Toon posts:

Windows server 2003 site blokken op een woord

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop stage op een school en daar zijn veel kinderen die gebruik maken van het internet. De computers staan allemaal aangesloten op een hub en van de hub naar een server en de server naar internet. Al het data verkeer moet dus via de windows 2003 server naar internet. Echter heb ik gebruik dat sommige er misbruik van maken. nu wil ik een filter er op zetten dat de kinder niet op een site kunnen komen wat een bepaald woord bevat. nu weet ik dat hier veel pramma's voor zijn. Echter zijn deze niet Server based. weet iemand een oplossing om dit op de server te regelen.

Alvast bedank erik

Verwijderd

Webmarshal, MIcrosoft ISA server, SurfControl etc etc. Er zijn genoeg pakketten die kunnen filteren op woorden of gebruik maken van een "black list"

Zoek eens op bovenstaande termen dan moet je toch een heel eind komen lijkt me zo.

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025

Movinghead

ing.

Aladdin eSafe is een zeer goed paket, draait op Linux en Windows 2003 deze zet je gewoon dus je gateway en switch in ideaal.

En wat ook werkt (is wel makkelijk te omzeilen) is NetSupport School je kan hiermee gelijk schermen monitoren, url's blocken, apps blocken,

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:44
En als je helemaal basic wil gaan en het niet veel mag kosten, in de draytek 2600 serie's zit ook een content filter voor activex/word match/enz. geen pix/isa maar voldoende voor klein gebruik..

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:15

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 14:03:
Ik loop stage op een school en daar zijn veel kinderen die gebruik maken van het internet. De computers staan allemaal aangesloten op een hub en van de hub naar een server en de server naar internet. Al het data verkeer moet dus via de windows 2003 server naar internet. Echter heb ik gebruik dat sommige er misbruik van maken. nu wil ik een filter er op zetten dat de kinder niet op een site kunnen komen wat een bepaald woord bevat. nu weet ik dat hier veel pramma's voor zijn. Echter zijn deze niet Server based. weet iemand een oplossing om dit op de server te regelen.

Alvast bedank erik
Sorry hoor, maar volgens mij heb jij uberhaupt niet gezocht.
Elke chrtistelijke proxy server kan werken met blacklist, whitelist, bad-words en dergelijke.

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.