[prob.] Tagan TG-480-U22 480Watt

Pagina: 1
Acties:

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ik heb sinds eergister deze voeding in mn pc:
Tagan TG-480-U22 480Watt

alles naar behoren aangesloten, hij werkt goed... maar:

de temperaturen zijn erg omhooog gegaan in mn pc!

voor de voeding:
cpu: 36-41
case: 31-32

na het inbouwen van de voeding:
cpu: 49-53+
case: 32-34

ik heb dit in mn pc zitten:
CPU: P4 3.0 Ghz HT
mem: 2x256 mb 1x512 mb
moederboord: ASUS P4C800
ATI Radeon X800 XT PE AGP
2x 160 GB S-ATA HD's
NEC dvd brander
Creative Audigy 2 ZS
3 case fans

hoe kan dit?

EDIT: dan heb ik het er nog niet over als ik een spel heb gespeeld!:
dan komt de cpu temp. wel in de buurt van de 60 graden!!
(vroeger maar net 50!)

EDIT2: owjah, en ik heb niets overgeklokt!

[ Voor 19% gewijzigd door edgarf28 op 27-05-2005 12:34 ]

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 23:06

makje

Professioneel prutser

edgarf28 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:26:
ik heb sinds eergister deze voeding in mn pc:
Tagan TG-480-U22 480Watt

de temperaturen zijn erg omhooog gegaan in mn pc!

...

hoe kan dit?
De temperaturen in Nederland zijn sinds eergisteren veel hoger geworden :?

Het meest opvallend is dat de case temp nauwelijks stijgt, maar de cpu temp wel 10 graden. Ik weet niet wat voor voeding je hiervoor had, maar die Tagan wordt altijd iets warmer omdat de fans minder hard draaien en bij weinig load ze zelfs nog langzamer gaan draaien. Daarnaast echter heeft hij geen fan die de lucht direct bij de cpu wegzuigt, maar de fan zit aan de achterkant waardoor hij het meer uit de voorkant van de kast zuigt. Ik vermoed dat daardoor de luchtstroom rondom de cpu is afgenomen.

Toch zal het mooie weer ook een (groot?) gedeelte van de stijging voor zijn rekening hebben genomen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door makje op 27-05-2005 12:35 ]

9800x3d

• edgarf28
  • Niet online
makje schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:34:
[...]

De temperaturen in Nederland zijn sinds eergisteren veel hoger geworden :?

Het meest opvallend is dat de case temp nauwelijks stijgt, maar de cpu temp wel 10 graden. Ik weet niet wat voor voeding je hiervoor had, maar die Tagan wordt altijd iets warmer omdat de fans minder hard draaien en bij weinig load ze zelfs nog langzamer gaan draaien. Daarnaast echter heeft hij geen fan die de lucht direct bij de cpu wegzuigt, maar de fan zit aan de achterkant waardoor hij het meer uit de voorkant van de kast zuigt. Ik vermoed dat daardoor de luchtstroom rondom de cpu is afgenomen.

Toch zal het mooie weer ook een (groot?) gedeelte van de stijging voor zijn rekening hebben genomen ;)
ok...
bedankt voor je antwoord...
ik kijk het nog ff aan, als het wat kouder buiten word, moet hij toch echt wel dalen die temperatuur, of anders verkoop ik deze en ga ik om een andere!

want gister avond zat ik pro evo soccer 4 te doen, en na een tijdje werd de pc gewoon instabiel!
dat had ik nooit met de oude voeding! (ik zou het trouwens niet weten welk merk dat was, ik weet wel dat hij 300 watt was)

Verwijderd

Mss is het beter te verklaren als je het merk van je oude voeding ook eventjes vermeld. Want het kan best zijn dat die een andere boeuwwijze had dan de tagan. Het kan nl zijn dat die oude voeding de luchtaanzuiging aan de onderkant van de voeding had, oftewel recht boven de CPU. De tagan heeft de luchtaanzuiging aan de achterkant, dus niet meer recht boven de voeding (daarnaast is de Tagan ook nog eens ietsje langer dan een gemiddelde voeding).

En bovendien verplaatst de Tagan zeer wss minder lucht dan je ude voeding. Want doordat de Tagan 2 fans gebruikt (push-pull methode) verplaatst die zeer waarschijnlijk minder lucht dan de oude voeding. En dus is je airflow minder geworden.

Alles bij elkaar een redelijke verklaring niet ? Zeker als je oude voeding ook nog eens die andere bouwwijze heeft gehad :)

edit:
Spuit xx, nogwat :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2005 12:48 ]

Verwijderd

Heb dat probleem ook. Ik ga voor 2e casefan.(heb er maar 1 aan achterkant)

Verwijderd

Ik heb dat probleem ook :). De tagan heeft geen fan aan de onderkant die de warme lucht afvoert. Er zit wel een fan aan de achterkant maar die draait bijna nooit mee. Dus een extra fan in je kast is denk ik de beste oplossing, succes :)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een tagan is bedoeld als stille voeding en dient niet zozeer als case koeling. 1 fan draait normaal gesproken op slechts 500rpm. De andere gaat pas aan en harder draaien wanneer je voeding warm wordt. Ik denk dat er niks anders opzit dan een casefan bijplaatsen.

• edgarf28
  • Niet online
ok,
maar ik heb er al 3 casefans in,
en volgens mij heb ik geen ruimte meer in mn kast voor een case fan...
ga wel binnekort is ff kijken of er nog 1 bij kan...

maar nu is het daar te warm voor!
ik ga weer naar buiten....
Pagina: 1