Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Compacct flash 1 / 2 vs microdrive ism Dell x50

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al even gesearcht hier maar vind niet zo dadelijk een recent artikel hierover. Ik zou mijn pda voor onderandere gps doeleinden willen gebruiken, aangezien dat de interne processor van de pda vrij snel is (520 mhz) zou ik ook een snel geheugenkaartje willen gebruiken.

Nu is mijn vraag wat is het snelste een compact flash 2 kaartje of een microdrive?(ervanuitgaand dat compact flash 2 sneller is dan cp 1)

Wat raden jullie mij aan?

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:01

Sabbi

je denkt aan mij.

microdrives zijn op zeker trager dan solid state cf-kaartjes... Het rapste vh rapste zal wel de sandisk extreme 3 serie zijn.

Verwijderd

Topicstarter
oh ! ik dacht net dat een microdrive sneller zou zijn omdat het bewegende deeltjes enz bevat
ik heb als alternatief voor een microdrive een sandisc ultra 2 compact flash kaartje op het oog

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2005 16:40 ]

• Sabbi
  • Laatst online: 00:01

Sabbi

je denkt aan mij.

Het komt ong hierop neer:

ultra 2 : 10 MB/s
extreme 3: 20 MB/s
ibm microdrive: 6 MB/s

(megabytes de seconde sustained write)
ik denk dat een xtreme 3 vrij overkill is voor wat je wilt. Zelf gebruik ik snelle kaartjes omdat het fijner werkt icm de kaartlezer, films/fotos/mp3/kaarten overpompen, performancewinst op de pda zelf is aanwezig maar niet overweldigend.

[ Voor 48% gewijzigd door Sabbi op 27-05-2005 16:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
ah ! bedankt voor het te tonen verschil is best wel duidelijk ga dus voor cp gaan want dit kan wel tegen een stootje (in tegenstelling tot microdrive die al eens gevoeliger durft zijn)

prijzen voor 1 gb : utra 2 : 85 euro (pricewatch) / extreme 3 : 99 euro (pricewatch)

nu twijfel ik toch :P 15 euro is op zich niet zoveel voor een verdubbeling van de snelheid :7

is het verschil groot (tijdens het effectief gebruik dan) en werkt dit samen met mijn pda (dell x50)?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2005 17:33 ]

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Voor mensen die een 2,2 Gb Micro hdd Compact Flash II voor weinig willen kopen.
Prijs is 37,20(voor 12 nummers Power Unlimited) + 25 Euro voor een eminent EM7009.
Totaal dus:62,20 !!!

//geen reclame//
http://www.zester.nl/abonneerservice/

Aan de linkerkant naar beneden scrollen > Power Unlimited
Aan de rechterkant naar beneden scrollen tot het kopje "Eminent".

Ik kreeg vandaag mijn kadootje binnen,direct losgeschoeft en hij doet het prima!!!
Aanrader dus!

• Wodde2
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09-2021
Dat is helemaal geen Compact Flash II, dat ding heeft een USB interface!!

• punica
  • Niet online

punica

Longtime Member

Wodde2 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 20:33:
Dat is helemaal geen Compact Flash II, dat ding heeft een USB interface!!
:X Wel ff dat USB kastje losschoeven, anders zie je het CF-kaartje niet zitten.....

|:( |:( |:(

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11 07:44
Vergeet niet dat die Dell zelf maar max 2mb/sec doet, echter levert een harddisk meer IO vertraging op, iets wat een pda niet goed kan hebben omdat het interface eigenlijk al bagger is. Verder worden die diskjes redelijk heet volgens mij en verbruiken ze dus meer.

PS, voor navigeren is beide geen probleem, echter kan een normale mem CF gewoonminder snel stuk gaan dan een CF disk doordat het minder gevoelig is etc.

• punica
  • Niet online

punica

Longtime Member

Klopt wel, Microdrive wordt wel erg heet als je een 700 Mb .avi aan het kopieren bent, maar ik had het volgens mij over een goedkope schijf.

Het is gewoon een alternatief voor de € 110 Euro die in pricewatch staat...

Ik heb nu 2 Gig voor de prijs van 1 Gig. Hij is ook bedoeld voor films etc....dus meer als 2 Mb/sec heb ik voorlopig voldoende.

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:22
Hallo allemaal,

Als nieuw Forum-member heb ik een vraag, weet iemand of deze Microdrive geschikt is voor de HP IPAQ hx4700? De aanbieding i.c.m. de Power Unlimited is zeer interessant namelijk. (Euro 62,20, 1 jaar abo en de Eminent EM7009)

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Let er wel op dat een microdrive veel gevoeliger is voor schokken. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je er mee gaat gooien, maar vallen kan altijd gebeuren...
Ik heb op internet ooit een artikel gelezen over een mircodrive crash test, maar helaas kan ik het niet meer vinden...

Verwijderd

Topicstarter
hellow

De extreme 3 die mijn uiteindelijke keuze blijkt nu een maand nadat ik mijn bestelling geplaatst heb nog steeds niet leverbaar. 4Launch raad mij daarom aan om te gaan voor het apacer Photo Steno Pro II kaartje ook 1 gb prijs is hetzelfde. De snelheid zou ook in de buurt moeten zitten. Zou dit een verstandige beslissing zijn of zou ik toch beter moeten rondkijken in een andere winkel om toch het extreme 3 kaartje te vinden?

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb net een Extreme III besteld voor mijn Asus 620BT dus zo moeilijk leverbaar zijn ze ook niet echt. Gewoon ff doorzoeken.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
itsalex schreef op maandag 27 juni 2005 @ 01:10:
Ik heb net een Extreme III besteld voor mijn Asus 620BT dus zo moeilijk leverbaar zijn ze ook niet echt. Gewoon ff doorzoeken.
waar heb jij em dan besteld ? en hoe lang is de levertijd?

• Carel
Je pda zelf kan toch niet meer dan 2mb/sec dus maak je daarvoor maar geen zorgen.

Een microdrive verbruikt meer energie dan een CF en een CF is gewoon een stuk veiliger qua duurzaamheid.

Mijn advies: een 1 of 2 GB CF kaart van gewoon een redelijk merk en niet de ultra/hyper/uber versie ;)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Ok.. cf 2 verbruikt meer energie dan 1 .. maar weet iemand hoeveel meer?
Ik ben namelijk ook van plan om een 4gb microdrive te kopen voor mijn pda .. voor weinig (ik kom met mp3's met 512mb niet echt uit..)...
Ik denk dat het met schokken wel mee gaat vallen.
Waar ik nog bevreesd voor ben.. spinnen die diskjes nou altijd? Of gaan ze ook wel eens uit.. En zo ja.. hoe lang duurt het voordat deze weer opgespint is? Dat zou voor mij dan nog een no-go kunnen zijn.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

iemand?

• Carel
STel dat normaal gesproken een CF 1 zorgt voor 3% van het totale verbuik tov de pda, dan zal misschien CF2 dan 6.5% zijn ofzo.

Niet echt iets om je druk over te maken, volgens mij is het overigens niet eens echt waar.
Het enige waat iets voor te zeggen is dat eventueel CF2 meer opslag heeft (meer chips, dus meer transistoren) en een hogere snelheid heeft waardoor het wattage iets hoger ligt.
Pagina: 1