Toon posts:

laserprinter op router aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een netwerk met 2 pc's (bekabeld) en 2 laptops (draadloos)
ik wil mijn hp laserjet 4plus (jetdirect) aansluiten op de SMC 2804BWR cablerouter dmv utp
mijn printer krijgt echter geen ip-adres toegewezen van de router,
wie weet een oplossing?

Verwijderd

fixed ip instellen??? Kijken of dat werkt. Is ook handiger als je printer een vast ip heeft.

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025
Staat je router wel zo ingesteld dat hij adressen uitdeeld?
Staat je printer wel op DHCP? (kan je instellen via het display op de printer)

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 18:28
ik heb hier ongeveer dezelfde configuratie: HP laserjet 4 met ingebouwde jetdirect op een SMC7401WBRA.

Naar mijn weten heeft de jetdirect geen mogelijkheid om via DHCP een adres toegewezen te krijgen. Dit zou ook onhandig zijn, omdat het adres dan nog wel eens wil veranderen, en je via windows naar het IP van de printer moet afdrukken. Ik heb dmv de met de jetdirect meegeleverde software een fixed IP ingestelt

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

PeterEs schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 14:29:
ik heb hier ongeveer dezelfde configuratie: HP laserjet 4 met ingebouwde jetdirect op een SMC7401WBRA.

Naar mijn weten heeft de jetdirect geen mogelijkheid om via DHCP een adres toegewezen te krijgen. Dit zou ook onhandig zijn, omdat het adres dan nog wel eens wil veranderen, en je via windows naar het IP van de printer moet afdrukken. Ik heb dmv de met de jetdirect meegeleverde software een fixed IP ingestelt
eeuh.. hier een jetdirect 300x met dhcp.. die zolang hij aan staat gewoon hetzelfde ip adres houdt.. ook prima.

Verwijderd

Jetdirect kan zeker wel DHCP (de nieuwere zeker) en met een DHCP server kan je vaak een IP reserveren voor een bepaald MAC adres, dus je printer krijgt dan een IP maar wel altijd hetzelfde. Maar een fixed IP instellen is in dit geval wel het beste.

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-04 21:28

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

veel oudere printservers hebben geen dhcp client.

wat te doen ? er staat altijd een mac-adres op die dingen (sticker) dan via
de dospromt toevoegen aan je arp cache

cmd= arp -s [ipnummer] [macadres]

nu is die te bereiken via dat adres, telnet erna en zet alle instellingen goed (dus hard ip-adres enz enz

Beste film ooit

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 14:14:
ik heb een netwerk met 2 pc's (bekabeld) en 2 laptops (draadloos)
ik wil mijn hp laserjet 4plus (jetdirect) aansluiten op de SMC 2804BWR cablerouter dmv utp
mijn printer krijgt echter geen ip-adres toegewezen van de router,
wie weet een oplossing?
Sorry hoor, maar zo werkt het niet.
Je dumpt hier een vaag probleem neer , en gaat zitten wachten tot wij het voor je oplossen.
Ik stel voor dat je de FAQ even rustig doorleest : Algemene gedragsregels (Netiquette)

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.