Veritas BackupExec 10 Exchange restore

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MpDay
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-06-2024
Hoi,

op dit moment bezig met een 'disaster recovery' om het zo maar te zeggen:
Windows 2003 SBS met RAID 1 en 5 (3 schijven) combinatie:

RAID 1 -> C: voor Windows 2003 SBS en een D: voor installatie files.
RAID 5 -> E: voor Exchange en F: voor de data.

note: de installatie van Exchange staat ook op E: (dus samen met de mdbdata map)

De RAID 5 is gisteren corrupt geraakt, chkdsk heeft ruim 60.000 files 'gefixed' zei hij na het rebooten, maar dat lijkt maar zo: de files staan er nog, maar ze zijn leeg of corrupt als je ze opent. (Voor zowel E: als F:)

We gebruiken Veritas BackupExec 10, dus tape erin en de complete F: terug gezet, zonder problemen.
Daarna de data van E: terug gezet (exchange files), en tot slot de mail store... ...hier gaat het fout.

In BackupExec 10 kies ik Restore -> de juiste datum -> Exchange Mailbox Store. (alles)
Als ik de restore start krijg ik de error: "Unable to attach to this resource. Make sure that this resource exists, and then try again".
oftewel: http://seer.support.veritas.com/docs/266177.htm

We zijn inmiddels al een aantal uur bezig met dit probleem, maar de restore wil niet starten.
Voordat je de restore start kan je links in het menu Resource Credentials kiezen met welke account je de files wil restoren. Als je op Test All klikt geeft ie bij de Mailbox Store een Access Denied error.
Dit is dus met de System Account, die standaard wordt gebruikt. Waarom werkt dat niet met deze account??
Een nieuwe account aanmaken met member van Domain Admins en Exchange Admins etc werkt ook niet.

Mijn vraag is dus kortom: hoe? ... of: met welke account kan je mailboxen restoren?
Waarom is dit zo onduidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-06 22:11

Muggie

8 pm

Geeft hij ook deze meldingen als je met het domain administrator account deze actie uitvoert ?

PSN: mug_8pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120725

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MpDay
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-06-2024
Oke,

het probleem is inmiddels opgelost, dus ik zal nog effe posten wat het probleem was:
ik had de corrupte database laten staan in de mdbdata map, en daarna de restore gestart.
Hij geeft dan dus access denied.

Wat ik heb gedaan:
- exchangeIS service stoppen
- corrupte database ergens anders naartoe knippen. (oftewel: de complete mdbdata map leeg maken)
- exchangeIS service starten
- exchange system manager openen en op de mailbox store kiezen: Mount Store...
- hij zegt dan dat hij files mist, en dat ie een nieuwe lege database aan wil maken. Er staat bij dat je dit NIET moet doen als je ooit nog een backup terug wil zetten!
- Klinkt raar, maar kies toch om door te gaan met het aanmaken van de lege database!
- Doe dit ook bij de public store.
- Check bij beide stores in de database properties tab dat je aanvinkt: "This database can be overwritten by a restore".
- restart de exchangeIS service.

Start nu je restore van Veritas. Ik heb de resource credentials nieteens aangepast! Hij zegt meteen succeeded als ik op Test All klik bij Credentials!

Het draait weer.

TIP: voordat je met deze procedure begint is het handig om de netwerk/internet verbinding te verbreken, of de SMTP service te stoppen. Als je een nieuwe lege database aanmaakt gaat exchange namelijk meteen de mail ophalen. Je krijgt dan dus recente mail in een lege database die je zometeen gaat overschrijven met een backup. |:(

[ Voor 16% gewijzigd door MpDay op 30-05-2005 10:51 ]