Piepende muis Logitech

Pagina: 1
Acties:
  • 429 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Alper15
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-01-2023
Ik heb laatst bij aldi een computer gekocht Titanium MD 8386
Een paar dagen later heb ik de computer geinstaleerd etc.

Na 1 dag gebruiken begon de muis piepende geluiden te maken(zie geluidsfragment) wanneer ik op de muis klik krijg je een iritante geluid te horen.

Nu is mijn vraag door wat kan dit komen en kan ik medion door middel van deze probleem bereiken zodat ze me een nieuwe muis geven(garantie).
Dit geluid is best iritant
geluidsfragment: http://ourworld.compuserve.nl/aydogdualper/muis.wav
Volgens mij is dit de muis: http://www.logitech.com/i...,CRID=2135,CONTENTID=8151
Alleen mijne heeft om het scrollwieletje zilver in plaats van zwart.
De computer kun je ook op http://www.medion.com/nl bekijken links staat hij er

Ik wacht op een antwoord

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-02 22:55

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Heb je hem gevoerd? :P

FF serieus: kan dit aan de aarding van je pc liggen misschien?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Verwijderd

denk over zijn audio
kan je wel wat aan doen andere drivers

• Alper15
Volgens mij niet want gewoon als je op de muis klikt krijg je het geluid duidelijk uit de muis komen en niet ergens anders de microfoon stond ook echt naast de muis dus het is duidelijk dat het uit de muis komt.

Als je verder niet met de muis doet is er geen probleem alleen als je begint te klikken hoor je het geluid.

Verwijderd

Het komt dus zeker niet uit je boxjes? (medio mobo's staan bij mij niet bekend als goed afgeschermd). Anders de muis uit elkaar, goed schoonmaken en alle asjes een druppel olie. Lukt het dan niet dan kan je altijd nog een nieuwe kopen. Terug naar de aldi kan ook, maar als ze ze niet hebben liggen, dan kan het nog wel eens lang duren voordat je een nieuwe hebt.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 13:54:
Het komt dus zeker niet uit je boxjes? (medio mobo's staan bij mij niet bekend als goed afgeschermd). Anders de muis uit elkaar, goed schoonmaken en alle asjes een druppel olie. Lukt het dan niet dan kan je altijd nog een nieuwe kopen. Terug naar de aldi kan ook, maar als ze ze niet hebben liggen, dan kan het nog wel eens lang duren voordat je een nieuwe hebt.
Asjes in een optische muis?

Is het niet per ongeluk het signaal dat je batterijen bijna leeg zijn ofzo?

[ Voor 10% gewijzigd door Orion84 op 27-05-2005 13:57 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Alper15
Nee het komt 100% niet uit me boxen dat is zeker.

Ik was van plan om medion hierover te informeren want op de muiszelf staat er dit "MEDION powered by LOGITECH"

Mischien dat ik ook nog lang aldi ga :)

EDIT:
Me batterijen leeg ik heb de computer pas 2 weken en het zijn ook nog duracell batterijen die helemaal verpakt waren dit komt volgens mij echt niet door batterijen

[ Voor 35% gewijzigd door Alper15 op 27-05-2005 13:59 ]

Verwijderd

zal wel infrarode muis zijn, met zone bal ken ik het wel.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Lol, ik heb hetzelfde bij een klant van me met een "Cordless Pilot Optical Mouse Zwart". (ehh zelfde als jouw link dus)
Dat geluid is volgens mij, plastic langs plastic. Kijk eens onder het batterij klepje of daar iets niet lekker zit.

[ Voor 48% gewijzigd door KillerAce_NL op 27-05-2005 13:59 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:57

franssie

Save the albatross

klink leuk! maar volgens mij een beetje olie of talkpoeder onder je knopje helpt een boel ...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Als je de stekker van de muis uit de pc haalt, en hij blijft piepen, weet je zeker dat het aan de muis ligt.
Je zou dan even langs de Aldi kunnen wandelen om proberen te ruilen. Ik zou hem niet zelf uit elkaar halen in de garantie periode.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Heb het geluid ens beluisterd, en het is volgens mij inderdaad gewoon een schurend geluid. Dus niks electronisch. Beetje smeersel zou inderdaad uitkomst kunnen bieden.

(sorry van die opmerking over batterijen, ik had toen nog niet geluisterd en dacht dat het echt een electronisch piepjes was.)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:53

bonzz.netninja

Niente baffi

of je haalt voor het magistrale bedrag van een paar euro ff een nieuw muisje

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Alper15
Ik heb de batterijen uit de muis gehaald en als ik erop klik hoor je nog steeds een piepend geluidje

Plastic langs plastic kan kloppen, maar ik haal de muis niet uitelkaar en ik ga ook niet olie in de muis stoppen straks doet de muis het helemaal niet meer.(je weet maar nooit)

Ik kan natuurlijk een nieuwe muis halen die zijn niet zo duur, maar ik heb de computer (muis) pas net en hij begint al gek te doen dus er klopt hier iets niet

[ Voor 23% gewijzigd door Alper15 op 27-05-2005 14:06 ]

• Remz-Jay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-07-2025

Remz-Jay

PSEiKO

Duidelijk een mechanisch probleem dus :)

Als je hem niet uit elkaar wilt halen of wilt smeren zitten er maar 3 dingen op denk ik. Er naar blijven luisteren, contact opnemen met Medion (waarna je je muis een maand kwijt bent, en dus zonder andere muis niet kan computeren ;)), of voor 15 euro een nieuwe muis kopen.

Mijn advies zou zijn.. probeer hem toch eens te smeren, en sloop je hem daarbij, koop gewoon een nieuwe. Die 15 euro zijn de moeite en problemen van RMA niet waard imho.

• Smoothcrimineel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025
Mijn ervaringen zijn Asus mobo's met onboard sound waar je gewoon alles hoort wat je doet als je aan het Compeuteren bent.

A7V600-X
A7V8-X

Precies wat hij heeft. Nu met mijn msi neo is er niks aan de hand. Maarja Dit is mijn ervaring...

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

bij buren hier ook, hebben exact die logitec muis... en komt echt uit de muis zelf
die hebben overgens een MSI Nforce 4 mobo dacht ik, anders een Gigabyte Nforce 4

[ Voor 34% gewijzigd door GoldenSample op 28-05-2005 11:10 ]

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Alper15
Ik weet niet wat jullie allemaal bedoelen met moederborden etc. , maar het geluid komt echt gewoon uit de muis
Ik heb de muis zelf mee naar beneden genomen batterijen uitgehaald en ik hoor het geluid nog steeds dus het heeft zeker niets te maken met me moederbord.

Het is gewoon een geluid zoals iemand al zei het schuren van 2 plasticen tegen elkaar

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Zet een mesje tussen je knoppen in aan weerskanten en beweeg hem heen en weer zodat je het wat uit elkaar rekt, kijk dan nog eens of hij het nogsteeds doet...

*edit* natuurlijk niet te enthousiast doen!!!

[ Voor 14% gewijzigd door Mishmash op 29-05-2005 22:23 ]

Verwijderd

Gewoon je Line in van je geluidskaart op mute zetten

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 22:27:
Gewoon je Line in van je geluidskaart op mute zetten
Dude lezen voordat je gaat posten! het ligt niet aan zijn pc!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:53

bonzz.netninja

Niente baffi

Gaat de ts nu de boel openschroeven ofniet? Een andere oplossing is er namelijk gewoon niet, en die gaat er ook niet komen
1. open schroeven en proberen te maken
2. niks doen, en irriteren
3. medion sturen/contacteren
4. max €15 (maar vanaf 5 euro heb je al een muis) uitgeven en geen gezeur meer

(zoals remz-jay eigenlijk ook al zegt)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Martinique
  • Laatst online: 09:34
Das tenminste een echte muis, eentje die piept. Zijn er poezen in de buurt toevallig?
:+ :+

Waarschijnlijk heb je wel garantie op zo'n muis, ff langs de winkel en ff laten piepen, dan geven ze wel een nieuwe denk ik.

Waarschijnlijk gaat het klikken ook wat moeilijker / stroever dan normaal.

Heb je al een andere muis geprobeerd?

[ Voor 14% gewijzigd door Martinique op 30-05-2005 14:46 ]

• Alper15
Ik heb 1 á 2 uur geleden een e-mail bericht naar medion gestuurd kijken wat ik als antwoord krijg :)

Ik hou jullie op de hoogte
Pagina: 1