ja, ik weet hoe het werkt maar het zit iets anders. ik heb dus 3 computers met windows xp. ze zijn aangesloten op een switch en op 1 zit een usb modem (ja ethernet en router is beter maar daar gaat het even niet om
) Het internet is dus gedeeld via windows xp gewoon en als ik dan bij netwerkverbindingen kijk en bij firewall instellingen druk kan je van die porten openen. Maar nu heb ik dus een paar vraagjes:
1. Je kan bij uitzonderingen porten openen, of hele programma's maar ook bij Geavanceerd en dan Instellingen, welke moet ik nemen?
2. Je moet een naam of ip van de host geven, is dat de computer op het netwerk waarbij de port open moet, of de computer met de usb modem?
3. Hoe kan ik bijv. port 100 t/m 200 openen?
4. Wat is het verschil tussen interne en externe port?

(edit: ik zit nu zo te kijken en ik denk dat dit eigenlijk bij windows moet of niet?
)
1. Je kan bij uitzonderingen porten openen, of hele programma's maar ook bij Geavanceerd en dan Instellingen, welke moet ik nemen?
2. Je moet een naam of ip van de host geven, is dat de computer op het netwerk waarbij de port open moet, of de computer met de usb modem?
3. Hoe kan ik bijv. port 100 t/m 200 openen?
4. Wat is het verschil tussen interne en externe port?
(edit: ik zit nu zo te kijken en ik denk dat dit eigenlijk bij windows moet of niet?
[ Voor 6% gewijzigd door YoshiBignose op 27-05-2005 15:16 ]
Facts don't care about your feelings