toon posts:

[3dsmax6] Mirror reference 'attachen'?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben wanhopig. Ik heb al wat lowpoly auto's gemaakt etc. Nu ben ik een beetje aan het klooien om een gezicht te maken maar wat ik vaak gedaan heb krijg ik niet meer voor elkaar:

Ik heb 1 helft gemaakt, met Mirror reference kun je dan zien hoe het geheel er uit ziet. Nu wil ik deze 2 delen als één object maken zodat ik de midellijn kan 'welden' om die streep te elimineren. Maar ik weet niet meer hoe en kan het ook niet vinden in tutorials. Vaag! Ik weet ook niet meer hoe het heet. Kan iemand mijn hersentjes weer wat op gang helpen? Hmmm.... zou het de warmte zijn?

Plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.dennuz666.com/temp_files/weld.jpg

Verwijderd

je stack collapsen en dan je vertices welden?

• Rapzar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-03 09:37
allebei converteren naar editable mesh->attach -> middelste vertices selecteren (misschien nog scalen om ze echt dicht op elkaar te leggen) -> weld, e voila. B)

erg leuk trouwens.
'Modeling a character in 3dsmax' van 'Steed' is een erg goed boek voor dit soort trucken.

[ Voor 29% gewijzigd door Rapzar op 27-05-2005 18:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad! Iets te lang niet gedaan geloof ik. Tnx.

Enne... goeie boektip trouwens, ga ik es ff checke.

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-05 16:52
Er bestaat ook een symmetry modifier, dan heb je tijdens het modellen al geen 'last' meer van die seam in 't midden. Misschien handig de volgende keer :).

Verwijderd

Topicstarter
Ok, die ga ik nog eens bekijken strakkies. Ik vind het wel even mooi met deze oefening... door naar de volgende, een mooiere, betere.

[edit] dit was mijn eerste 'mens' poging ooit. Soort manga achtig ding.

Afbeeldingslocatie: http://www.dennuz666.com/temp_files/weld2.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2005 15:19 ]

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je kunt 1 van de twee helften ook "unique" maken door op het bolletje met 2 pijltjes te klikken (onder je stack) en dan attachen.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Pagina: 1