Toon posts:

[Java] HeadlessException bij resizen van .gif afbeeldingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg steeds "java.awt.HeadlessException" bij het resizen van .gif afbeeldingen op mijn server (Tomcat4). Bij .jpg werkt het wel perfect. Thuis werkt het bij zowel .gif als .jpg perfect.

Ik heb headless-exception uitgezet bij catalina_ops in tomcat4.conf (zoals geadviseerd via Google), maar toen werkte het resizen van jpg-afbeeldingen zelfs niet meer.

Kan iemand verklaren waarom het bij .jpg-bestanden wel goed gaat en bij .gif-bestanden niet?

• JaWi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01 21:58

JaWi

maak het maar stuk hoor...

Sorry, mijn kristallen bol is stuk, dus ik kan niet vanuit hier zien over welke code het gaat. ;)
Oftewel: over welke code-stuk gaat het hier?

Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they hide is vital.

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:36

Salandur

Software Engineer

een headless exception wordt gegenereerd als er een device (toetsenbord, muis, graphische interface etc) niet aangemaakt kan worden. voor het probleem is een stukje code (zowel gif als jpg) handig.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:43

momania

iPhone 30! Bam!

Wat voor OS draait er op die server en wat draai je thuis?

De resize wordt als het goed is aan je OS overgelaten, en dat kan op bijvoorbeeld unix bakken zonder grafische omgeving nog wel een probleem zijn. En dus een HeadlessException geven.
Je kan de resize ook aan de jvm over laten (headless), door de volgende param mee te geven:

-Djava.awt.headless=true

Kijk bijvoorbeeld ook eens hier naar: http://java.sun.com/j2se/.../AWTChanges.html#headless

:)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Thuis Windows-XP met Java-server
Server = Fedora Core 2, Tomcat Server 4.1.24 (icm Plesk)

JAVA_OPTS="-Xms128m -Xmx512m -Djava.awt.headless=true"
=> Dat staat al zo. Bij het wijzigen naar false, werkt zelfs het resizen van .jpg niet meer.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 14:55

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waarschijnlijk kun je beter naar JAI kijken voor het resizen van je plaatjes. Dan hoef je geen awt te gebruiken en ben je niet afhankelijk van het niet headless zijn van je server (Wat voor een server heel logisch is natuurlijk)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1