[Thunderbird] Inbox traag door telfout?

Pagina: 1
Acties:

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:30
Ik heb het volgende 'probleem', mijn Inbox in Thunderbird echt leeg, echter Thunderbird vind dat er 904
emails in staan?
Het rare is dat van mijn andere account 'sponge.bob' het wel goed gaat en alle andere mappen van
de localfolders het ook goed doen (de telling klopt dus)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/marcbrummer/tthunderbird.jpg
Ik sla alle mail op in de map 'Mail'

Iemand enig idee hoe dit op te lossen??
Het rare is dat een update van Thunderbird (ik draai nu 1.02) de tellers gereset worden en het dan een tijdje goed gaat.
Ik heb ook al een clean install van Thunderbird beprobeerd maar het probleem blijft terug komen....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Als je Compact Folder uitvoert op de map wat zie je dan?
En hoe groot is het bestand Inbox in de map Doc&Settings\jouw naam\Application data\Thunderbird\Profiles\profiel\Mail\Local Folders\
Als je Inbox echt leeg zou zij is die nameklijk 0 kB

Juist

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:08

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Als het echt de spuigaten uit loopt, moet je even die folder leegmaken, Thunderbird afsluiten en het bestand Inbox.msf verwijderen. Als dat niet helpt, kan je ook nog het bestand Inbox (zonder extensie) verwijderen (wordt weer aangemaakt als Thunderbird gestart wordt).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Wat is dat mapje mail, wat helemaal onderin je Local Folder staat? Dr zitten ook nog submappen in. Deze map heb je wel zelf aangemaakt, hoe zit t daarmee?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:08

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Dat lijkt mij de map waar hij de zaken, die hij wil bewaren, heen verplaatst vanuit de Inbox. Op zich is het een goed idee om de Inbox leeg te houden, voorkomt een hoop problemen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:30
Mithras86 schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 13:28:
Wat is dat mapje mail, wat helemaal onderin je Local Folder staat? Dr zitten ook nog submappen in. Deze map heb je wel zelf aangemaakt, hoe zit t daarmee?
Ja die heb ik zelf aangemaakt en daar verplaats ik altijd m'n mail heen, het is echter zo omdat ik daar ook een aantal bedrijfsnamen etc in heb staan dat ik deze ff op het plaatje had dichtgeklapt ;)

Edit: heb de boosdoener te pakken; mijn Inbox file is 64 mb, terwijl mijn Inbox.msf maar 6 kb (heb er nu tijdelijk paar mailtjes in staan die nog verwerkt moeten worden)

[ Voor 17% gewijzigd door chromeeh op 29-05-2005 20:48 ]

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Pagina: 1