Toon posts:

Radeon 9500 -> 9700

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er is een tijd geleden een heel groot topic geweest ivm het modden van een Radeon 9500 naar een Radeon 9700.
Dit topic topic is gesloten, maar ik wou toch nog even iets melden over deze mod.

Er bestond een kans dat je het "checker"-verschijnsel kreeg na het modden van je 9500.
Ik heb ook zo'n kaart en ik heb hem net gesoftmod naar een 9700 mbv de Omega Drivers (2.6.25a).

Ik blijk dus ook van die checkers te hebben helaas.
Op de desktop heb ik checkers rond mijn snelkoppelingen, in games en ook als ik bv een avi afspeel.

Er is naar mijn weten nog geen oplossing gevonden om die checkers weg te kunnen halen.
Maar wat mij wel opviel is dat als ik een Avi afspeel met BSplayer dan heb ik checkers, MAAR als ik diezelfde Avi in VLC Media Player afspeel dan is er geen enkel checkertje te zien...

De checkers lijken mij dan ook geen hardware probleem, misschien dat iemand hier een verklaring voor kan geven?

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:00
Hitte probleem misschien?

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:15

Bever!

3

gewoon defecte pipes...

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:02
BSplayer gebruikt waarschijnlijk versnelling via de 3D engine. Met media player classic kun je dat zelf instellen. Kun je het testen :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je dat?
Als de pipes defect zijn, dan zou een Avi in VLC Media Player toch ook gewoon checkers moeten geven?

• Initial G
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 13:04:
[...]
Hoe bedoel je dat?
Als de pipes defect zijn, dan zou een Avi in VLC Media Player toch ook gewoon checkers moeten geven?
zie mijn eerdere post.

De 4 extra pipelines (3d engine) zijn defect. Er is een minieme kans dat het gaat lukken, middels extra koeling en hoger voltage.

Verwijderd

Topicstarter
Initial G schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 13:03:
BSplayer gebruikt waarschijnlijk versnelling via de 3D engine. Met media player classic kun je dat zelf instellen. Kun je het testen :)
de 3D engine, wat bedoel je daar precies mee? DirectX?

edit. antwoord is al gegeven op deze vraag :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2005 13:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus de verklaring is gewoon dat VLC Media Player geen gebruik maakt van de 4 extra pipelines?

• Initial G
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 13:07:
[...]
de 3D engine, wat bedoel je daar precies mee? DirectX?
Ja directx heeft er mee te maken, maar ook VMR7/9 en weet ik wat, waar het op neer komt is dat de videoversnelling via de 3D engine gaat. Vraag me niet HOE, maar het kan. Test het eens met Media player classic, ben je klaar.
Dus de verklaring is gewoon dat VLC Media Player geen gebruik maakt van de 4 extra pipelines?
Waarschijnlijk :)

[ Voor 15% gewijzigd door Initial G op 27-05-2005 13:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Misschien snap ik het niet helemaal, maar VLC geeft toch echt aan dat hij gebruik maakt van DirectX Video Out ...

Als ik bij Windows Media Player hardware versnelling uit zet, dan heb ik idd geen checkers meer, maar er zijn dan nog wel rode stipjes te zien (mijn kaart is niet oc'ed).

• Initial G
DirectX is ook 2D

Kijk je kaart werkt goed als 9500 met 4 pipelines. Als 9700 met 8 werkt hij niet meer 100% misschien nog wel 65%, maar zodra je versnelling vraagt die de defecte gedeelten van je kaart aanspreekt en die kunnen allerlei functies hebben (2D, 3D, directdraw, geheugenaddressering etc) gaat het mis.

Hiermee kun je de verschijnselen die je ziet prima verklaren. Sommige mensen hebben geluk, die zien alleen checkers als ze bijvoorbeeld anisotropic filtering aanzetten, anderen hebben al een vernaggelde desktop.

[ Voor 3% gewijzigd door Initial G op 27-05-2005 13:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk verhaal, tja wat mij betreft kan hier dan wel een slot op, of iemand moet snel nog even een oplossing vinden voor de checkers :+
Pagina: 1