Toon posts:

Win2K: Wireless, WEP, ST120g en ST580

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben een beetje ten einde raad. Vele uren heb ik nou al gezocht naar een oplossing en elke keer is er weer wat anders. Ik zal bij het begin beginnen... :/

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat staat er hier?

- Acer Laptop (win 2000 PRO)
- Desktop PC (win XP PRO)
- Speedtouch 120g (54mbit USB wireless)
- Speedtouch 580 (bij XS4ALL-ADSL)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat werkt er wel?

De 580 is ingesteld (DHCP aan), gewoon standaard allemaal. Verbinding loopt als een zonnetje en op mijn PC kan ik gewoon alles doen wat ik wil. Deze zit met een vaste kabel aan de 580. No problemo

Wat werkt er dan niet?

Nou, dat is natuurlijk het leukste... De 120g zit op de laptop en de situatie is als volgt:

1: No encryption
No encryption, no problem... De laptop maakt verbinding met de 580 en krijgt een IP toegewezen. Maarja zonder WEP of WPA lijkt het me niet zo verstandig...

2: WEP
Met WEP aan (128bit hexi) is er wederom een link met de 580. Alleen ditkeer krijg ik geen IP toegewezen (169.*.*.*) en kan ik niets doen. Een IP hard ingeven helpt ook niet. Het lijkt alsof iets de IP toewijzing tegenhoud?

3: WPA
Dit heb ik al helemaal uit mn hoofd gezet. Geen link, geen IP... :|

Mijn eerste ingeving was: drivers. Ik had de standaard drivers van het KPN cdtje gebruikt om de 120g te installeren op mn laptop. Maar nadat ik drivers van de Speedtouch website had gedownload wist deze me te vertellen dat de driver die op dit moment op de laptop stonden al nieuwer waren dan die van de website. Geen oplossing dus.

Ik sta open voor ideeen van jullie kant... :)

Mauro

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

al gedaan
- Channels switchen :?
- WEP 64 bit :?
- WEP shared :?
- WEP reserverd :?

[ Voor 4% gewijzigd door aardbeix15 op 27-05-2005 14:33 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

Topicstarter
aardbeix15 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 14:32:
al gedaan
- Channels switchen :?
- WEP 64 bit :?
- WEP shared :?
- WEP reserverd :?
Heel bizar, ik heb hem nu inderdaad op WEP 64 bit staan... (je gaat toch automatisch voor de 128) en nu lijkt het wel te werken... Waar zou het in hemelsnaam aan kunnen liggen?

Heb je misschien nog WPA tips? :)

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

heb je snelheid hard staan :? Dus in de driver/tooltje properties van je Wireless kaartje i.p.v. auto gefixed op 54Mbps :? Zo nee doe dat eens en probeer dan opnieuw eens 128bit WEP.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
De 64bit WEP zit al in het modem ingebakken, de 128bit WEP moet je volgens mij zelf invoeren. De bijgeleverde software voor op de pc (ST monitor dus) heeft wel een 'known issue' met 128bit WEP. Daar zou ik dus verder niet meer aan gaan beginnen, grote kans dat dat toch niet gaat werken.

WPA zou echter wel moeten werken. Het kan zijn dat je na het veranderen van de beveiliging je pc opnieuw moet opstarten. Verder is het zaak dat je de WPA beveiliging eerst op het modem inschakelt en dan op de pc, anders kan je er nml niet meer bij. [wel logisch, maar gaat toch vaak mis, behalve dus als je de beveiliging met een bekabelde verbinding nog kunt omzetten]

Indien het nu nog niet werkt, zou je de nieuwe versie software kunnen downloaden. Deze software lost (naar horen zeggen) het probleem op met geen verbinding krijgen nadat er van beveiliging is geswitcht. Nieuwe software is te vinden op:
http://www.kpnadsl.nl/support/downloads-st120g.html

Verwijderd

Topicstarter
aardbeix15 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 15:07:
heb je snelheid hard staan :? Dus in de driver/tooltje properties van je Wireless kaartje i.p.v. auto gefixed op 54Mbps :? Zo nee doe dat eens en probeer dan opnieuw eens 128bit WEP.
Nee helaas hij stond/staat al op automagisch...
Tropos schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 16:18:
De 64bit WEP zit al in het modem ingebakken, de 128bit WEP moet je volgens mij zelf invoeren. De bijgeleverde software voor op de pc (ST monitor dus) heeft wel een 'known issue' met 128bit WEP. Daar zou ik dus verder niet meer aan gaan beginnen, grote kans dat dat toch niet gaat werken.

WPA zou echter wel moeten werken. Het kan zijn dat je na het veranderen van de beveiliging je pc opnieuw moet opstarten. Verder is het zaak dat je de WPA beveiliging eerst op het modem inschakelt en dan op de pc, anders kan je er nml niet meer bij. [wel logisch, maar gaat toch vaak mis, behalve dus als je de beveiliging met een bekabelde verbinding nog kunt omzetten]

Indien het nu nog niet werkt, zou je de nieuwe versie software kunnen downloaden. Deze software lost (naar horen zeggen) het probleem op met geen verbinding krijgen nadat er van beveiliging is geswitcht. Nieuwe software is te vinden op:
http://www.kpnadsl.nl/support/downloads-st120g.html
Mijn voorkeur gaat ook uit naar WPA, alhoewel ik niet veel belangrijks doe op mn laptop. Maar toch, het is inmiddels een principekwestie aan het worden :Y) De meeste instellingen op het modem doe ik vanaf mn vast computer aangezien deze met een kabel is... zo raak ik tenminste nooit de verbinding kwijt.

De nieuwe software, zoals ik al aangaf zal ook geen oplossing zijn aangezien:

Start download (KPN_ST580_4.2.1.exe versie: 28 september 2004)

Deze drivers zijn ook al vrij oud... en zullen het WPA probleem ook niet oplossen vrees ik... meer suggesties iemand?

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Heu, heu, even naar beneden scrollen op die KPN site, daar staan namelijk drivers van 30 maart 2005. Ik weet dus niet welke drivers er op jouw KPN cd staan, maar dat zijn wellicht al die van 30 maart, dat kan je dus nog even nakijken.
Pagina: 1