Toon posts:

nieuwe Exchange 2003 installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik kan exchange niet installeren op een server. ik krijg de volgende melding:

To install the first
Exchange server in a domain, or to run setup in "/ForestPrep" mode, you must be an Exchange Full Administrator at the organization level. You must use an account that has been granted the Full Exchange Administrator role on the Exchange organization using the Exchange Administrative Delegation Wizard.

Er is blijkbaar iets mis met de Active Directory?
Ik heb al gezocht maar kon niks vinden over hoe ik deze administrator rechten terug krijg.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Je hebt uberhaupt wel /Forestprep gedraaid?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Setup.exe /ForestPrep
Setup.exe /DomainPrep
Setup.exe

Exchange 2003 doet de 2 bovenste stappen autmatisch meende ik me ter herinneren.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Heeft het account dat je gebruikt wel alle rechten op je domain. hoe ziet je domain er precies uit? heb je sub-domains, of alleen een root domain?

Verwijderd

De loginnaam waar je mee inlogt is die wel lid van de groep domain admins?

Verwijderd

Topicstarter
ik log in met een algemeen administrator account die dus lid is van de groep domain administrators... Setup.exe /ForestPrep kan ik dus niet runnen want dan geeft hij dezelfde melding... Setup.exe /DomainPrep wel, maar dat heeft geen effect op deze fout.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-02 08:02

Arno

PF5A

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 15:34:
De loginnaam waar je mee inlogt is die wel lid van de groep domain admins?
Schema admins O-)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
schema admins?

verklaar nader :)

Verwijderd

Heb je al in de event viewer gekeken naar eventuele foutmeldingen welke hier betrekking op hebben, zo ja welke event id heeft deze en wat is de bijbehorende melding?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 08:38

Turkish

zhé germans

Je moet je AD schema extenden wil je exchange 2003 kunnen installeren. Misschien handig om eerst een cursusje AD te volgen ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
ik ben stagiair, op de ict afdeling van m'n eigen school, dus ik ben praktijk-lerende :P

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net gekeken en het account dat ik gebruik is lid van de group schema admins

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-02 08:02

Arno

PF5A

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 15:42:
ik ben stagiair, op de ict afdeling van m'n eigen school, dus ik ben praktijk-lerende :P
Dan heb je daar ook een begeleider die je vast wel kan uitleggen hoe je Schema Admin wordt.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 15:42:
Dan nog is het niet de bedoeling dat je alle vragen hier maar neer plempt want dan leer je er alsnog niets van.

Verwijderd

Topicstarter
misschien is het handig als degene zonder zinnig antwoord gewoon niet replyen op mijn vraag

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 15:46:
misschien is het handig als degene zonder zinnig antwoord gewoon niet replyen op mijn vraag
Misschien is het handig als je eens een boek Exchange 2003 gaat lezen?

Verwijderd

Waarschijnlijk komt het er op neer dat je niet bevoegd bent om de schema aan te passen. M.a.w. er word bij het installeren van exchange extra tabladen binnen AD aan de gebruikers toegevoegd in dit geval de exchange tabbladen, wat nu niet toegestaan word met betreffende account waarmee je bent ingelogd. Zorg ervoor dat je hiervoor de nodige rechten krijgt, zoals al werd gezegd de rechten van de schema administrator

Verwijderd

Topicstarter
maar de gebruiker waarmee ik het wil doen is ook lid van de groep schema admins

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 15:46:
1. Misschien is het dan eerst handig dat jij de algemene voorwaarden even leest. Exchange valt nog altijd onder Software Algemeen.

2. Jij dumpt hier gewoon je foutmeldingen, zonder enige vorm van andere informatie.

3. Je geeft aan dat je al gezocht hebt op Internet, maar niet gevonden hebt. maar [google=To install the first Exchange server in a domain, or to run setup in ForestPrep mode, you must be an Exchange Full Administrator at the organization level. You must use an account that has been granted the Full Exchange Administrator role on the Exchange organization using the Exchange Administrative Delegation Wizard.]
Dit geeft bij de 2de hit al het zelfde aan als alle antwoorden die wij je al gegeven hebben.

4. We zijn geen helpdesk, maar willen jouw wel graag helpen in onze tijd. Dus niet te bijdehand worden :Y)

Verwijderd

Heb je inmiddels al meer informatie verzameld over de foutmeldingen in de event viewer?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 08:38

Turkish

zhé germans

Wat voor server ben je aan het werk eigenlijk? Zit je rechtstreeks op een domein controller of op een memberserver te werken? In dat laatste geval controleer of die netjes in het domein hangt.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kwenie hoor, maar wat is hier moeilijk aan:
You must use an account that has been granted the Full Exchange Administrator role on the Exchange organization using the Exchange Administrative Delegation Wizard.
De account die jij gebruikt heeft klaarblijkelijk niet voldoende rechten in de reeds bestaande Exchange organisatie. Dus je moet iemand zoeken die wel voldoende rechten heeft en die bereid is jouw die rechten te geven (ik zou 't niet doen, maar anderen misschien wel)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Gunner schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 15:47:
[...]

Misschien is het handig als je eens een boek Exchange 2003 gaat lezen?
Precies. Ik zie hier niets van eigen onderzoek of wat dan ook. De foutmelding is duidelijk genoeg en het lijkt me geen goed plan al te bijdehand te worden hier. Dit zijn basale dingen die je gewoon kunt opzoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.