[OC] DDR Geheugen Instellen & Sisoft Sandra error

Pagina: 1
Acties:

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Beste tweakers,

(allereerst voordat er mensen zijn die van denken dat ik niet heb gezocht, ik heb dat wel, vorige week wist ik nog niks over overklokken, nu zit er een waterkoeler in en heb mn fsb een beetje kunnen verhogen. Dit allemaal dankzij tweakers. Helaas kom ik nu niet meer verder. Mijn multiplier is gelocked.)

2 Vraagjes

Omdat mijn AMD64 gelocked is kreeg ik de tip mijn geheugen frequentie te verlagen. Nou zie ik nergens een optie in de bios om dat te doen. Ik heb het nergens op google of got kunnen vinden. Weet iemand hoe dat op mijn moederboord kan (see signature voor specs)

Sisoft Sandra zegt mij het volgende : Large memory systems (1GB or greater) should use Registered/Buffered memory. Nou heb ik totaal geen verstand van die reepjes en heb het idee dat ik ooit er een van 512 bij heb gekocht die "anders" is dan de andere twee. Kan iemand mij op weg helpen ?

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
dat moet je negeren man :)

En om je geheugen te verlagen moet je naar een divider zoeken zoiets als 5:3 = FSB op 200->geheugen op 333mhz, dus FSB op 240->geheugen op 200mhz...etc, etc,

[ Voor 4% gewijzigd door Mister_X op 27-05-2005 19:55 ]

• michielvz
Mister_X schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 19:54:
dat moet je negeren man :)

En om je geheugen te verlagen moet je naar een divider zoeken zoiets als 5:3 = FSB op 200->geheugen op 333mhz, dus FSB op 240->geheugen op 200mhz...etc, etc,
Hmm maar dat kan ik niet vinden, Ik kan alleen de multiplier en fsb instellen. En trouwens de voltages verder niet.

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Shift/Ctrl/Alt (een van die 3) + F1 geeft je meer opties in BIOS.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• Ferret X
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:07
Sisoft Sandra moet je niet naar luisteren (betreffende het geheugen).

Ik heb even in het boekje gekeken van je moederbord (op internet), en wat denk ik helpt is het volgende:
In je bios kun je onder Frequency/Voltage Control , Auto Detect DIMM/PCI Clk op Disable zetten.
Vervolgens kun je met Ctrl F1 in de Advanced bios komen en daar waarschijnlijk je DIMM(geheugen)/PCI instellen zo als jij dat wilt.

• michielvz
Bedankt voor jullie reacties, gelukkig geen mods die ouwehoeren maar
mensen die een ander willen helpen. Ik ga het zo proberen.

• michielvz
Ferret X schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 21:06:
Sisoft Sandra moet je niet naar luisteren (betreffende het geheugen).

Ik heb even in het boekje gekeken van je moederbord (op internet), en wat denk ik helpt is het volgende:
In je bios kun je onder Frequency/Voltage Control , Auto Detect DIMM/PCI Clk op Disable zetten.
Vervolgens kun je met Ctrl F1 in de Advanced bios komen en daar waarschijnlijk je DIMM(geheugen)/PCI instellen zo als jij dat wilt.
In het boekje staat idd de optie Auto Detect DIMM/PCI Clk maar die is in kmijn bios niet te vinden.
Check deze foto
Afbeeldingslocatie: http://www.gielz.nl/DSC00001.JPG

F1 in combinatie met shift/ctrl/alt heb ik toch ff geprobeerd maarja, helaas

[ Voor 6% gewijzigd door michielvz op 27-05-2005 23:01 ]

• Ferret X
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:07
En als je je Bios gaat updaten naar versie F13? (Bios)
Wat je ook kunt proberen is het voltage van je geugen te verhogen en de timings ook lekker hoog zetten. Zoiets als 3-5-5-11 (of nog iets hoger). Dat kan ook nog iets helpen. :)
Pagina: 1