Poorten openen

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-05 11:28
ja, ik weet hoe het werkt maar het zit iets anders. ik heb dus 3 computers met windows xp. ze zijn aangesloten op een switch en op 1 zit een usb modem (ja ethernet en router is beter maar daar gaat het even niet om :) ) Het internet is dus gedeeld via windows xp gewoon en als ik dan bij netwerkverbindingen kijk en bij firewall instellingen druk kan je van die porten openen. Maar nu heb ik dus een paar vraagjes:

1. Je kan bij uitzonderingen porten openen, of hele programma's maar ook bij Geavanceerd en dan Instellingen, welke moet ik nemen?
2. Je moet een naam of ip van de host geven, is dat de computer op het netwerk waarbij de port open moet, of de computer met de usb modem?
3. Hoe kan ik bijv. port 100 t/m 200 openen?
4. Wat is het verschil tussen interne en externe port?

:/

(edit: ik zit nu zo te kijken en ik denk dat dit eigenlijk bij windows moet of niet? :/ )

[ Voor 6% gewijzigd door YoshiBignose op 27-05-2005 15:16 ]

Facts don't care about your feelings

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Meer iets voor NT; overigens mis ik wel een gedeelte eigen inzet hier; hoezo kun je dit zelf niet uitzoeken? :)

SA > NT

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• YoshiBignose
oh NT, niet gezien :/ ik heb ook het 1 en ander zelf geprobeerd maar ik heb soms gewoon dat een port open is maar als ik met zo'n programma check zegt ie gewoon blocked...

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wat voor programma? Verder kun je mbt je 1e vraag toch ook gewoon wat dingen proberen? Over je 2e vraag; welke poorten wil je waarom open zetten? 4 is helemaal eenvoudig te beantwoorden; heb je je uberhaupt verdiept in de materie voor je dit topic opende? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• YoshiBignose
een beetje maar ik vind dat het altijd zo onduidelijk uitgelegd wordt... :/ en ik wil mijn porten open zetten om een spel te hosten.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wat heb je precies al gelezen dan waar de materie onduidelijk uitgelegd wordt? Heb je dit bijvoorbeeld al gelezen: Het Grote Poortmappingsverhaal? Hardstikke duidelijk en alles wat jij wilt weten staat erin :)

---

• YoshiBignose
ik zal wel blind zijn maar ik zie nergens vraag 1,2,3 uitgelegd :/

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

YoshiBignose schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 15:52:
ik zal wel blind zijn maar ik zie nergens vraag 1,2,3 uitgelegd :/
Dat klopt; de antwoorden staan er niet 1,2,3 in. Er staat echter wel de basiskennis in uitgelegt die je lijkt te missen. Heb je ook al gezocht op Google en GoT? Je weet (inmiddels) toch dat we dat wel waarderen? Zo is de eerste hit al uitermate nuttig voor jouw vragen:

Hoe moet ik een reeks poorten openen in Windows XP Firewall?

:)

---

• YoshiBignose
ok sorry, ik zal wel weer verder gaan zoeken ;(

Verwijderd

Doe dat :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.