[asp/access] laatste veld herkennen

Pagina: 1
Acties:

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
ej :Y) ,

Ik ben met een scirptje bezig dat in een menu, items kan verplaatsen (soort custom order).
Met dit scriptje kan je dan bijvoorbeeld home, blaat en koek als koek home en blaat weergeven.
het werkt wel maar de laatste van de records kan niet naar rechts verplaats worden.
ik vindt het lastig om het goed uit te leggen dus daarom een voorbeeld

bleb = 1
blits = 2
blad = 3

nu wil ik 2 naar 3 verplaatsen, dat gaat goed want onder 'blits' staat bij mij een linkje en die zorgt ervoor dat de 2 een 3 wordt en de 3 een 2, dan heb je nu:

bleb = 1
blad = 2
blits = 3

Maar als ik op 3 klik is er niks na hem, dus als we horizontaal menu denken, is er rechts van 'blits' nu niets meer! ik wil dus ook dat je geen linkje ziet, en dit is mijn 'probleem'. Ik krijg dit wel voor elkaar door middel van het counte'n van het aantal rows en bij gaan houden hoeveelste row ik ben met een variabele. Maar ik hoopte dat er iets anders zou zijn, daarom die vraag aan jullie, ik heb het in iedergeval nog niet gevonden :)

ff nog een voorbeeld
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[ sql ]
Do Until Rs.eof
   Printmenuitem Rs("itemname"), Rs("itemId")
   If NOT {HUIDIGE_RECORD} = {LAATSTE_RECORD} Then
       AddNextOption Rs("itemId")
   End If
   Rs.movenext
loop

Het gaat me dus om de vergelijking {HUIDIGE_RECORD} = {LAATSTE_RECORD} maar weet dus niet of het wel zo kan :P

alvast bedankt :*)

( ik d8 zelf aan if not rs.movenext = rs.last then maar dit werkt niet )

[ Voor 10% gewijzigd door semicon op 27-05-2005 15:05 . Reden: wtf zet ik in mijn titel laatste VELD herkennen, het is laatste RECORD :D ]

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 12:34

mulder

ik spuug op het trottoir

pseudo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
  max  = RecordCount - 1
  for i  = 0 to max
    ..bla..
    if (i < max) then
      ...linkje
    end if
  next

oogjes open, snaveltjes dicht

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:20

TeeDee

CQB 241

Het gaat me dus om de vergelijking {HUIDIGE_RECORD} = {LAATSTE_RECORD} maar weet dus niet of het wel zo kan.
Heb je dat al geprobeerd?

Volgens mij kan dat. Je zou evt in je statement met een count alvast het aantal records eruit kunnen halen, en dan heb je vast je {laatste_record}. Vervolgens ga je in je loop checken of je {huidige_record} = {laatste_record} en dan is semicon klaar.

edit:
Don Facundo, doe eens niet sneller zijn :)

Als het niet al te gek veel waardes zijn, en aangezien je vraagt of er ook iets anders is, zou je het in een array kunnen zetten.
Met een array, redim en redim preserve moet er wel het e.e.a. te fabriceren zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door TeeDee op 27-05-2005 15:11 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
hmm ik zit zo eens te denken

en ik heb het zonder webby of iets opgelost, tis eigenlijk heel simpel en enorm dom dat ik er niet eerder aan dacht maar.

code:
1
2
3
4
5
6
7
do until rs.eof
     Printmenuitem Rs("itemname"), Rs("itemId")
     Rs.movenext
     if not rs.eof Then
         AddNextOption Rs("itemId")
    end if
loop

offtopic:
edit: dan zit je zo lang te zoeken! en is het zo easy

gewoon na de movenext checkken en het werkte lol 8)7 |:(

[ Voor 14% gewijzigd door semicon op 27-05-2005 15:17 ]