Ik heb het volgende probleem.
Het is de bedoeling dat ik een CMDB ga maken (contact managment database) met C#, ASP.net en een MS SQL database.
Dit lukt tot nu toe heel aardig. Ik kan al eigenlijk in elke tabel schrijven, en records toevoegen. Nu wil ik het (op dit moment nog) per tabel gaan uitlezen. Hiervoor gebruik ik een dropdownlist, waar aan de hand van de "selectedindex" een record in de tabel weergegeven moet worden in verschillende textboxen.
In verhaal:
Ik wil leverancier "Hewlett Packerd" en gegevens zien in het form:
Gebruiker selecteerd uit dropdownlist "Hewlett Packerd", klikt op knop "weergeven" en krijgt verschillende gegevens te zien.
Het probleem is het volgende:
Het maakt niets uit welke leveranciers ik uit de dropdownlist selecteer, de selectedindex is ALTIJD 0.
Dit heeft volgens mij te maken met de Session.
Hiervoor heb ik de volgende code om de sessie te identificeren:
Het is dus de bedoeling dat de geselecteerde selectedindex van de gebruiker ook weergegeven wordt. Nu kan ik klikken wat ik wil, maar alleen selectedIndex 0 word weergegeven. (en die index veranderd ook niet)
De Selectedindex 0 wordt voor de rest wel goed weergegeven in de textboxen, dus het ligt volgens mij echt in dit stukje code.
Als iemand kan helpen zou ik het zeer fijn vinden. Het is een school opdracht, maar als ik op die leraar moet wachten, heb ik een probleem want hij is komende week met een andere klas op excursie...Dus ik baal op het moment ook nog eens!
(lekker geregeld ja ik weet et)
IMG:

Button = weergeven knop
Onderste textbox = waarde van selectedindex
Het is de bedoeling dat ik een CMDB ga maken (contact managment database) met C#, ASP.net en een MS SQL database.
Dit lukt tot nu toe heel aardig. Ik kan al eigenlijk in elke tabel schrijven, en records toevoegen. Nu wil ik het (op dit moment nog) per tabel gaan uitlezen. Hiervoor gebruik ik een dropdownlist, waar aan de hand van de "selectedindex" een record in de tabel weergegeven moet worden in verschillende textboxen.
In verhaal:
Ik wil leverancier "Hewlett Packerd" en gegevens zien in het form:
Gebruiker selecteerd uit dropdownlist "Hewlett Packerd", klikt op knop "weergeven" en krijgt verschillende gegevens te zien.
Het probleem is het volgende:
Het maakt niets uit welke leveranciers ik uit de dropdownlist selecteer, de selectedindex is ALTIJD 0.
Dit heeft volgens mij te maken met de Session.
Hiervoor heb ik de volgende code om de sessie te identificeren:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| private void Page_Load(object sender, System.EventArgs e) { // Put user code to initialize the page here if (!IsPostBack) { adptLeveranciers.Fill(dsLeveranciers1); Session["dsLeveranciers1"] = dsLeveranciers1; Session["ddlLeveranciers"] =ddlLeveranciers.SelectedIndex; } else { dsLeveranciers1 = (dsLeveranciers) Session["dsLeveranciers1"]; ddlLeveranciers.SelectedIndex = (int) Session["ddlLeveranciers"]; } ddlLeveranciers.DataBind(); // Binden van de DDL } |
Het is dus de bedoeling dat de geselecteerde selectedindex van de gebruiker ook weergegeven wordt. Nu kan ik klikken wat ik wil, maar alleen selectedIndex 0 word weergegeven. (en die index veranderd ook niet)
De Selectedindex 0 wordt voor de rest wel goed weergegeven in de textboxen, dus het ligt volgens mij echt in dit stukje code.
Als iemand kan helpen zou ik het zeer fijn vinden. Het is een school opdracht, maar als ik op die leraar moet wachten, heb ik een probleem want hij is komende week met een andere klas op excursie...Dus ik baal op het moment ook nog eens!
IMG:
Button = weergeven knop
Onderste textbox = waarde van selectedindex
[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 27-05-2005 13:34 . Reden: [code] en [/code]-tags toegevoegd. Doe je het volgende keer zelf? :) ]