[19" TFT] Budgetoplossingen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
In [rml][ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 6[/rml] worden heel veel 19" TFT monitoren besproken, maar in de topicstart staat ook het volgende stukje:

Voor simpel werk in windows zoals internetten, chatten, mailen, tekstverwerken en werken met audio programma's voldoen alle soorten panelen. Mensen die op hun PC geen grafisch werk verrichten, weinig films kijken en weinig gamen kunnen dus genoegen nemen met goedkopere TFT's, goede voorbeelden (die hierna achterwege gelaten worden, omdat we er vanuit gaan dat het merendeel van de tweakers hogere eisen stelt dan simpel windows werk)

Nu ben ik zelf op zoek naar een betaalbare TFT en ik hoef geen films te kijken, grafisch werk te verrichten of te gamen. Dus ik zou volgens deze tekst met ieder scherm toe kunnen.
Nu wil ik wel graag een scherm met een goede beeldkwaliteit en zoveel mogelijk waar voor mijn geld.

Omdat ik denk dat er op GoT (veel) meer mensen zijn die graag een 19" TFT willen hebben en bij wie het geld niet aan de boom groeit, wil ik hier de kennis en ervaring over betaalbare TFT's verzamelen.

Keuze

TN of MVA paneel?
In budget oplossingen (19" TFT's onder de 300euro) heb je keuze uit twee soorten TFT's. Het kenmerk dat deze twee soorten onderscheidt, namelijk het soort paneel, is belangrijker dan de rest van de specs. Let hier dus altijd op. De eerste soort TFT's heeft een TN paneel, TN panelen hebben een lagere gemiddelde reactietijd dan de andere soort (MVA) panelen waardoor ze beter geschikt zijn voor games. Je levert daar echter beeldkwaliteit voor in; TN panelen hebben een kleinere kijkhoek, geen 16,7 miljoen ware kleuren. Ze hebben eigenlijk slechts 262.000 kleuren die door trucjes (interpolatie/dithering) worden opgekrikt naar een aantal van 16,2 miljoen. TN panelen hebben verder een lager contrast (minder diep zwart).

MVA panelen zijn het tegenovergestelde, ze zijn over het algemeen trager dan TN panelen en dus minder geschikt voor games. De gemiddelde reactietijd ligt hoger wat resulteert in meer ghosting. In de praktijk komt dit neer op meer detailvermindering bij snelle bewegingen en meer nagloei. Hier krijg je wel een betere beeldkwaliteit voor terug. MVA panelen hebben een grotere kijkhoek, een hoger contrast (dieper zwart) en in de meeste gevallen ook 16,7miljoen ware kleuren.

Beide soorten panelen zijn prima geschikt voor algemeen windows werk, TN panelen zijn alleen beter geschikt voor games en MVA panelen beter geschikt voor grafisch werk.

Hoe zit het met die responsetijden?
Responsetijden zijn in het algemeen totaal niet representatief bij deze panelen. De responsetijd slaat vaak alleen op de tijd die een TFT nodig heeft om een pixel van zwart naar wit en terug naar zwart te wisselen. Dit heeft vaak niet bijzonder veel invloed op de gemiddelde reactietijd, waar het in de praktijk om gaat. Een TFT met een 16ms TN paneel is soms bijvoorbeeld nauwelijks trager dan een 12- of 8ms TN paneel. Daarom hoor je ook vaak dat mensen prima kunnen gamen op een TFT met 16ms TN paneel. MVA panelen hebben vaak een aangegeven reactietijd van 20 of 25ms, maar dit komt vaak neer op een gemiddelde reactietijd van rond de 40 tot 60ms.

Om het specifiek te houden, beperk ik me tot de volgende groep:
- 19" TFT (native 1280x1024 op 17" vind ik te klein)
- Onder € 300,- te krijgen (zoals gezegd een budgetoplossing)

Als start heb ik een aantal kanshebbers geselecteerd. Dit op basis van de pricewatch < € 300,- met monitoren met veel aanbieders. Als er ervaringen (goed of slecht) zijn met andere merken of modellen, kunnen die natuurlijk ook genoemd worden.
Voor ieder model heb ik de volgende gegevens van de site van de fabrikant gehaald:
Type scherm, reactiesnelheid, type aansluiting, contrast, helderheid, aantal kleuren en beeldhoek.

Kanshebbers

Acer AL1913s (MVA, 20ms, D-sub, 800:1, 300 cd/m2, 16,2M, 170/170) pricewatch: Acer AL1913s (19", 20ms, D-sub)

Acer AL1912s (MVA (TN+?), 16ms, D-sub, 500:1, 250 cd/m2, 16,7M, 140/140) pricewatch: Acer AL1912s (19", 16ms, D-sub)

Acer AL1912ms (Staat niet op Acer-site)
pricewatch: Acer AL1912ms (19", 16ms, D-sub)

Acer AL1914ms (TN+, 16ms, D-sub, 500:1, 250 cd/m2, 16,7M, 140/140) pricewatch: Acer AL1914ms (19", 12ms, D-sub, Zilver)

Benq FP931 (???, 16ms, D-sub, 450:1, 250 cd/m2, 16,2M, 130/130) pricewatch: BenQ FP931 (19", 16ms, D-sub)

Benq T904 (MVA, 25ms, D-sub, 700:1, 250 cd/m2, 16,7M, 170/170)
pricewatch: BenQ T904 (19", 25ms, D-sub)

AG Neovo AF-419 (???, 12ms, D-sub + DVI-D, 500:1, 250 cd/m2, 16,7M, 140/130)
pricewatch: AG Neovo F-419 (19", 12ms, D-sub/DVI-D)

LG L1915S (TN, 12ms, D-sub, 500:1, 250 cd/m2, 16,7M, 160/160)
pricewatch: LG L1915S (19", 12ms, D-sub)

Belinea 101901 / 101902 (TN, 16ms, D-sub, 500:1, 250 cd/m2, 16,7M, 150/130)
101901 (grijs) pricewatch: Belinea 101901 (19", 16ms, D-sub)
101902 (zwart-zilver) pricewatch: Belinea 101902 (19", 16ms, D-sub)

Belinea 101905 / 101906 (MVA, 15ms, D-sub, 700:1, 250 cd/m2, 16,7M, 170/170)
101905 (grijs) pricewatch: Belinea 101905 (19", 25ms, D-sub)
101906 (zwart-zilver) pricewatch: Belinea 101906 (19", 25ms, D-sub)

Belinea 101910 (MVA, 15ms, D-sub+DVI-D, 700:1, 250 cd/m2, 16,7M, 170/170)
pricewatch: Belinea 101910 (19", 25ms, D-sub/DVI-D)

Op basis van de technische gegevens, denk ik dat een MVA-panel met een grote inkijkhoek en contrast de beste optie is. Een DVI-aansluiting is dan een pluspunt.

Dit brengt mij op de Acer AL1913S, de Benq T904 of (met DVI) de Belinea 101910.

Wie heeft er ervaringen met deze monitoren? Ook links naar testen zijn welkom. Deze zal ik dan in de topicstart verwerken.

[ Voor 166% gewijzigd door KifArU op 28-05-2005 22:33 . Reden: Aanvulling info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Prima initiatief :)

Wees wel zorgvuldig met de specs, zelfs winkels geven die soms fout weer. Het beste is de specs altijd te baseren op de officiele site van de fabrikant. Zo is het bijvoorbeeld zeer onwaarschijnlijk dat een TN paneel een kijkhoek van 170/170 heeft (meestal 160/160, 150/130, 140/130 etc.) en TN panelen geven altijd 18bit kleuren weer dus 16,2 miljoen, niet 16,7.

Misschien het het ook handig heel kort even de belangrijkste kenmerken van/verschillen tussen MVA/PVA en TN panelen in de startpost zetten, want het soort paneel is nog steeds de meest belangrijke specificatie (zie het ultimate TFT topic stap 2 voor complete beschrijving v/d panelen). IPS panelen kun je waarschijnlijk weglaten want die worden bijna nooit gebruikt in budget TFT's, dat zie je ook in je lijstje.

Kijk ook eens op kieskeurig.nl, daar staan vast een aantal gebruikerservaringen voor bovengenoemde schermen.

[ Voor 219% gewijzigd door Yokozuna op 27-05-2005 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
Hoop informatie toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-06 22:59
een aldi/medion tft is ook mooi hoor:) zo rond de 300 dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

jozy schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 02:08:
een aldi/medion tft is ook mooi hoor:) zo rond de 300 dacht ik
Ik vraag me af of ze die hier serieus nemen als ze een camera-topic al sluiten 8)7

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Laatst online: 21:19

Mex

Acer AL1912s (TN+, 16ms, D-sub, 500:1, 250 cd/m2, 16,7M, 140/140) pricewatch: Acer AL1912s (19", 16ms, D-sub)
Van de Acersite:
De AL1912s is een van de beste 19" LCD's op de huidige markt. Zijn MVA panel-technologie heeft alle voordelen van een uitstekende beeldprestatie met een nog ruimere beeldhoek. De kantoor- of thuisgebruiker kan nu efficiënter dan ooit werken, door comfortabel verscheidene toepassingen tegelijk weer te geven. De innovatieve 19"-monitor is de ideale upgrade voor kantoorprofessionals of thuisgebruikers die een grotere beeldzone nodig hebben om comfortabeler en productiever te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
Op de Acersite staat onder "technical specifications" een TN+ scherm. En gecombineerd met de 16ms dacht ik dat dat wel zou kloppen.
Maar de 16,7M kleuren duidt weer op MVA. Dus even aangepast in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Tis prima dat je tekst uit onze startpost gebruikt, maar je kunt ook het ook samenvatten, je hoeft het niet letterlijk te kopieren :(

[ Voor 30% gewijzigd door Yokozuna op 28-05-2005 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
Yokozuna schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 13:27:
[...]

Tis prima dat je tekst uit onze startpost gebruikt, maar je kunt ook het ook samenvatten, je hoeft het niet letterlijk te kopieren :(
Inderdaad, een verwijzing is beter. Zo voorkom je ook verschillen tussen de 2 topics.
Dus de tekst weer weggehaald en naar jouw topic verwezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik heb even een 'samenvatting' gemaakt met zaken die je in ieder geval moet weten als je een budget TFT gaat kopen, deze kun je wel plakken in de startpost, past onder het kopje 'keuze'

TN of MVA paneel?

In budget oplossingen (19" TFT's onder de 300euro) heb je keuze uit twee soorten TFT's. Het kenmerk dat deze twee soorten onderscheidt, namelijk het soort paneel, is belangrijker dan de rest van de specs. Let hier dus altijd op. De eerste soort TFT's heeft een TN paneel, TN panelen hebben een lagere gemiddelde reactietijd van de andere soort (MVA) panelen waardoor ze beter geschikt zijn voor games. Het levert daar echter beeldkwaliteit voor in; TN panelen hebben een kleinere kijkhoek, geen 16,7 miljoen ware kleuren. Ze hebben eigenlijk slechts 262.000 kleuren die door trucjes (interpolatie/dithering) worden opgekrikt naar een aantal van 16,2 miljoen. TN panelen hebben verder een lager contrast (minder diep zwart).

MVA panelen zijn het tegenovergestelde, ze zijn over het algemeen trager dan TN panelen en dus minder geschikt voor games. De gemiddelde reactietijd ligt hoger wat resulteert in meer ghosting. In de praktijk komt dit neer op meer detailvermindering bij snelle bewegingen en meer nagloei. Hier krijg je wel een betere beeldkwaliteit voor terug. MVA panelen hebben een grotere kijkhoek, een hoger contrast (dieper zwart) en in de meeste gevallen ook 16,7miljoen ware kleuren.

Beide soorten panelen zijn prima geschikt voor algemeen windows werk, TN panelen zijn alleen beter geschikt voor games en MVA panelen beter geschikt voor grafisch werk.

Hoe zit het met die responsetijden?

Responsetijden zijn in het algemeen totaal niet representatief bij deze panelen. De responsetijd slaat vaak alleen op de tijd die een TFT nodig heeft om een pixel van zwart naar wit en terug naar zwart te wisselen. Dit heeft vaak niet bijzonder veel invloed op de gemiddelde reactietijd, waar het in de praktijk om gaat. Een TFT met een 16ms TN paneel is soms bijvoorbeeld nauwelijks trager dan een 12- of 8ms TN paneel. Daarom hoor je ook vaak dat mensen prima kunnen gamen op een TFT met 16ms TN paneel. MVA panelen hebben vaak een aangegeven reactietijd van 20 of 25ms, maar dit komt vaak neer op een gemiddelde reactietijd van rond de 40 tot 60ms.

(het is trouwens ook handig om per TFT even een klein plaatje in de startpost te plakken, dan hoeven mensen niet zelf te zoeken, design wel belangrijk voor veel mensen denk ik)

[ Voor 23% gewijzigd door Yokozuna op 28-05-2005 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 20:54
Ah leuk, de duurdere schermen zijn voor mij ook overkill vermoed ik. Die Belinea 101910 ziet er best interessant uit en behoorlijk betaalbaar!

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
Yokozuna schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 14:32:
Ik heb even een 'samenvatting' gemaakt met zaken die je in ieder geval moet weten als je een budget TFT gaat kopen, deze kun je wel plakken in de startpost, past onder het kopje 'keuze'
Bedankt voor de tekst. Even aangepast. Plaatjes komen later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Kun je dit ff aanpassen? (8> (2 foutjes)
TN of MVA paneel?
In budget oplossingen (19" TFT's onder de 300euro) heb je keuze uit twee soorten TFT's. Het kenmerk dat deze twee soorten onderscheidt, namelijk het soort paneel, is belangrijker dan de rest van de specs. Let hier dus altijd op. De eerste soort TFT's heeft een TN paneel, TN panelen hebben een lagere gemiddelde reactietijd van dan de andere soort (MVA) panelen waardoor ze beter geschikt zijn voor games. Het je levert daar echter beeldkwaliteit voor in; TN panelen hebben een kleinere kijkhoek, geen 16,7 miljoen ware kleuren. Ze hebben eigenlijk slechts 262.000 kleuren die door trucjes (interpolatie/dithering) worden opgekrikt naar een aantal van 16,2 miljoen. TN panelen hebben verder een lager contrast (minder diep zwart).

[ Voor 6% gewijzigd door Yokozuna op 28-05-2005 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248

Ik kan iig melden dat de Belinea 10 19 02 een prima monitor is waar goed op valt te gamen. Enige minpuntje (dat moet haast wel voor 280 euro) is de kijkhoek die vertikaal én horizontall erg beperkt is. In vergelijking met mijn vorige TFT (een NEC 1701BK 16ms scherm) is deze monitor duidelijk helderder, sneller ondanks dezelfde response tijd, de kleuren zijn een stuk natuurlijker, en de details blijven 100 procent duidelijk in donkere games bijvoorbeeld. Geen enkele dode pixel te bekennen. zeeeeer tevreden met deze monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
Het is geworden:

De Neovo F-419 R12
Specs: http://data.neovo.com/doc/english/product%20PDF/F-419.pdf

Redenen:
- Mooi uiterlijk (zwart)
- DVI en D-sub
- MVA-panel (volgens duitse verkoopsites)
- 16,7 M kleuren
- Goedkoop (€ 270,-)
- DVI- en D-sub-kabel meegeleverd
- Kwaliteitsmerk (maken eigenlijk alleen dure monitoren, dit is hun enige budget-lijn)
- Goede gebruikerservaringen op veel buitenlandse verkoopsites
- Vooraf te bekijken bij Computerland

En hij staat hier nu een half uurtje en ziet er prima uit. Geen dode (sub)pixels gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-06 09:27
KifArU,

Kan je aangeven hoe die Neovo je nu bevalt, en zeker in games.
Ik heb wat berichten gelezen over ghosting, is dat echt zo erg?

_/\_/\_/\__/\___/\___________"Braindead, now it's real"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
Hij bevalt prima, maar gamen kan ik je niet vertellen. Want ik ben geen gamer.
Toen de monitor net binnenkwam, heb ik wel een paar testjes gedraaid, maar daar zag ik geen gekke dingen in. Dus dat zegt ook niets.

Bij het surfen naar verschillende sites is me wel opgevallen dat er een vernieuwing in het model is gekomen. De originele F-419 heeft 700:1 en 25ms en de F-419 R12 (die ik heb) heeft 500:1 en 12ms. Die ghosting gaat waarschijnlijk over het oude panel met 25 ms.

Helaas heb ik nog niet uit kunnen vinden wat voor panel erin zit. Bij Duitse webshops wordt de R12 als MVA-panel omschreven, dus niet erg geschikt voor gamers.

[ Voor 6% gewijzigd door KifArU op 15-06-2005 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:17
Helaas heb ik nog niet uit kunnen vinden wat voor panel erin zit. Bij Duitse webshops wordt de R12 als MVA-panel omschreven, dus niet erg geschikt voor gamers.
Kijk eens van onder op je scherm, en ook een keer van boven.
Als het beeld van onder gezien donker wordt, en lichter wordt wanneer je het beeld van boven bekijkt, dan is het een tn.
mva monitoren hebben naar links, naar rechts, naar boven, en naar onder dezelfde (kleinere) verandering aan het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
Bij een kleine hoek wordt het vanaf de verst gelegen kant donkerder. Als ik van boven, onder, links of rechts met een flinke hoek kijk (ca 45 graden) wordt het allemaal donker.

Van boven wordt het niet lichter, dus vermoedelijk inderdaad een MVA-paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Dan denk ik dat je niet de R12 versie hebt, want de specs ervan doenme vermoeden dat dat een tn is.
van die R12 versie seggen ze namelijk dat de kijkhoek 140 / 130 graden is, terwijl bij een mva de horizontale en de vertikale kijkhoeken 170 graden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
De kijkhoek houdt trouwens concreet in de hoek vanaf waar het contrast van het scherm is gedaald tot 5:1 of 10:1 (en dus waardeloos is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128143

KifArU schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 21:11:
Hij bevalt prima, maar gamen kan ik je niet vertellen. Want ik ben geen gamer.
Toen de monitor net binnenkwam, heb ik wel een paar testjes gedraaid, maar daar zag ik geen gekke dingen in. Dus dat zegt ook niets.

Bij het surfen naar verschillende sites is me wel opgevallen dat er een vernieuwing in het model is gekomen. De originele F-419 heeft 700:1 en 25ms en de F-419 R12 (die ik heb) heeft 500:1 en 12ms. Die ghosting gaat waarschijnlijk over het oude panel met 25 ms.

Er zijn idd 2 versie's van deze scherm en toch moet je zelf uitzoeken (ms en contrast verschillen) met welkescherm je te maken hebt aangezien dit niet gemeld wordt bij shops. Ik vond de volgende op een duiste shop:

Flachbildschirm, 19", MVA TFT (thin film transistor) LCD, Auflösung: 1280 X 1024 (SXGA), Reaktionszeit 25 ms, Kontrastverhältnis 700:1, Helligkeit 250 cd/m2, Betrachtungswinkel 170° (H), 170° (V), Analog (15-Pin Mini D-Sub), DVI-D, TCO'99, Gewicht: 6,5 Kg

Deze versie heeft duidelijk een mva panel maar hoe zit het dan met de versie die jij hebt ? Na Belinea 101920 (ref. 111919) die in augustus schijnt uit te komen valt mijn oog op deze (8ms versie) maar ik wil wel zeker weten of er een mva panel in ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 17:35
Ik heb een 2 tal Acers 1914 in actie gezien en laatst ook een Acer 1912 die 1912 zag er erg goed uit alleen geen games kunnen testen.

Maar ik denk dat ik liever wacht op de wide screens.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Na Belinea 101920 (ref. 111919) die in augustus schijnt uit te komen valt mijn oog op deze (8ms versie) maar ik wil wel zeker weten of er een mva panel in ziet.
In die Belinea komt een AUOptronics overdrive MVA panel (P-MVA). Contrast van 800:1, 250nits helderheid, 8ms GtG, kijkhoek 170 graden. Hij gaat alleen rond de 400 euro kosten waardoor hij niet in de budget serie valt. De Fujitsu Siemens C19-4 gebruikt precies hetzelfde paneel alleen heeft geen hoogte verstelbaarheid/pivot mode en geen DVI ingang maar is al te krijgen voor 355 euro, in Duitsland al voor 275 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
@ grampie:
Of je met een mva of met een tn paneel te maken hebt kan je vrij eenvoudig uittesten omdat de verticale kijkhoek van een tn heel karakteristieke eigenschappen heeft, terwijl de kijkhoek van een mva in alle richtingen gelijk is.
zie ook mijn quote van mezelf:
XiN schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:16:
Kijk eens van onder op je scherm, en ook een keer van boven.
Als het beeld van onder gezien donker wordt, en lichter wordt wanneer je het beeld van boven bekijkt, dan is het een tn.
mva monitoren hebben naar links, naar rechts, naar boven, en naar onder dezelfde (kleinere) verandering aan het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
XiN schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 19:58:
Dan denk ik dat je niet de R12 versie hebt, want de specs ervan doenme vermoeden dat dat een tn is.
van die R12 versie seggen ze namelijk dat de kijkhoek 140 / 130 graden is, terwijl bij een mva de horizontale en de vertikale kijkhoeken 170 graden zijn.
Op de doos en het beeldscherm zelf staat R12 en de webshop heeft mij vooraf gemeld dat ze alleen de nieuwste versie leveren, de R12. Dus ik weet vrij zeker dat ik de R12 heb.

Helaas staat er geen enkel nummer op het scherm dat (via Google) verwijst naar een mogelijk merk of model van het paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
intressant...
Zou je mischien zo aardig willen zijn om [url=http://www.prad.de/en/monitore/pixperan.html]PixPerAn te downloaden, en om dan bij de chase test te kijken bij een wit balkje op een zwarte achtergrond, hoeveel ms er dan uit de test komt?
wil je dan mischien ook meteen kijken naar of het ghostingspoor lveel langer wordt als je het witte balkje donkerder maakt?
Dit zou denk ik wel helpen bij het kijken wat voor paneel er wel in zit.
Volgens mij zijn er de volgende mogelijkheden:
1. Neovo heeft je gewoon de oude gestuurd in een R12 verpakking.
2. Neovo heeft er blijkbaar geen tn-paneel, maar een mva paneel in gestopt, en heeft zomaar wat specificaties van de concurrent afgekeken.
3. Jij bent vlug tevreden met een wat kleinere kjkhoek, en je heb toch een tn.
Punt 3 lijkt me vrij onwaarschijnlijk aangezien een tn er makkelijk uit te pakken is omdat de veranderingen aan het beeld naar boven, naar onder, en opzij nogal versshillen.
Ik hoop er hiervan op ijn minst een af te kunnen laten vallen als ik hoor hoe de PixPerAn test gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
Bij de pixperan chase-test heb ik het rode en witte blokje op de grijze achtergrond genomen en daar kwam 8 pixels en 13,6666ms uit.
Alleen kan ik nergens vinden of de blokjes rechte randen horen te hebben, want de voor- en achterrand waren nu wazig. (ook bij distance 100)
Als ik de kleuren van de middelste 3 bovenste balken helemaal naar links zet, wordt het linker bewegende blokje zwart, maar ik zie geen noemenswaardig verschil met een wit blokje.
Als ik dan ook nog de achtergrond zwart maak, zie ik helemaal geen ghosting meer :+

1. Dan hebben ze in april 2005 nog een oud model gebouwd en het R12 stickertje er ook op geplakt. Op de doos staat trouwens voluit "response time 12 ms" en geen R12 als type-aanduiding.

2. Zou zomaar kunnen

3. Ja, ik ben snel tevreden met de beeldkwaliteit en kijkhoek. Ik ben geen gamer, zit alleen aan mijn PC en films kijk ik via de TV-out op mijn TV.

[ Voor 19% gewijzigd door KifArU op 27-06-2005 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-05 23:08
KifArU schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 13:24:
Op de Acersite staat onder "technical specifications" een TN+ scherm. En gecombineerd met de 16ms dacht ik dat dat wel zou kloppen.
Maar de 16,7M kleuren duidt weer op MVA. Dus even aangepast in de startpost.
Die Acer site staat vol met meuk. Dan 8-bit RGB data bij TN panelen, dan weer MVA bij TN, 16.7 waar het 16.2 moet zijn..etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
en als je het blokje zo'n 30-30-30 maakt, met een zwarte achtergrond?
als ie hier niet veel langer is dan bij de andere overgangen, dan zal het een tn zijn.
KifArU schreef op maandag 27 juni 2005 @ 18:03:
3. Ja, ik ben snel tevreden met de beeldkwaliteit en kijkhoek. Ik ben geen gamer, zit alleen aan mijn PC en films kijk ik via de TV-out op mijn TV.
Veel plezier met tevreden zijn dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-06 16:31
die LG L1915S, staat deze week in een reclamefoldertje hier voor 299 euro. Gezien de specs, o.a. de 12 ms lijkt mij het een prima game TFT. Is dat beeldscherm bij de budget topic geplaatst enkel omdat de prijs zo laag is ? Want helderheid 250 cd/m2 en contrast 500:1 doen toch niet onder voor de beeldschermen in de andere 19" topic ?

Voor meer specs zie: hier.
Pricewatch: hier.

I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
XiN schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 00:29:
en als je het blokje zo'n 30-30-30 maakt, met een zwarte achtergrond?
als ie hier niet veel langer is dan bij de andere overgangen, dan zal het een tn zijn.
Dan heb je ook een heel donker blokje tegen een hele donkere achtergrond en is eventuele ghosting vrijwel niet te zien door het kleine kleurverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Ok een franse maat van mij wilt Dual 19inch Lcd hebben. Dus denk ik dat ik in een goede topic zit. Hij speelt wat CSsource en BF2, Diablo II etc etc. Gamertype dus.
zijn budget is 650euro maar voor minder mag het natuurlijk ook. VGA of DVI... Tja ik denk niet dat hij daar veel keuze in heeft en dus alles via de dual VGA gaat draaien.

Wat zal het worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
alleen gamen? en hoe kritisch?
Of doet ie ook nog iets met foto's of films?
Voor puur gamen kan je het beste een scherm nemen met het 8ms samsung paneel(dat zit in alle 19" 8ms monitoren), maar dat komt waarschijnlijk boven zijn budget uit.
een tweede keuze is dan een 19" 12ms, waarbij het niet zo erg ui schijnt te maken of het paneel van AUO of LG.Philips komt

Als de inkijkhoek ook belangrijk is, dan gaat het gewoon niet lukken voor dat geld, of hij moet al één snel scherm en één scherm met een grote inkijkhoek nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

XiN schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 00:49:
alleen gamen? en hoe kritisch?
Of doet ie ook nog iets met foto's of films?
Voor puur gamen kan je het beste een scherm nemen met het 8ms samsung paneel(dat zit in alle 19" 8ms monitoren), maar dat komt waarschijnlijk boven zijn budget uit.
een tweede keuze is dan een 19" 12ms, waarbij het niet zo erg ui schijnt te maken of het paneel van AUO of LG.Philips komt

Als de inkijkhoek ook belangrijk is, dan gaat het gewoon niet lukken voor dat geld, of hij moet al één snel scherm en één scherm met een grote inkijkhoek nemen.
Idd daar dacht ik ook aan 1 game 12 a 8ms NT paneel en een 16ms MVA paneeltje voor normale werk en stats bij games... Maar ik denk dat DVI echt uit den boze is bij dit soort budgets.... Inkijk hoek zal hem een worst wezen denk ik op zijn klein app.
Ik heb de Benq t903 gezien voor een euro a 260 perstuk :) is dat wat dan?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 30-06-2005 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 16:25
Kan iemand al met zekerheid zeggen of de F-419 een MVA scherm heeft? Dit vind ik nl. wel een erg belangrijk punt wanneer ik een 19" TFT ga aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 16:25
Poekoek schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 21:33:
Kan iemand al met zekerheid zeggen of de F-419 een MVA scherm heeft? Dit vind ik nl. wel een erg belangrijk punt wanneer ik een 19" TFT ga aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De oude F419 heeft zeker weten een mva(de versie met contrast 700:1 en 170 graden inkijkhoek)
De nieuwe R12 versie(500:1, inkijkhoek kleiner dan 170 graden) is waarschijnlijk een tn(als ik naar de spec's kijk), maar zeker weten doe ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ik heb vandaag mn Belinea 101910 binnegekregen, mooi scherpje maar na een tijde komt er een raar geurtje van dat nieuwe plastic waar ik best misselijk van wordt. Iemand anders last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556

Ik ben ook in de markt voor een 'cheap-ass' 19". Geen echte gamer dus snelheid is van ondergeschikt belang. Mijn voorkeur zou dus uitgaan naar een MVA paneel.

Nu zie ik in de pricewatch van BenQ de T905 staan.

Afbeeldingslocatie: http://www.benq.us/images/image_gallery/products/monitors/lcd_t905/03.jpg
Resolution: 1280x1024 (UXGA)
LCD Screen Size: 19"
Response Time: 12 ms
Pixel Pitch: 0.294mm
Contrast: 450:1
Brightness: 250 cd/m2
Display colours: 16.2 million
Wide Viewing Angle 140/135
i Key Auto Adjustment

Input connector: D-Sub/DVI
Dit lijkt mij een erg leuk scherm, temeer daar hij voor EUR 266 de mijne is.

Iemand ervaringen met dit scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Wel mooi scherm, maar volgens mij is de BenQ T905 geen MVA panel.

Ik heb juist de Belinea 101910 gekozen omdat deze wel een MVA+DVI had. Alleen de kleur van de belinea is nog dat klassieke computerplastic, ik had hem liever zilver of zwart.

Als ik geen MVA hoefde had dan zou ik voor deze T905 gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door XthinkZ op 25-07-2005 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Die Benq T905 ziet er inderdaad uit als een goedkope game-monitor met tn paneel, dus als snelheid je niks kan schelen maar je wel goede inkijkhoek enzo wilt dan moet je op zoek naar een andere monitor met een mva paneel.

[ Voor 11% gewijzigd door n-i-x op 25-07-2005 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kon het niet vinden, maar waar halen jullie vandaan dat dat een TN paneel is? Ik ging van MVA uit vanwege de vermelding van het aantal kleuren..

//edit
zie nu dat er op de BenQ achter de kleuren nog 'with dithering' staat.. vrees dus dat jullie gelijk hebben..

Wat betreft die belinea:
hier

Daar zie ik hem toch echt in zilver/zwart staan, voor dezelfde prijs als een witte..

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 25556 op 25-07-2005 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Dat is een Belinea 101902 met een TN panel zonder DVI. Beter kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door XthinkZ op 25-07-2005 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

I stand corrected.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 25556 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 20:29:
Ik kon het niet vinden, maar waar halen jullie vandaan dat dat een TN paneel is? Ik ging van MVA uit vanwege de vermelding van het aantal kleuren..

//edit
zie nu dat er op de BenQ achter de kleuren nog 'with dithering' staat.. vrees dus dat jullie gelijk hebben..

Wat betreft die belinea:
hier

Daar zie ik hem toch echt in zilver/zwart staan, voor dezelfde prijs als een witte..
Er staat 16.2 miljoen kleuren.
Als er 16.2 miljoen staat, dan is het altijd 18-bit(262144) met dithering, 24-bit is 16,77 miljoen.
Bovendien is er nog de kijkhoek, die is bij een mva/pva altijd opgegeven als 170 graden of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We waren er al uit dat het geen MVA was hoor, xin. Uiteindelijk heb ik besloten het geld te steken in een 17" TFT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Had ik al gelezen, maar ik dacht: ik post even hoe je uit de specificaties vlug kan zien of het een tn is.
Niet alle fabrikanten zijn namelijk zo vriendelijk om in de specs te zetten dat ie dithering gebruikt, dus kan je in het algemeen beter kijken naar het aantal kleuren en de kijkhoek.

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

----flinke schop---

aangezien hier de monitor experts zitten even een vraagje over de aankomende aanbieding bij de kruidvat. Ze hebben een 19"tft in de aanbieding voor € 239,- Mooie prijs maar het is een onbekend merk nl Yakumo. Er staat verder geen type bij maar als ik op hun site kijk lijkt hij op de Yakumo TFT 19 SLi http://www.kruidvat.nl/do...IDVATMAGAZINE&Flash=7
specs:
Max resolutie: 1280x1024
Contrast: 450:1
gewicht 4,5kg

op de site van Yakumo staan helaas iets andere specs dus ik denk dat het om een ander (ouder)type gaat http://www.yakumo.com/pro...php?pid=1&ag=TFT-Displays

Ik ben benieuwd wat de native resolutie is van dit scherm en zo wieso of het scherm wat is, mij lijkt het wel wat, vanaf het plaatje... Zou het wat zijn, wel lekker budget...

• XthinkZ

XthinkZ

Alle specs zijn te vinden op:
http://www.yakumo.com/pro...x.php?pid=2&artnr=1038112
native res is gewoon 1280x1024

Niet slecht lijkt me, het is dan wel geen mva panel, maar 3 jaar garantie, de specs en de prijs lijkt het me zeker geen slechte deal.

• n-i-x
8ms...
Dat kunnen dan (volgens mij) drie panelen zijn:
- Samsung 8ms, 700:1, tn
- Lg.Philips 8ms, 500:1/600:1?, tn
- AUO 8ms, 550:1, tn.
Het is blijkbaar een 8ms tn, dus snel zal ie wel zijn.
Als je dus vooral bezig bent met gamen dan lijkt het me een prima monitor voor die prijs, maar als je aan fotobewerking doet moet je em niet hebben vanwege de te kleine kijkhoeken(foto's bekijkenkan wel, maar als je het gaat bewerken dan ga je fouten maken door de kijkhoek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

XthinkZ schreef op donderdag 08 september 2005 @ 15:52:
Alle specs zijn te vinden op:
http://www.yakumo.com/pro...x.php?pid=2&artnr=1038112
native res is gewoon 1280x1024

Niet slecht lijkt me, het is dan wel geen mva panel, maar 3 jaar garantie, de specs en de prijs lijkt het me zeker geen slechte deal.
Ik vraag het me af of het wel die is hoor, hij klopt iig niet met de specs die in de aanbieding staan.
Als tie op de site staat is het denk ik deze: http://www.yakumo.com/pro...x.php?pid=2&artnr=1037287
edit:
van een andere active tweaker
[quote]hvangent schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 12:11:
[...]

Bij Kruidvat om meer info gevraagd, die verwezen me naar de leverancier (Fa Faveo) en deze konden mij vertellen dat het om de SLi uitvoering gaat, met ingebouwde adapter. Responsetijd 16ms en alleen een D-SUB aansluiting[/quote]

[ Voor 38% gewijzigd door DopdeDouwer op 09-09-2005 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:37
Heb net bij een PC zaak hiero in Den helder genaamd More For Less de Acer AL1916s en de
Benq T905 live bekeken voor 19" TFT's onder de € 270,00 vind ik ze beide wel netjes v.w.b beeld, vormgeving, en bouwkwaliteit. Denk toch dat de Benq T905 degene wordt die ik zal kopen deze heeft namelijk ook een DVI ingang. Nou even 1 vraag vanaf mijn ATi X800GTO² naar de ( evt. ) Benq T905 heb ik dan single link of dual link DVI kabel nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Een single link, dual link heb je pas nodig als je een hogere resolutie gebruikt dan 1920x1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanivan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04-2023
ik ben ook op zoek naar een 19 inch monitor voor voornamelijk office, surfen en programmeren. Ik speel geen spelletjes en kijk geen films. Ik heb een simpele videokaart dus DVI werkt helaas niet bij mij. Ik zag de Samsung 913V bij de mediamarkt voor 299 euro. Heeft iemand ervaringen met deze tft monitor en zijn er ook andere goede monitoren voor mijn doeleinden die rond de 300 euro zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Als ik jou was dan zou ik op zoek gaan naar een monitor met DVI, dat zorgt namelijk voor perfect scherp beeld, en het zorgt ervoor dat het beeld standaard al perfect is uitgelijnd(bij analoog aangesloten monitoren moet je eerst op de auto-knop drukken, en soms(als er veel zwart wordt weergegeven) doet die het niet helemaal goed.
In de pricewatch kan je een goedkope monitor met DVI uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanivan
moet ik dan ook een dvi naar d-sub convertor kopen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
1 vraagje tussendoor:
Heb je een DVI-uitgang op je videokaart?

Als je er eentje hebt, dan kan je een DVI monitor kopen met(als die tenminste niet bijgeleverd is) een Single link DVI-D kabel.

Als je geen DVI-uitgang hebt, en ook voorlopig niet van plan bent om een videokaart met DVI uitgang te kopen, dan mag je mijn vorige post vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanivan
ik heb geen dvi uitgang op mijn videokaart en zal voorlopig ook geen nieuwe videokaart halen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
ok.
Dan lijkt die 913V me een prima monitor voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
De Benq T905 19"TFT ( met DVI ) kost bij OBCS.nl zelfs nog GEEN € 259,00 incl. BTW :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
En de T905 heeft als een van de weinigen een pixelgarantie die 95 dode subpixels toestaat.
Iets zegt mij dat ze niet voor niks zo'n slappe garantie geven over deze serie monitoren, dus ik denk dat de T-serie van Benq alle afgedankte panelen die de andere bedrijven niet willen krijgt.(Benq = AUO(de paneelmaker), dus kan Benq ze moeilijk weigeren.)
Als je dus een T905 koopt, dan zit je ook al zowat vast aan pixelgarantie.
Een T905 + pixelgarantie + verzendkosten = €297,52
Een 913V bij mediamarkt(daar kan je em ophalen als je in de buurt van een mediamarkt woont, en daar hebben ze 14 dagen niet goed->geld terug voor als je dode pixels zit) = €299
Prijsverschil is er uiteindelijk dus nauwelijks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
XiN schreef op zondag 06 november 2005 @ 11:21:
En de T905 heeft als een van de weinigen een pixelgarantie die 95 dode subpixels toestaat.
Iets zegt mij dat ze niet voor niks zo'n slappe garantie geven over deze serie monitoren, dus ik denk dat de T-serie van Benq alle afgedankte panelen die de andere bedrijven niet willen krijgt.(Benq = AUO(de paneelmaker), dus kan Benq ze moeilijk weigeren.)
Als je dus een T905 koopt, dan zit je ook al zowat vast aan pixelgarantie.
Een T905 + pixelgarantie + verzendkosten = €297,52
Een 913V bij mediamarkt(daar kan je em ophalen als je in de buurt van een mediamarkt woont, en daar hebben ze 14 dagen niet goed->geld terug voor als je dode pixels zit) = €299
Prijsverschil is er uiteindelijk dus nauwelijks...
Ik kan hem ter plekke,hier in de stad, in de winkel testen met het Nokia proggie en zelf kijken.
Vervolgens mag ik hem ook nog binnen 24h. omruilen voor een ander als ik toch thuis niet tevreden ben.
Hij kost alleen hiero in de stad wel € 299,00 i.p.v € 259,00 ( + porto ) ONLINE zonder pixelgarantie...
Dus ik sta een beetje in dubio de Benq T905 kopen hiero in de stad voor € 299,00. Of iets anders uitzoeken bij een online-winkel en aanmerkelijk duurder uitkomen vanwege de porto & pixelgarantie en het evt. geneuzel als hij wel terug moet :? En de Samsung 913V heeft geen DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De 913V heeft inderdaad geen DVI, maar Kanivan zei dat hij toch geen DVI uitgang heeft, en er ook geen krijgt in de nabije toekomst.

Als jij(WiLLoW_TieN dus) wel een DVI uitgang hebt dan lijkt de T905 Me inderdaad de beste keus, en als je geen DVI uitgang hebt en er binnenkort ook geen krijgt, dan maakt het niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
XiN schreef op zondag 06 november 2005 @ 15:04:
De 913V heeft inderdaad geen DVI, maar Kanivan zei dat hij toch geen DVI uitgang heeft, en er ook geen krijgt in de nabije toekomst.

Als jij(WiLLoW_TieN dus) wel een DVI uitgang hebt dan lijkt de T905 Me inderdaad de beste keus, en als je geen DVI uitgang hebt en er binnenkort ook geen krijgt, dan maakt het niet zoveel uit.
Heb hem nu hiero voor me staan de Benq T905 aangesloten via DVI.
En geen 1 dode (sub)pixel _/-\o_ Keurige Budget 19" oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ik plaats deze Poll(die uit het 19" topic komt) ook maar hier...

Poll: Heb jij een dode pixel op je LCD-monitor?
Nee :)
Ja, maar hij is gereanimeerd.
Ja, maar ik kreeg een nieuwe monitor.
Ja :(
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=99470&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier
Met 'gereanimeerd' bedoel ik trouwens een dode pixels die het nu weer doet, of dat door toeval of het knipper filmpje of massage komt maakt niet uit.

[ Voor 13% gewijzigd door n-i-x op 08-11-2005 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:20

sphere

Debian abuser

WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 19:25:
Heb hem nu hiero voor me staan de Benq T905 aangesloten via DVI.
En geen 1 dode (sub)pixel _/-\o_ Keurige Budget 19" oplossing.
Ik denk dat ik dit ding ook eens ga bekijken, en dan aanschaffen bij een winkel met fatsoenlijke pixelgarantie. Bij de Mediamarkt is hij nu 279 euro, dat scheelt maximaal 20 euro met de online computerboer, dus dat verschil vind ik niet echt schokkend.

Er staan trouwens massa's 19"-ers in de PW onder de 300 euro nu. Moet ik meteen maar eens uitzoeken hoe het zit met een KVM switch, en of die dingen er ook met DVI zijn. Anders koop ik er toch liever een met D-SUB.

edit: ik zal eens proberen uit te vissen wat de goedkoopste 19"-er is met MVA paneel en die vergelijken met de BenQ.

[ Voor 9% gewijzigd door sphere op 15-11-2005 13:57 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
sphere schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 13:39:
[...]

Ik denk dat ik dit ding ook eens ga bekijken, en dan aanschaffen bij een winkel met fatsoenlijke pixelgarantie. Bij de Mediamarkt is hij nu 279 euro, dat scheelt maximaal 20 euro met de online computerboer, dus dat verschil vind ik niet echt schokkend.

Er staan trouwens massa's 19"-ers in de PW onder de 300 euro nu. Moet ik meteen maar eens uitzoeken hoe het zit met een KVM switch, en of die dingen er ook met DVI zijn. Anders koop ik er toch liever een met D-SUB.

edit: ik zal eens proberen uit te vissen wat de goedkoopste 19"-er is met MVA paneel en die vergelijken met de BenQ.
Ter info ik ben tot nu toe nog steeds heel tevreden over de Benq T905 ook met games.
Speel momenteel Battlefield 2 & F.E.A.R. Het verschil tussen D-SUB en DVI kun je goed zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 15:29:
Het verschil tussen D-SUB en DVI kun je goed zien.
In de zin dat....DVI beter is qua kleur/scherpte?
Heb zelf 2 TFTs waarvan 1 op VGA en 1 op DVI (mn videokaart heeft nu eenmaal niet 2x DVI :( ). Het verschil is op native res enkel in kleur (waarbij DVI het wint, beter contrast bij sommige kleuren), maar op lagere resoluties vind ik VGA scherper (de converter kan meer zooien met het signaal).
Natuurlijk zijn geen 2 TFTs gelijk en het verschil in kleur zit um ook in de monitoren, maar het scherpteverschil op lagere reso's blijft in het voordeel van de VGA aangesloten TFT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
-Sir_Killalot- schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 17:24:
[...]

In de zin dat....DVI beter is qua kleur/scherpte?
Heb zelf 2 TFTs waarvan 1 op VGA en 1 op DVI (mn videokaart heeft nu eenmaal niet 2x DVI :( ). Het verschil is op native res enkel in kleur (waarbij DVI het wint, beter contrast bij sommige kleuren), maar op lagere resoluties vind ik VGA scherper (de converter kan meer zooien met het signaal).
Natuurlijk zijn geen 2 TFTs gelijk en het verschil in kleur zit um ook in de monitoren, maar het scherpteverschil op lagere reso's blijft in het voordeel van de VGA aangesloten TFT.
DVI is idd beter is v.w.b kleur/scherpte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:20

sphere

Debian abuser

Nou, ik heb hem binnen. Het oogt prima, geen dooie pixel met de "Google test". De enige die pissig is, is mijn kat want die kan er niet bovenop liggen :+

edit: testen met DVI kabel gaat niet, want die zat er niet bij (duh)

[ Voor 23% gewijzigd door sphere op 15-11-2005 22:47 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik schop dit topic maar weer ff omhoog. Het is inmiddels weer een paar maanden verder en de prijzen zijn in de tussentijd enigzins gewijzigd.
Er zijn redelijk wat schermen beschikbaar net onder de € 300.

Bij de mediamarkt bijvoorbeeld:
Acer 1912S - € 279
Acer 1914 - € 289
Acer 1916S - € 299
Belinea 101925 - € 299
BenQ T905 - € 289
LG 1917S - € 289
Samsung 913V - € 279

In de pricewatch hebben deze monitoren geen reviews. Ook in het andere topic worden deze monitoren niet echt besproken.
Uit dit rijtje onder €300 hebben alleen de BenQ en de Belinea een dvi-aansluiting. Voor de rest zijn de specs eigenlijk behoorlijk hetzelfde. Ook in de winkel kon ik niet zo heel veel verschil zien tussen de verschillende monitoren. Het ligt er maar net aan hoe de brightness e.d. ingesteld staan.

Iemand nog ervaringen met of tips over relatief "goedkope" 19" TFT-schermen?

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-06 12:30
Vergeet de Phillips 190s niet deze heeft de MM ook voor 289,-

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
kwhuisman schreef op maandag 10 april 2006 @ 18:44:
Vergeet de Phillips 190s niet deze heeft de MM ook voor 289,-
Ja oke, dat was er nog een :P deze heeft echter ook geen dvi en heeft niet het mooiste design.

Voor normaal gebruik, beetje surfen, verslagen schrijven en af en toe een game voldoen deze schermen waarschijnlijk?
Is het verschil tussen dvi en vga zo groot dat het zinnig is om hiervoor de BenQ of Belinea te nemen, of voldoen de goedkoopere Samsung 913V en Acer 1912S net zo goed?

Ik vond het beeld van de Samsung iets minder helder dan de Acer maar dat kan dus ook aan de instellingen liggen. Verder zie ik nauwelijks verschillen tussen bijv. de Acer 1912S en de 1916S behalve de prijs. Heeft iemand nog tips of kopen jullie allemaal monitoren van >300€

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 14:56
Aquifer schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 19:50:
[...]

Ja oke, dat was er nog een :P deze heeft echter ook geen dvi en heeft niet het mooiste design.

Voor normaal gebruik, beetje surfen, verslagen schrijven en af en toe een game voldoen deze schermen waarschijnlijk?
Is het verschil tussen dvi en vga zo groot dat het zinnig is om hiervoor de BenQ of Belinea te nemen, of voldoen de goedkoopere Samsung 913V en Acer 1912S net zo goed?

Ik vond het beeld van de Samsung iets minder helder dan de Acer maar dat kan dus ook aan de instellingen liggen. Verder zie ik nauwelijks verschillen tussen bijv. de Acer 1912S en de 1916S behalve de prijs. Heeft iemand nog tips of kopen jullie allemaal monitoren van >300€
Meestal is bij gelijke spec's het binnenwerk hetzelfde dus dan het wat mij betreft om het uiterlijk. Sowieso zie ik geen ghosting bij schermen <13 ms dus voor gamen voldoen ze allemaal. Mijn LG 1950s (6 ms, wat ik niet helemaal geloof :X) was toen ik hem kocht natuurlijk weer op zijn hoogst geprijst (350 euro) bij de Duitse MM, nu issie er nog maar 250 euro maar dan moet ik hem online bestellen waar ik nog niet echt zin aan heb.. Ik had ook de keus om bijv die benq t905 te nemen maar ik vind het design nog steeds niets eigenlijk.

Ik zou gewoon ff rondkijken bij verschillende winkels en dan een fijne monitor uitzoeken, het is toch een ding waar je altijd tegenaan kijkt dus ik vind het best wel belangerijk dat het een mooie monitor is al is ie dan een paar tientjes duurder dan de goedkoopste.

Wat betreft DVI, het zit niet op de mijne dus daar kan ik niet over oordelen. Volgens mij heeft het bij dit soort schermen weinig nut omdat de (TN? ) panelen die erin zitten sowieso minder kleuren hebben dan de duurdere (MVA?) schermen waarbij het misschien wel nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
DVI zorgt vooral voor scherper beeld, en is ook storingsvrij, maar voor de kleuren maakt het weer niks uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb de kans om

Philips/LG 190S6F

aan te schaffen voor 200EUR excl. BTW., ik kan echter maar weinig user-reviews vinden. Bovendien vermeld philips 2 versies, maar daar vind ik dan weer de verschillen niet...

Philips vermeld eveneens de class niet, noch het soort scherm (maar dat zal wel TN zijn).

Iemand ervaring met dit scherm?

- link naar philips consumer site
- site over pixel-garanties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De 190S6F is inderdaad een TN monitor.
En met 2 verschillende versies bedoel je de 190S6FG(ray) en de 190S6FS(ilver)?
Het enige verschil tussen die twee is de kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
XiN schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 23:10:
DVI zorgt vooral voor scherper beeld, en is ook storingsvrij, maar voor de kleuren maakt het weer niks uit...
Mwa, ben ik het niet helemaal mee eens. Uiteraard is mijn ervaring op slechts enkele TFTs gebaseerd en vooral mn eigen (2x iiyama E481S-S, de goede oude S-IPS variant, niet de TN :r ), maar DVI hoeft niet per se scherper te zijn. Op native resolutie hoeft het al helemaal niks uit te maken (mits je goede monitor hebt) en op lagere resoluties vind ik D-SUB beter. DVI ziet er dan wat uitgesmeerder uit. Aan D-SUB kan je nl. nog finetunen (kan ook een nadeel zijn).
moozzuzz schreef op donderdag 20 april 2006 @ 11:09:
Ik heb de kans om

Philips/LG 190S6F

aan te schaffen voor 200EUR excl. BTW., ik kan echter maar weinig user-reviews vinden. Bovendien vermeld philips 2 versies, maar daar vind ik dan weer de verschillen niet...
/00 en /05 zeker?
Philips vermeld eveneens de class niet, noch het soort scherm (maar dat zal wel TN zijn).
Klopt, dit is een comsumenten-klasse (F) scherm (B = Business en P = Prof, zoiets)
Iemand ervaring met dit scherm?
De voorganger, 190S5 12ms (opgevoerde 16ms eigenlijk) TN. Goed scherm, zeker voor die prijs. Vond het jammer dattie geen DVI had (maarja...Philips rust (bijna?) geen enkel consumentenproduct met DVI uit :| , zelfs een 32" LCD TV niet |:( ). Is niet de reden dat ik uiteindelijk een ander scherm heb gekocht, dat was omdat ik me gewoon teveel stoorde aan het feit dat het een TN paneel was, maarja, kben dan ook een zeurkous :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
-Sir_Killalot- schreef op donderdag 20 april 2006 @ 16:51:
[...]

Mwa, ben ik het niet helemaal mee eens. Uiteraard is mijn ervaring op slechts enkele TFTs gebaseerd en vooral mn eigen (2x iiyama E481S-S, de goede oude S-IPS variant, niet de TN :r ), maar DVI hoeft niet per se scherper te zijn. Op native resolutie hoeft het al helemaal niks uit te maken (mits je goede monitor hebt)
Als je een goede monitor, een goede videokaart, en een niet al te hoge resolutie(niet hoger dan 1280x1024) hebt dan kan het verschil inderdaad onzichtbaar zijn, maar met de hogere resoluties schijnt D-sub(analoog dus) echt een beetje vager te worden.
-Sir_Killalot- schreef op donderdag 20 april 2006 @ 16:51:
en op lagere resoluties vind ik D-SUB beter. DVI ziet er dan wat uitgesmeerder uit. Aan D-SUB kan je nl. nog finetunen (kan ook een nadeel zijn).
Op mijn monitor kan ik ook met DVI een beetje finetunen als ie op een lagere resolutie gaat draaien.
Of je het uitgebreider in kunt stellen hangt dus van de monitor af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
XiN schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 20:12:
Als ik jou was dan zou ik op zoek gaan naar een monitor met DVI, dat zorgt namelijk voor perfect scherp beeld, en het zorgt ervoor dat het beeld standaard al perfect is uitgelijnd(bij analoog aangesloten monitoren moet je eerst op de auto-knop drukken, en soms(als er veel zwart wordt weergegeven) doet die het niet helemaal goed.
In de pricewatch kan je een goedkope monitor met DVI uitzoeken.
Op mijn BenQ FP931 staan de meest voorkomende resoluties en verversingssnelheden al ingebakken in de monitor waardoor hij eigenlijk zo goed als nooit meer automatisch moet calibreren. Alleen als je een heel lage resolutie draait (bijvoorbeeld 640x480 in DOSbox) dan moet je soms even op die knop duwen. En aangezien veel DVI schermen in België gruwelijk duur zijn zag ik de meerwaarde er niet van in als je een budgetmonitor zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Hoe het prijsnivo in Belgie is zou ik niet weten...
In Nederland verschilt de prijs weinig, en is het dus voor Nederlanders wel aan te raden DVI te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://ebolt.speci.hu/shop/images/930bf.jpg
Samsung SyncMaster 930BF (19", 4ms g>g, D-sub/DVI-D) € 309,-

:)

[ Voor 24% gewijzigd door Tanuki op 21-04-2006 19:20 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Die is ook opeens goedkoop geworden...
een paar weken geleden was ie nog €40,- duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
XiN schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 20:31:
Die is ook opeens goedkoop geworden...
een paar weken geleden was ie nog €40,- duurder...
Klopt, ik heb 'm nog voor 50 euro meer gekocht, een maand terug ofzo. 'k schrok er zelf ook van.

Maar dit lijkt me wel een nette monitor voor +/- 300 euro. :) Ik heb er zelf iig veel plezier van en geen klachten.

Alleen jammer van de ghosting bij het scrollen van een webpagina / bewegen van de muisaanwijzer.

[ Voor 11% gewijzigd door Tanuki op 21-04-2006 23:52 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Pagina: 1