[FAD] FADdict

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 893 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-03 14:08

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Sinds enige tijd ben ik bezig geweest aan FADdict.
(Zie ook [rml][ FaD] Aankondiging FADdict[/rml])
Daar er hier een heel aantal nieuwe mensen zijn bijgekomen die FaD draaien, even een korte inleiding.

Zoals ook bij andere DC-projecten, zijn er 3th party programma's die de client monitoren, extra stats geven etc.
Voor FaD zijn die vrij karig, dit mede doordat FaD het niet makkelijk maakt om info over de jobs etc uit te lezen.
Het enige "deftige" programma is FADspy, maar heeft echter zijn minpunten, en het lijkt erop dat de ontwikkeling hiervan stilgevallen is.
Daarom heb ik enige tijd geleden besloten om zelf iets te ontwikkelen.
Hieruit is FADdict gekomen...

Na een tijd testen, verder ontwikkelen etc, kan ik vandaag een eerste publieke betaversie vrijgeven.
Deze versie zou moeten kunnen samenwerken met de FaD client v1.25g (die zowat de meeste mensen momenteel gebruiken), alsook met de beta versies van de nieuwe client (v1.30a en v1.30b).

Voor de mensen die interesse hebben, je kan het vinden op volgende locatie:
* EXE-file only: Deze file bevat het programma. Om dit te draaien moet je de VBruntime files geïnstalleerd hebben.
* Installer: Dit is de installer en bevat de runtime files.

Bij problemen, vragen, suggesties, opmerkingen, ... kan je ofwel hier terecht, ofwel via e-mail naar
'visbak AT gmx DOT net'
Gelieve wel de nodige gegevens te vermelden (versie FaDclient, OS, ...)

UPDATE (03-juni-05): => versie 0.0.7.1
[rml]Kristof in "[ FAD] FADdict"[/rml]
UPDATE (06-juli-05): => versie 0.0.7.4
UPDATE (26-juli-05): => versie 0.0.8.1
UPDATE (06-okt-05): => versie 0.0.8.2

[ Voor 25% gewijzigd door Kristof op 06-10-2005 08:20 ]

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138731

Goed werk Kristoff, we gaan eens kijken wat voor moois je hebt gebouwd! 8)

edit: Ziet er goed uit, alles wat je op de Find a drug pagina kan vinden, maar alleen nu langer dan een week zichtbaar... Top!
Klein vraagje tusendoor: waarom is het verschil tussen estimated en real points zo groot?

edit2: bedankt voor de info...dat klinkt idd wel logisch :)

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 138731 op 27-05-2005 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143153

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Heel mooi en handig programma!
Vooral de verwachtte punten voor de jobs die nog geupload moeten worden komen erg van pas!
Bedankt voor het maken ervan!!!

@Nightanimal:
zou het niet kunnen dat elk uur de "al verdiende punten" van een job opgeslaan worden(bij het bepalen van de cpu-rating) en dat FADdict enkel kijkt naar de laatste cpu-rating + rekentijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Anoniem: 138731 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:20:
Klein vraagje tusendoor: waarom is het verschil tussen estimated en real points zo groot?
De FaDclient geeft maar beperkte informatie vrij. Ik heb enkel de beschikking over de begintijd en de eindtijd van een job. Dit geeft als nadeel dat de punten enkel +- kloppen als je client 24h/dag en 7d/week draait.
Als je pc tijdens een job ergens afgestaan heeft, gaan de werkelijke punten vele lager zijn dan de estimated.

Ook moet ik er vanuit gaan dat je CPUrating tijdens de gehele job hetzelfde gebleven is. Als je tijdens het draaien van een job, nog andere programma's gedraaid hebt, die de cpu zwaar belasten, dan is je CPUrating tijdelijk vele lager geweest voor de FaDclient, en krijg je minder punten...

[ Voor 22% gewijzigd door Kristof op 27-05-2005 12:44 ]

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 22:14

ScSi

Belg.

Mooi programma..
Lullig vraagje eigenlijk maar zou je in een volgende release het zou kunnen programmeren dat dat lelijke trayicon (die smiley) kan vervangen worden door het hele mooie Faddict logo uit de 'about'? Die smiley geeft me zo een raar gevoel :)
Programma zelf draait goed, zelfs over het netwerk ;-)
Verder zou ik je 'already uploaded' and 'estimated to be uploaded' fields editable=false zetten..

Al bij al een heel mooi programma, ik blijf het zeker gebruiken!!

[ Voor 21% gewijzigd door ScSi op 27-05-2005 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
ScSi_009 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:49:
Mooi programma..
Lullig vraagje eigenlijk maar zou je in een volgende release het zou kunnen programmeren dat dat lelijke trayicon (die smiley) kan vervangen worden door het hele mooie Faddict logo uit de 'about'? Die smiley geeft me zo een raar gevoel :)
Graag scsi, maar het probleem was om het icoon te ontwerpen.
Een bruikbaar icoon moet aan bepaalde voorwaarden voldoen. Nu slaagden we er niet in om een mooi en goed icoon te maken. Daarom hadden we tijdelijk dit genomen, maar het is er nadien overgeschoten...
Dus als iemand zich geroepen voelt om er 1 te ontwerpen...?

De credits van het logo gaan trouwens naar mcB, waarvoor nogmaals dank ;)
Programma zelf draait goed, zelfs over het netwerk ;-)
Verder zou ik je 'already uploaded' and 'estimated to be uploaded' fields editable=false zetten..
Al bij al een heel mooi programma, ik blijf het zeker gebruiken!!
Niet dat het kwaad kan (geeft enkel weer, maar dient nergens als input), maar is inderdaad esthetisch beter. Ik heb beide aangepast, dus in volgende release is het aangepast

[ Voor 50% gewijzigd door Kristof op 27-05-2005 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

Kristof schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:54:
Graag scsi, maar het probleem was om het icoon te ontwerpen.
Een bruikbaar icoon moet aan bepaalde voorwaarden voldoen. Nu slaagden we er niet in om een mooi en goed icoon te maken. Daarom hadden we tijdelijk dit genomen, maar het is er nadien overgeschoten...
Dus als iemand zich geroepen voelt om er 1 te ontwerpen...?

De credits van het logo gaan trouwens naar mcB, waarvoor nogmaals dank ;)
Zal eens zien of ik vanavond iets meer over trayicons kan te weten komen :)
Btw, misschien nog een idee voor een feature; het instellen van een automatische reload in het mainwindow.. Nu moet je zelf reloaden (tenzij er al een timer achter zit die om de x-aantal seconden reload?) Zelf instellen zou handig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2DM
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:34
Kristof schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:42:
[...]
De FaDclient geeft maar beperkte informatie vrij. Ik heb enkel de beschikking over de begintijd en de eindtijd van een job. Dit geeft als nadeel dat de punten enkel +- kloppen als je client 24h/dag en 7d/week draait.
Als je pc tijdens een job ergens afgestaan heeft, gaan de werkelijke punten vele lager zijn dan de estimated...
Idee voor estimated benadering.
Vink box: ik heb m'n pc('s) gemiddeld 8, 16, 24 uur per dag aan.

R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Ik geloof dat Paranoima ook met een dergelijk programma bezig was geweest.En het een en ander al heeft ontwikkeld.

Misschien een idee om de Know-how mbt hiero te delen naar elkaar c.q. elkaar helpen ofzo ? :?

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:38
Kristof, in de computernaam.tlg file kan je een hoop extra info vinden (als je die niet al gebruikt)

- Starting/continue van job
- periodieke cpu rating (ieder half uur of zo). Als deze dus een tijdje niet verschijnt, en ook geen andere meldingen als " found xxxx", was de client gedurende die tijd gestopt, ongeveer vanaf de laatste cpu-rating tot "continue job"

Misschien kan je hiermee de boel wat preciezer benaderen. Ziet er goed uit!

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
CaLeX schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 13:08:
Ik geloof dat Paranoima ook met een dergelijk programma bezig was geweest.En het een en ander al heeft ontwikkeld.
Misschien een idee om de Know-how mbt hiero te delen naar elkaar c.q. elkaar helpen ofzo ? :?
Kijk eens in het about scherm... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Sloompie schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 13:49:
Kristof, in de computernaam.tlg file kan je een hoop extra info vinden (als je die niet al gebruikt)
- Starting/continue van job
- periodieke cpu rating (ieder half uur of zo). Als deze dus een tijdje niet verschijnt, en ook geen andere meldingen als " found xxxx", was de client gedurende die tijd gestopt, ongeveer vanaf de laatste cpu-rating tot "continue job"
Misschien kan je hiermee de boel wat preciezer benaderen. Ziet er goed uit!
Momenteel maak ik gebruik van:
server.dat, server.log, *.tlg, jobs.htm, en voor de nieuwe client (v1.30*) ook *.tip

- de tlg file bevat inderdaad het starten/continuen van een job, maar geen stoppen :(
- de periodeieke cpu-rating: Hier kan ik ook niet vanuit gaan, want IMHO wordt die enkel weggeschreven als er iets verandert. Als je pc gedurende 5 uur gewoon staat te idlen (buiten de client dan;)), dan wordt er gedurende 5 uur niets weggeschreven van rating. Er wordt dus niet om het halfuur weggeschreven.
ScSi_009 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:59:
[...]

Zal eens zien of ik vanavond iets meer over trayicons kan te weten komen :)
Btw, misschien nog een idee voor een feature; het instellen van een automatische reload in het mainwindow.. Nu moet je zelf reloaden (tenzij er al een timer achter zit die om de x-aantal seconden reload?) Zelf instellen zou handig zijn!
Merci, zou tof zijn:)

Dat van die reload had ik ook al in gedachten. Enkel de uitvoering.
De standaardtimer van vb bevat een interval van < 1 minuut.
Er is een mogelijkheid om via een API call een andere timer te gebruiken, echter die is niet heel stabiel :(
Langs de andere kant, ik neem aan dat je meestal niet elke 5 minuten het programma in het oog houdt op veranderingen? Dus als je enkele uren later nog eens gaat kijken, is het niet veel moeite om even op reload te klikken, neem ik aan.
Maar ik zal zien wat ik kan doen, voor diegene die een automatische reload wensen...
(staat op mijn todo list iig)

[ Voor 34% gewijzigd door Kristof op 27-05-2005 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Ik zie alleen 1 job die aktief is, geen jobs die al uploaded zijn (uit jobs.htm) ? Verder, als Faddict al gestart is kan je hem nog eens starten en zo een hele rij smileys is je system menu krijgen :)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:32

Qwerty-273

Meukposter

Misschien een reload on fucus? Dus wanneer het hoofdscherm actief wordt er een refresh wordt uitgevoert?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Sloompie schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 14:26:
Ik zie alleen 1 job die aktief is, geen jobs die al uploaded zijn (uit jobs.htm) ?
Dat is raar. Je hebt toch het vinkje bij "uploaded" niet weggehaald?
Stuur me anders de bovenvermelde files eens (liefst in een zip) door via e-mail
Verder, als Faddict al gestart is kan je hem nog eens starten en zo een hele rij smileys is je system menu krijgen :)
Ja... En waarom zou je het tig keer opstarten? Dit kan je met andere programma's toch ook, maar de vraag is waarom je dat zou doen...
RIKZ schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 14:30:
Misschien een reload on fucus? Dus wanneer het hoofdscherm actief wordt er een refresh wordt uitgevoert?
Dat is eventueel wel te regelen!

[ Voor 19% gewijzigd door Kristof op 27-05-2005 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Kristof schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 14:35:
[...]

Dat is raar. Je hebt toch het vinkje bij "uploaded" niet weggehaald?
Stuur me anders de bovenvermelde files eens (liefst in een zip) door via e-mail

[...]

Ja... En waarom zou je het tig keer opstarten? Dit kan je met andere programma's toch ook, maar de vraag is waarom je dat zou doen...
Nope, sterker nog, dat vinkje komt weer aan bij een reload. Heb je de files in een zip gestuurd.

Niet bewust, maar had niet door dat het afsluiten (niet met close, maar gewoon window sluiten) het ding niet afsloot maar naar het system-menu liet verdwijnen

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

In welke taal is je applicatie geschreven?

EDIT: heb 2 icons geupload (een in 32x32 pixels en een in 16x16 pixels)
Kijk je eens of je der iets mee aankan?
Hier

[ Voor 69% gewijzigd door ScSi op 27-05-2005 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iffy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 21:22
Kristof schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 14:08:
[...]
De standaardtimer van vb bevat een interval van < 1 minuut.
Simpele oplossing... zet in de timer routine een static long en verhoog deze elke keer met 1. Doe dan een if counter mod 100 then ... daarmee verhoog je zegmaar die interval met een honderdvoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Kristof schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 13:58:
[...]

Kijk eens in het about scherm... :D
zat op mijn werk en kon het niet downen ;)

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-03 09:55

mcB

ScSi_009 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 15:57:

Hier
Ziet er al goed uit.
Heb je een gif gerenamed naar .ico , of zijn het 'echte' ico's?

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

mcB schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 17:16:
[...]

Ziet er al goed uit.
Heb je een gif gerenamed naar .ico , of zijn het 'echte' ico's?
"ico's" aangemaakt met irfanview..

EDIT: @Kristof: misschien is het ook een idee om de percentages weer te geven tot 2 cijfers na de komma, zoals in het venster van FaD zelf.. Ik heb soms gehad dat mijn pc 1 dag deed over een schamele 0.07%

[ Voor 36% gewijzigd door ScSi op 27-05-2005 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:22

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Mooi werk Kristof!

Ik zat al te wachten op dit topic te wachten vanwege de stampede.
Persoonlijk vond ik het een makkelijk programma, maar ik gebruik het alleen bij het sparen :)

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-03 09:55

mcB

@ScSi_009
Als je de psd's wil hebben van het schild en de spuit, dan geef je maar een gil.

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
ScSi_009 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 15:57:

Hier
Ziet er al een stuk beter uit.
Kan je me eens een mail sturen? (kan je mail niet uit je profiel halen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iffy
Ziet er vooralsnog prima uit _/-\o_ Weet nog wel een zwikkie "features" maar ik denk er eerst eens over na voordat ik die hier meteen uitroep :X Vooralsnog heeft ie mijn server FaD dir (4900 files, 320 clients) overleeft :) Weet niet of je al zo'n zware test had gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
iffy schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 22:32:
Ziet er vooralsnog prima uit _/-\o_ Weet nog wel een zwikkie "features" maar ik denk er eerst eens over na voordat ik die hier meteen uitroep :X Vooralsnog heeft ie mijn server FaD dir (4900 files, 320 clients) overleeft :) Weet niet of je al zo'n zware test had gedaan.
Tips zijn steeds welkom. Ik heb zelf ook nog enkele dingen in mijn TODO staan, maar moet enkel tijd hebben om uit te zoene of het haalbaar is, en wat de performance daarvan zegt.

Zo'n zware test had ik uiteraard nog niet gehad. Fijn dat hij het overleefd heeft :)
Momenteel zitten er nog wat "overbodige" tests in, met betrekking tot de verschillende versies van de FaDclient. Eens de nieuwe client 1.30 naar iedereen gedistribueerd is, kan ik er een boel code uithalen, waardoor het nog ietsje sneller kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jis
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 23:41

Jis

Mooi tooltje Kristof! Vooral ook prettig dat je read-only shares kunt gebruiken in tegenstelling tot fad-spy, want dan loop je tenminste niet het risico dat ie per ongeluk files edit of locked. Ik zal hieronder ff wat dingen opsommen die wellicht kunnen worden opgenomen in de volgende release.

bug: Na een reload krijg ik de foutmelding "An error occured while parsing the HTML-file". In het overzicht zie ik daarna een job uit januari met status "Error". Er zal waarschijnlijk dan iets mis met die job zijn. Verder laat ie de rest daarna goed zien, het is dan alleen wel vervelend om telkens die melding te krijgen.

performance: De reload kan misschien sneller verlopen als alleen de geselecteerde opties worden uitgelezen (de showonly checkboxes). De uploaded lijst kan namelijk nogal lang worden en die gegevens hoef ik denk ik toch niet iedere keer te zien.

performance: Na instellen opties krijg ik 2x die foutmelding, dus blijkbaar doet ie dan 2x reloaden. Nu verander je hier waarschijnlijk niet zo vaak iets, dus maakt niet zo heel veel uit.

uiterlijk: Er is geen Cancel button op het options scherm (hierdoor volgt dus 2x reload als je em sluit)

uiterlijk: De showonly checkboxes instellingen onthouden.

uiterlijk: De afmetingen van window + tabbreedte onthouden.

uiterlijk: De mimimale afmetingen afdwingen (of verschalen) zodat alle knoppen zichtbaar zijn/blijven.

uiterlijk: Als je afsluit met Alt-F4 (kruisje) blijft het icon in de tray en met File>Close sluit ie wel echt. Dit is beetje verwarrend, beter misschien minimizen naar tray en bij sluiten ook echt sluiten.

https://u24.gov.ua/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Jis schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 16:29:
Mooi tooltje Kristof! Vooral ook prettig dat je read-only shares kunt gebruiken in tegenstelling tot fad-spy, want dan loop je tenminste niet het risico dat ie per ongeluk files edit of locked. Ik zal hieronder ff wat dingen opsommen die wellicht kunnen worden opgenomen in de volgende release.

bug: Na een reload krijg ik de foutmelding "An error occured while parsing the HTML-file". In het overzicht zie ik daarna een job uit januari met status "Error". Er zal waarschijnlijk dan iets mis met die job zijn. Verder laat ie de rest daarna goed zien, het is dan alleen wel vervelend om telkens die melding te krijgen.
Kan je me je files eens doormailen in een zipfile? (jobs.htm, server.dat, server.log, *.tlg en *.tip files) Dan kan ik ze hier even bekijken of er rare dingen inzitten ;)
En als je nog kan vermelden welk OS je draait, en welke versie van de client...?
performance: De reload kan misschien sneller verlopen als alleen de geselecteerde opties worden uitgelezen (de showonly checkboxes). De uploaded lijst kan namelijk nogal lang worden en die gegevens hoef ik denk ik toch niet iedere keer te zien.
Volgens mijn eigen testen gebeurt het reloaden vrijwel onmiddellijk, maar zit het probleem hem bij de netwerk-clients. De genomede files moeten elke keer over het netwerk getrokken worden.
performance: Na instellen opties krijg ik 2x die foutmelding, dus blijkbaar doet ie dan 2x reloaden. Nu verander je hier waarschijnlijk niet zo vaak iets, dus maakt niet zo heel veel uit.
Zal dit nakijken!
uiterlijk: Er is geen Cancel button op het options scherm (hierdoor volgt dus 2x reload als je em sluit)
Tja, als je niet veranderd, waarom moet je dan in het options scherm zijn? :p Maar ik zal er 1 bijzetten.
uiterlijk: De showonly checkboxes instellingen onthouden.
uiterlijk: De afmetingen van window + tabbreedte onthouden.
Die checkboxes waren de laaste toevoeging. De options ervan onthouden, komt in de volgende versie.
De afmetingen opslaan vraagt iets meer werk, en zal ik op de todo list zetten, maar zal niet voor eerstkomende versie zijn, vrees ik.
uiterlijk: De mimimale afmetingen afdwingen (of verschalen) zodat alle knoppen zichtbaar zijn/blijven.
Ik heb ervoor gekozen dat je het zo groot, en zo klein kan maken als je zelf wil. Ik heb getracht om met een zo klein mogelijk venster toch zoveel mogelijk erop te laten staan. Voor mij is het niet veel werk om een bepaalde grootte minstens te behouden, maar heeft dit zin? Je maakt het zo groot en klein dat je zelf wil he ;)
uiterlijk: Als je afsluit met Alt-F4 (kruisje) blijft het icon in de tray en met File>Close sluit ie wel echt. Dit is beetje verwarrend, beter misschien minimizen naar tray en bij sluiten ook echt sluiten.
Ik heb het deze manier gedaan op aanvraag van andere beta-testers. Ik heb de indruk dat meer mensen het liever deze manier hebben, dan anders.

Merci alvast voor de tips en errormeldingen. Ik zal bekijken wat ik kan doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Kristof op 28-05-2005 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Kristof, voor een betere benadering van de punten kan je misschien naar de event log kijken, het stoppen/starten van de event log service. Dan kan je i.i.g. bepalen wanneer de PC uit stond.

Betekent niet dat de FAD client altijd loopt als-ie aanstaat natuurlijk, maar je benadering wordt wel beter...

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iffy
Err... ik heb liever niet dat FADdict in de eventlog van al mijn clients gaat zoeken. Dat zou wel even kunnen duren :) Ik denk wel dat de 'estimated' beter/anders kan. Misschien een idee om iets te doen met het gemiddeld aantal punten wat in het verleden behaald is voor jobs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
iffy schreef op zondag 29 mei 2005 @ 18:50:
Err... ik heb liever niet dat FADdict in de eventlog van al mijn clients gaat zoeken. Dat zou wel even kunnen duren :) Ik denk wel dat de 'estimated' beter/anders kan. Misschien een idee om iets te doen met het gemiddeld aantal punten wat in het verleden behaald is voor jobs?
Ik kan misschien een complete AI-engine gaan insteken....
Als iedereen zijn pc nu eens 24/7 laat draaien he, was er ook geen probleem :p

[ Voor 3% gewijzigd door Kristof op 29-05-2005 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Ey, het zijn maar suggesties om een goed programma nog beter te maken hoor. 24/7 is voor mij domweg geen optie :/

En de eventlog van een berg networked-clients is inderdaad geen strak plan. Misschien alleen van de bak waar de server op draait? Geen server, geen aktie....

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Sorry nu ik het overlees, een beetje botte reply. Was zo iig niet bedoeld.
Ik hoop nog steeds dat er in de nieuwe versie van de client een kleine verandering komt, wat het werk er voor mij veel gemakkelijker op zou maken, en min-of-meer perfecte stats te kunnen maken.
We zullen zien...

Ik hoop 1 van de dagen een nieuwe versie te kunnen vrijgeven, waarin enkele van de genoemde sugesties opgenomen zullen zijn plus nog iets nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Ik zag op het beta-forum van fad een dergelijk verzoek, dus who knows. Moet voor de maker van fad toch niet zo moeilijk zijn om bij het stoppen een message in de log te zetten lijkt me.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jis
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 23:41

Jis

Kristof schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 19:50:
[...]
Kan je me je files eens doormailen in een zipfile? (jobs.htm, server.dat, server.log, *.tlg en *.tip files) Dan kan ik ze hier even bekijken of er rare dingen inzitten ;)
En als je nog kan vermelden welk OS je draait, en welke versie van de client...?
Ik heb de bestanden en info naar je ge-mailed hoor. :)
[...]
Volgens mijn eigen testen gebeurt het reloaden vrijwel onmiddellijk, maar zit het probleem hem bij de netwerk-clients. De genomede files moeten elke keer over het netwerk getrokken worden.
Misschien is de history op mijn pc langer waardoor je het meer merkt?
[...]
Ik heb ervoor gekozen dat je het zo groot, en zo klein kan maken als je zelf wil. Ik heb getracht om met een zo klein mogelijk venster toch zoveel mogelijk erop te laten staan. Voor mij is het niet veel werk om een bepaalde grootte minstens te behouden, maar heeft dit zin? Je maakt het zo groot en klein dat je zelf wil he ;)
Het viel mij op omdat ik het maximized window had 'gerestored' en daarna about opgevraagd. Daar zag ik toen geen knop om terug te gaan. Nu bedacht ik me dat ie wellicht buiten het window viel, maar een ander zal em misschien niet zo snel vinden... Je kunt eventueel ook de knoppen dichter bij de rest zetten, dan zal je ze ook eerder zien.
[...]
Ik heb het deze manier gedaan op aanvraag van andere beta-testers. Ik heb de indruk dat meer mensen het liever deze manier hebben, dan anders.
Tsja als de meeste dit graag willen dan ist ok. Bij mij komt het alleen een beetje onlogisch over omdat er rechts boven 3 knopjes zitten. De _ is om te minimizen (al of niet naar de tray) en het kruis om te sluiten. Althans dat is bij de meeste programma's zo en daarom verw8 ik dat dan ook. Als je een toolbox window hebt ontbreekt de minimize knop en dan zou het een ander verhaal worden (zoals bij icq bijvoorbeeld).

https://u24.gov.ua/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

Heb net gemerkt dat bij de lokale FaD-client de % bij het crunchen tot op 2 cijfers na de komma worden weergegeven, maar bij de netwerkclients niet.. Enig idee waar de fout ligt, of kan het gewoon technisch niet?

EDIT: ook de CPU rating bij een niet lokale dir werkt niet goed

[ Voor 14% gewijzigd door ScSi op 30-05-2005 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
ScSi_009 schreef op maandag 30 mei 2005 @ 12:36:
Heb net gemerkt dat bij de lokale FaD-client de % bij het crunchen tot op 2 cijfers na de komma worden weergegeven, maar bij de netwerkclients niet.. Enig idee waar de fout ligt, of kan het gewoon technisch niet?
EDIT: ook de CPU rating bij een niet lokale dir werkt niet goed
Ik vermoed dat je locale client de beta draait (v1.30a/b) en de netwerkclients niet...
Klopt dit?

Met de nieuwe beta client kan ik iets meer doen. Bij de oude heb ik enkel de beschikking over het op-de-eenheden-afgeronde percentage, de nieuwe krijg ik ook de 2 cijfers na de komma.

Idem voor de cpurating: Bij de nieuwe heb ik ook de beschikking over de laatste cpurating.

Overigens zou de berekening van de "estimated end time" ook correcter moeten zijn bij het gebruik van de nieuwe client. (door bovenstaande redenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Vandaag Faddict ook maar eens op een netwerkje geprobeerd. Helemaal goed, ik kan nu vanaf 1 locatie makkelijk mijn beide servers monitoren, zelfs nu de ene 1.25 draait en de andere 1.30b. De networked client informatie is er ook allemaal. Nog 2 puntjes :

- Bij een reload worden de kolombreedtes terug gezet naar default, en ik heb nogal wat lange servernasmen. Tevens past de eindtijd niet geheel in de default-breedte. Zou je het zo kunnen maken dat de kolombreedtes zich aanpassen aan de langste inhoud, zodat dit altijd past?

- Om een client volledig uit de configuratie te halen, had ik hem gestopt en de bijbehorende *.tlg file van de server verwijderd (de client was in de queue nog wel te zien als "stalled"). In dat geval start Faddict niet op, "invalid function call" en sluit gelijk weer af. Kun je daar iets van error-checking in bakken? Ik snap dat het niet vaak voorkomt, maar alleen zo'n melding maakt het wat lastig om de oorzaak te bepalen (in dit geval de job van de stalled client op hold en weer release, zodat de client niet meer in de queue voorkwam)

Verder : _/-\o_ Ideaal dat het ding meerdere servers kan bekijken!!

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42145

Klinkt als een mooi tooltje, maaruh...

Visual Basic...
.exe

Ergens bekruipt me het gevoel dat dit niet onder Linux gaat werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iffy
VB6 Rulez _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Sloompie schreef op maandag 30 mei 2005 @ 16:52:
Vandaag Faddict ook maar eens op een netwerkje geprobeerd. Helemaal goed, ik kan nu vanaf 1 locatie makkelijk mijn beide servers monitoren, zelfs nu de ene 1.25 draait en de andere 1.30b. De networked client informatie is er ook allemaal. Nog 2 puntjes :
- Bij een reload worden de kolombreedtes terug gezet naar default, en ik heb nogal wat lange servernasmen. Tevens past de eindtijd niet geheel in de default-breedte. Zou je het zo kunnen maken dat de kolombreedtes zich aanpassen aan de langste inhoud, zodat dit altijd past?
Ik deed dit reeds voor enkele kolommen. Nu had ik het nog niet meegemaakt dat een pcnaam groter was dan de voorziene plaats... Maar in volgende versie is het gefixed :)
- Om een client volledig uit de configuratie te halen, had ik hem gestopt en de bijbehorende *.tlg file van de server verwijderd (de client was in de queue nog wel te zien als "stalled"). In dat geval start Faddict niet op, "invalid function call" en sluit gelijk weer af. Kun je daar iets van error-checking in bakken? Ik snap dat het niet vaak voorkomt, maar alleen zo'n melding maakt het wat lastig om de oorzaak te bepalen (in dit geval de job van de stalled client op hold en weer release, zodat de client niet meer in de queue voorkwam)
Kan je dit wat verduidelijken? Je wou de client uit de configuratie halen? Welke configuratie???
Wou je de client uit FADdict halen?
Anoniem: 42145 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 00:15:
Klinkt als een mooi tooltje, maaruh...
Visual Basic...
.exe
Ergens bekruipt me het gevoel dat dit niet onder Linux gaat werken ;)
Dat klopt ja :(
Hmm dat nu ook weer niet.
Het was echter begonnen als een klein tooltje met 1/10 van de huidige functionaliteiten. Mijn eerste opzet was om zo snel mogelijk een kleinigheidje te maken. Dit is echter uitgegroeid tot wat het nu is.

[ Voor 13% gewijzigd door Kristof op 31-05-2005 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
als je dit in het programma zet op de plek waar het programma begint, dan kun je nog maar één keer tegelijk je programma openen. je zou er zelfs nog een msgbox bij kunnen zetten die aangeeft dat je het programma al open hebt staan.

If App.PrevInstance Then
Unload Me
End If

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Kristof, met een client uit de config te halen bedoel ik de client bij de server uit de config. Als ik zo'n client gewoon stop, blijft de server jobs voor deze client queue-en. Met het verwijderen van betreffende .TLG file is dat over. Maar als ik dat dus doe, gaat Faddict onderuit zolang betreffende client nog WEL in de server bekend is (dus nog iets gequeue-ed heeft staan). Als ik betreffende job dan hold/release en/of unassign, is het probleem weg.

Lijkt er dus op alsof Faddict in de server kijkt voor alle clients, en er dan blind van uit gaat dat er voor elke client een .TLG en/of .TIP bestaat. In dit geval is dat niet zo, en komt de "illegal function call" o.i.d.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
En nog iets gevonden : In de END-kolom staan tijden in twee verschillende formaten, dat sorteert wat onlogisch (01-06-2005 en 1-jun-05). In de STATUS kolom, als deze "crunching" is, staat bij de 1.25 clients een spatie tussen de "(" en het eerste getal, bij de v1.30b clients niet. Ook wat moeilijk sorteren.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iffy
batsma schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 14:58:
als je dit in het programma zet op de plek waar het programma begint, dan kun je nog maar één keer tegelijk je programma openen. je zou er zelfs nog een msgbox bij kunnen zetten die aangeeft dat je het programma al open hebt staan.

If App.PrevInstance Then
Unload Me
End If
Of zelfs zoiets :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Private Declare Function FindWindow Lib "user32" Alias "FindWindowA" (ByVal lpClassName As String, ByVal lpWindowName As String) As Long
Private Declare Function ShowWindow Lib "user32" (ByVal hwnd As Long, ByVal nCmdShow As Long) As Long

'Als de applikatie al is opgestart, activeer hem dan
If App.PrevInstance Then
    AppActivate "Window Title / Naam van je applicatie (form.caption)"
    lHandle = FindWindow(0&, "Window Title / Naam van je applicatie (form.caption)")
    lResult = ShowWindow(lHandle, 3)
    Exit Sub (of unload me)
End If

PS.. sorry voor de lange regels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Sloompie schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 16:39:
Kristof, met een client uit de config te halen bedoel ik de client bij de server uit de config. Als ik zo'n client gewoon stop, blijft de server jobs voor deze client queue-en. Met het verwijderen van betreffende .TLG file is dat over. Maar als ik dat dus doe, gaat Faddict onderuit zolang betreffende client nog WEL in de server bekend is (dus nog iets gequeue-ed heeft staan). Als ik betreffende job dan hold/release en/of unassign, is het probleem weg.
Lijkt er dus op alsof Faddict in de server kijkt voor alle clients, en er dan blind van uit gaat dat er voor elke client een .TLG en/of .TIP bestaat. In dit geval is dat niet zo, en komt de "illegal function call" o.i.d.
Merci, maar voorlopig laat ik het nog even zo.
Ik heb in alle (de meeste) procedures en functies error handling gezet, en (voor mij) onvoorzienen errors worden dan algemeen opgevangen en de err.message getoond. Als het programma nog wat meer getest is, kan ik deze terug wat lager zetten.
Sloompie schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 08:47:
En nog iets gevonden : In de END-kolom staan tijden in twee verschillende formaten, dat sorteert wat onlogisch (01-06-2005 en 1-jun-05).
De pc waar hij die "01-06-2005" voor liet zien...
Kan je daar wat meer gegevens van geven?
* OS
* FaD client versie
* Taalinstellingen (control panel > regional settings)
* Draai je FADdict op dezelfde pc als waar die client op staat, of via netwerk?
In de STATUS kolom, als deze "crunching" is, staat bij de 1.25 clients een spatie tussen de "(" en het eerste getal, bij de v1.30b clients niet. Ook wat moeilijk sorteren.
Dit zal gefixt zijn in volgende versie :)
batsma schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 14:58:

If App.PrevInstance Then
Unload Me
End If
Die dingen werken niet :/
Ik werk namelijk met MDI-forms, en die hebben op sommige momenten een wat andere werking...

Momenteel probeer ik de hand te leggen en te testen voor een nieuwe versie waarin enkele verbeteringen zitten + nieuwe functies

[ Voor 55% gewijzigd door Kristof op 01-06-2005 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Kristof schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 18:42:

De pc waar hij die "01-06-2005" voor liet zien...
Kan je daar wat meer gegevens van geven?
* OS
* FaD client versie
* Taalinstellingen (control panel > regional settings)
* Draai je FADdict op dezelfde pc als waar die client op staat, of via netwerk?
Zal morgen even alles checken. Voor zover ik me nu herinner waren de jobs die al uploaded waren in de notatie 1-jun-05, en degene die nog aktief waren in 01-06-2005. Hierdoor ging het sorteren de mist in, omdat er ook nog jobs waren met 31-mei-05 en 31-05-2005.

Hoewel, nu ik dit zo lees is dat ook weer niet logisch :)

Ik ga morgen weer even wat stoeien, en breng wel een paar screenshots mee, dan wordt het wel duidelijk.

Om niet alleen maar te zeuren : Het zaakje werkt nog steeds lekker, nu met 3 servers op verschillende releases van de client en OS. Zonder Faddict zou ik me het heen-en-weer lopen om stalled jobs op 2 van de 3 servers te ontdekken.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Sloompie schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 18:54:
[...]
Om niet alleen maar te zeuren : Het zaakje werkt nog steeds lekker, nu met 3 servers op verschillende releases van de client en OS. Zonder Faddict zou ik me het heen-en-weer lopen om stalled jobs op 2 van de 3 servers te ontdekken.
*teaser* Dan zal de volgende versie voor jou nog beter worden :D

Jij hebt geregeld stalled jobs? Hoe geeft hij deze dan weer bij status? Ik neem aan gewoon leeg?
Ik heb namelijk nog nooit stalled jobs gehad. Als je wil kan ik er ook iets voor voorzien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Nou geregeld, toch wel 1tje per dag of zo. Clients die de server niet meer kunnen vinden enzo, door allerlei verschillende, houtje-touwtje aan elkaar geknoopte netwerken. En inderdaad is de status dan gewoon leeg.

Dat is dus 1 van de redenen dat ik 3 servers heb draaien : ieder "netwerk" heeft nu een server draaien...En Faddict veegt ze dan alle drie weer bij elkaar op 1 punt _/-\o_

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Niet online
Kristof schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 18:42

[...]

Die dingen werken niet :/
Ik werk namelijk met MDI-forms, en die hebben op sommige momenten een wat andere werking...
Vreemd, ik dacht dat MDI-forms ook gewoon een form_load hadden waar je die regeltjes in kon drukken, maar ik werk nooit met MDI-forms dus ik weet ook eigenlijk niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Laatst online: 16:06
Sloompie schreef op maandag 30 mei 2005 @ 16:52:
Vandaag Faddict ook maar eens op een netwerkje geprobeerd. Helemaal goed, ik kan nu vanaf 1 locatie makkelijk mijn beide servers monitoren, zelfs nu de ene 1.25 draait en de andere 1.30b. De networked client informatie is er ook allemaal.

...

Verder : _/-\o_ Ideaal dat het ding meerdere servers kan bekijken!!
Ik vermoed dat dit alleen werkt als je vanaf de computer waar FADdict op draait via een netwerkshare de FaD-directory op de andere computer kan benaderen?

Ik heb FaD nl. op 3 computers draaien (en 1 af en toe, staat niet zo vaak aan), en zou graag een overzicht van al deze clients willen zien (zoals in principe http://stats.findadrug.org.uk/jobs1.php?Nickname=siemen ook geeft, als je voor een langere periode kiest).

Een van die computers kan ik sharen, de ander is een server die ik niet op die manier kan benaderen (niet in lokaal netwerk), maar eventueel kan ik wel via een HTTP-request deze files uitlezen. Is dat mogelijk of mogelijk te maken, of wordt dat te complex omdat je met meerdere bestanden werkt? Vrees het laatste... Ik ga eens denken over een oplossing hiervoor ;).

[update]
Een oplossing voor mijn server was snel gevonden: even de directory tarren, downloaden, uitpakken op eigen compu, pad aan FADdict toevoegen, en klaar. Ga ik nog wel eens automatiseren, maar wel wil ik nog even kwijt dat ook ik de foutmelding "An error occured while parsing the HTML-file" krijg hierbij. Als je de file nog wilt hebben, moet je het even zeggen, maar ik denk dat je al genoeg mail hebt gehad van anderen met hetzelfde probleem :). Wellicht komt het door het feit dat de Linux-client een andere HTML-file wegschrijft?

[ Voor 19% gewijzigd door sjroorda op 02-06-2005 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
sjroorda schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 16:12:
[...]

Ik vermoed dat dit alleen werkt als je vanaf de computer waar FADdict op draait via een netwerkshare de FaD-directory op de andere computer kan benaderen?

Ik heb FaD nl. op 3 computers draaien (en 1 af en toe, staat niet zo vaak aan), en zou graag een overzicht van al deze clients willen zien (zoals in principe http://stats.findadrug.org.uk/jobs1.php?Nickname=siemen ook geeft, als je voor een langere periode kiest).

Een van die computers kan ik sharen, de ander is een server die ik niet op die manier kan benaderen (niet in lokaal netwerk), maar eventueel kan ik wel via een HTTP-request deze files uitlezen. Is dat mogelijk of mogelijk te maken, of wordt dat te complex omdat je met meerdere bestanden werkt? Vrees het laatste... Ik ga eens denken over een oplossing hiervoor ;).

[update]
Een oplossing voor mijn server was snel gevonden: even de directory tarren, downloaden, uitpakken op eigen compu, pad aan FADdict toevoegen, en klaar. Ga ik nog wel eens automatiseren, maar wel wil ik nog even kwijt dat ook ik de foutmelding "An error occured while parsing the HTML-file" krijg hierbij. Als je de file nog wilt hebben, moet je het even zeggen, maar ik denk dat je al genoeg mail hebt gehad van anderen met hetzelfde probleem :). Wellicht komt het door het feit dat de Linux-client een andere HTML-file wegschrijft?
Uiteraard moet je op de pc waar je faddict op draait leesrechten hebben (geen schrifrechten) tot de pc waarvan je de FaDclient wil uitlezen.

Ik heb inderdaad een probleem met een jobs.htm file gehad, maar bleek een "uniek" geval te zijn. Je mag steeds je files doormailen, dan kan ik even kijken, en ben je (en ik) zeker dat het in de toekomst niet meer voorkomt).
Ik heb nog niet kunnen testen met Linux clients, dus ....

wat je eerste voorstel betreft, misschien ben jij ook iets met de volgende versie van FADdict :)

[ Voor 8% gewijzigd door Kristof op 02-06-2005 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
***** UPDATE FADdict v.0.0.7.1 *****

Bij deze de aankondiging van een update van FADdict.
Volgende wijzigingen zijn aangebracht:
* CHANGED: Nieuw icoon, met dank aan SCSI
* ADDED: Mogelijkheid tot instellen van een timer, waarna de stats automatisch herlaad worden.
* ADDED: Aanmaken van een html pagina bij een reload, en eventueel uploaden naar een ftp-server.
* ADDED: Cancel button in options menu
* ADDED: Onthouden van instellingen viewonly-checkboxes (Via menu options)
* BUGFIX: Dubbele reload na verandering options
* CHANGED: Grootte van kolom PCnaam wordt ook automatisch aangepast aan inhoud.
* BUGFIX: Enkele kleinere bugjes en veranderingen.

Waar te vinden?
Voorlopig heb ik enkel de exe-file om te downloaden.
De mensen die de vorige versie van FADdict draaien, kunnen gewoon de exe-file overschrijven.
* EXE-file only
Diegene die het voor de eerste keer installeren, en geen VBruntime files hebben:
* EXE-file only

Enkele opmerkingen: en uitgebreidere commentaar:
* Het options venster is wat uitgebreid. Er zijn opties bijgekomen. De instellingen die je reeds gedaan had, zouden echter bewaard moeten zijn...
* Ik heb getracht om de opmerkingen, bugs die gemeld zijn, erin te verwerken. Hopelijk zijn ze nu opgelost!
* 1 van de nieuwe features is dat je het aantal minuten kan instellen, waarna hij automatisch een refresh doet. Dit kan ingesteld worden tussen 1 en 9999 minuten. 0 betekent dat hij niet automatisch refresht.
* Ik heb de mogelijkheid ingebouwd om bij een refresh een HTML file te laten aanmaken met daarin :
- de jobs die nog aan het crunchen zijn, en diegene die completed zijn, maar nog niet uploaded.
- De laatste 5 uploads. (Bij volgende versie zal dit veranderd worden naar de uploads van laatste 24uur)
* Deze laatste HTML file kan ook geupload worden naar een FTP server.

=> Daar dit een eerste test is, heb ik voor deze ftp server mogelijkheden nog geen errorchecking ingebouwd. Ik ga er dus vanuit dat diegene die er gebruik van willen maken, het juiste ftpadres weten, en bijhorende username/password en path. De poortnummer is momenteel nog vast gecodeerd op de standaardpoort 21. (Misschien dat dit in de toekomst ook instelbaar wordt)

=> Opgelet als je username en password instelt voor het uploaden van de html file, want deze informatie komt ongecodeerd in de configuratie file te staan!!! Let erop als je het dus instelt op pc's waar andere mensen toegang toe hebben.

=> De layout is nog verre van ideaal, moet nog verbeterd worden. Zoals gezegd is dit een eerste test. Opmerkingen/suggesties zijn dus steeds welkom...

Voila: dit is het zowat voor deze keer.
Moesten er nog problemen zijn of andere suggesties... dan, hoor ik ze wel weer :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Thanks, Kristof. Ik zal het komende week met mijn 3 servertjes/25 clients uitproberen (kan ik nu even niet bij) en dan ga ik vast wel weer aan je hoofd zeuren.

Lokaal op mijn ene PC-tje zie ik dat de kolom END voor job(s) die nog active zijn een ander formaat datum/tijd bevat dan jobs die finished zijn...

Timer voor refresh ben ik blij mee _/-\o_

EDIT : O great, die upload naar FTP! Kan ik de status van mijn remote servertjes toch bekijken!

[ Voor 13% gewijzigd door DigiK-oz op 03-06-2005 18:52 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Sloompie schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 18:51:
Thanks, Kristof. Ik zal het komende week met mijn 3 servertjes/25 clients uitproberen (kan ik nu even niet bij) en dan ga ik vast wel weer aan je hoofd zeuren.

Lokaal op mijn ene PC-tje zie ik dat de kolom END voor job(s) die nog active zijn een ander formaat datum/tijd bevat dan jobs die finished zijn...

Timer voor refresh ben ik blij mee _/-\o_

EDIT : O great, die upload naar FTP! Kan ik de status van mijn remote servertjes toch bekijken!
Oeps inderdaad: heb je gelijk in.
Als je 2 minuten geduld heb, zal ik update uploaden

EDIT: Zou gefixt moeten zijn nu :)

[ Voor 3% gewijzigd door Kristof op 03-06-2005 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iffy
De nieuwe versie doet het vooralsnog weer prima bij mij.

Suggestie(s)...
  • De "Show Only" uitbreiden met "Show All" en dan achter alle 5 tussen haakjes het aantal jobs van dat soort).
  • De grid linksonder uitbreiden met een kolum "aantal jobs"
ps.. de "fileversion" van de .exe klopt niet met het versie zoals je dat binnen de app ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Kristof schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 18:54:
[...]

Oeps inderdaad: heb je gelijk in.
Als je 2 minuten geduld heb, zal ik update uploaden

EDIT: Zou gefixt moeten zijn nu :)
Yup, beter. Ik kom wel weer klagen als ik het op het netwerk heb getest >:)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

Dit wordt een heel mooi tooltje, toch heb ik nog enkele opmerkingen:
1) de pc die FADdict draait draait lokaal ook 1 node (2 clients) en die registreert niet dat die niet aan het crunchen is.. Geeft dus de status crunching terwijl dat niet zo is.
2) de CPU-rating van netwerkclients blijft nog altijd op 0 (nadat een job geupload is geeft ie het wel goed weer)
3) (misschien overbodig maar goed) het is misschien handig een initiele value aan de uploaded score toe te kennen. (ik heb al punten geupload voor ik faddict gebruikte en die staan nu wel te blinken in de stats, maar niet in faddict)
Verder hele mooie tool, blijfem zeker gebruiken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
ScSi_009 schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 21:07:
Dit wordt een heel mooi tooltje, toch heb ik nog enkele opmerkingen:
1) de pc die FADdict draait draait lokaal ook 1 node (2 clients) en die registreert niet dat die niet aan het crunchen is.. Geeft dus de status crunching terwijl dat niet zo is.
Tja ik lees de files uit die FaD aanbiedt, dus als het daarin fout staat aangeduidt...
2) de CPU-rating van netwerkclients blijft nog altijd op 0 (nadat een job geupload is geeft ie het wel goed weer)
Bij de clients die v1.25g draaien is dit inderdaad het geval. Bij de nieuwe clients (v1.30a en hoger) zal dit wel te zien zijn.
3) (misschien overbodig maar goed) het is misschien handig een initiele value aan de uploaded score toe te kennen. (ik heb al punten geupload voor ik faddict gebruikte en die staan nu wel te blinken in de stats, maar niet in faddict)
Verder hele mooie tool, blijfem zeker gebruiken!!
De stats zijn gebaseerd op wat FaD van jou ontvangen heeft. Ik maak enkel gebruik van de mogelijkheden die ik lokaal kan vinden. Als je dus in de queueserver de oude jobs gaat deleten, of je de client opnieuw installeert, dan staan die er dus inderdaad niet meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 17:33
Krijg een paar beetje vreemde resultaten terug van de tool:

NodeJobBeginEst. EndEst. PointsStatus
MORPHEUSj9-1pkq-q3.log4-Jun-05 08:4306-Apr-05 19:45-224795Crunching (16%)
matrixj6-1uu3-q1.log2-Jun-05 08:5806-Apr-05 19:550Crunching (84%)

Back to the future 8)

Ik krijg ook nog een 'error in convert: type mismatch'-error van een result die geshared staat via samba

[ Voor 12% gewijzigd door Badger op 04-06-2005 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Sir_Floppy schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 10:36:

NodeJobBeginEst. EndEst. PointsStatus
MORPHEUSj9-1pkq-q3.log4-Jun-05 08:4306-Apr-05 19:45-224795Crunching (16%)
matrixj6-1uu3-q1.log2-Jun-05 08:5806-Apr-05 19:550Crunching (84%)

Back to the future 8)

Ik krijg ook nog een 'error in convert: type mismatch'-error van een result die geshared staat via samba
Op welke pc draait je FADdict? En welke pc benader je via samba?
Kan je eens nakijken of op beide pc's de klok juist staat.

Het berekenen van de est. end time gebeurt eigenlijk vrij "simpel".
Hij neemt de huidige tijd, trekt daar de begintijd vanaf, gedeeld door het percentage en maal 100.
Dit getal wordt opgeteld bij de begintijd.

Daar je begintijd en percentage er goed uit zien, kan ik maar 1 ding indenken.
Die error (en verklaart waarom van de 2de regel die op 0 staat), neem ik aan dat die té ver in de tijd wil teruggaan...

Dus kijk eens na of je je klok niet toevallig verzet hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
FADdict draait op een Windows XP bak Morpheus (XP)
Die andere is een Gentoo bak (met de samba-share) die ~45minuten achter loopt in tijd. Tijd gelijk zetten helpt niets (zoals verwacht)

[ Voor 6% gewijzigd door Badger op 04-06-2005 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Kan je van de Morpheus pc de files eens doormailen?
(server.dat, server.log, *.tlg, *.tip en jobs.htm)

Je bent zeker dat je na het starten van die job op Morpheus (4juni 8h43) niets veranderd hebt aan de tijdsinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
Yep ben ik heel zeker van dat de tijd niet is aangepast sinds de FAD client is gestart.

Zag wel dat de jobs.htm ontbrak op de linux machine. Vandaar de conversie error?
Hopelijk komt er snel een resultaat uit die linuxbak dan kan ik zien of dat het probleem is :]

Mailtje is onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Sir_Floppy schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 12:11:
Yep ben ik heel zeker van dat de tijd niet is aangepast sinds de FAD client is gestart.
Zag wel dat de jobs.htm ontbrak op de linux machine. Vandaar de conversie error?
Hopelijk komt er snel een resultaat uit die linuxbak dan kan ik zien of dat het probleem is :]
Mailtje is onderweg.
Die jobs.htm wordt pas aangemaakt nadat je je eerste job ingeleverd hebt.
Ik zal je files bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iffy
iffy schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 20:05:
De nieuwe versie doet het vooralsnog weer prima bij mij.

Suggestie(s)...
  • De "Show Only" uitbreiden met "Show All" en dan achter alle 5 tussen haakjes het aantal jobs van dat soort).
  • De grid linksonder uitbreiden met een kolum "aantal jobs"
ps.. de "fileversion" van de .exe klopt niet met het versie zoals je dat binnen de app ziet
Nog eentje voor op de wishlist... de datum/tijd tonen van de laatste update per pc zodat je kan zien of een PC stilstaat/niet (meer) met de server communiceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
Als deze wish er al was negeren hem dan maar: het aantal hits per job in het overzicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iffy
err... crew? is het een idee om het faddict topic sticky te maken of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145925

Oké, heb het spul geinstalleerd maar krijg een "runtime error '5' " melding.

Ik heb de laatste versie genomen, en dan de complete installer inclusief runtime files...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Niet online
faddict staat in de software update tracker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iffy
/ignore

[ Voor 94% gewijzigd door iffy op 05-06-2005 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Runtime error 5 in VB is "invalid procedure call or argument". Heb ik ook gehad met Faddict als ik .TLG en/of .TIP files verwijderd had van een bepaald systeem, en dit systeem nog wel jobs (als completed) in de queue van de server had staan.

Verwijderen van de jobs van dat systeem uit de queue loste dit in mijn geval op.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145925

Sloompie schreef op zondag 05 juni 2005 @ 00:47:
Runtime error 5 in VB is "invalid procedure call or argument". Heb ik ook gehad met Faddict als ik .TLG en/of .TIP files verwijderd had van een bepaald systeem, en dit systeem nog wel jobs (als completed) in de queue van de server had staan.

Verwijderen van de jobs van dat systeem uit de queue loste dit in mijn geval op.
That did the trick, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
iffy schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 21:26:
Nog eentje voor op de wishlist... de datum/tijd tonen van de laatste update per pc zodat je kan zien of een PC stilstaat/niet (meer) met de server communiceert.
Hmmm inderdaad geen slecht idee.
Moet ik enkel nog uitzoeken hoe ik dat kan opvragen.
* Als de remote pc uitstaat (niet bereikbaar is), dan is hij ook niet te zien in FADdict.
* Maar als de FADclient niet aan het crunchen is (de FADclient staat uitgeschakeld), dan staat hij inderdaad nog aangeduid als crunching (ook in de files)
Sir_Floppy schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 21:54:
Als deze wish er al was negeren hem dan maar: het aantal hits per job in het overzicht :)
Nog niet in de todo of wish-list
Maar is niet heel zwaar om te realiseren. Bij volgende update zit het erin :)
Sloompie schreef op zondag 05 juni 2005 @ 00:47:

Zal zien wat ik hiermee kan doen!
Even samenvatten. Deze error treedt op als je de *.tlg file verwijdert?
Maar vraagje: Waarom zou je dat doen eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Kristof, als je een (networked)client niet meer FaD wilt laten draaien, en je disconnect hem gewoon van de share, dan zal de server nog steeds jobs uitdelen aan die client. Als je de .TLG file wegmikt en de server herstart, worden er geen jobs meer uitgedeeld.

Maar als er dan nog wel completed jobs van deze client in de server queue staan, gaat Faddict er dus van uit dat de .TLG file bestaat, en krijg je dus de runtime error 5 (waarschijnlijk openen van een file, daarna lezen terwijl de file handle invalid is omdat de file niet bestaat).

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iffy
Kristof schreef op zondag 05 juni 2005 @ 14:30:
[...]

Hmmm inderdaad geen slecht idee.
Moet ik enkel nog uitzoeken hoe ik dat kan opvragen.
* Als de remote pc uitstaat (niet bereikbaar is), dan is hij ook niet te zien in FADdict.
* Maar als de FADclient niet aan het crunchen is (de FADclient staat uitgeschakeld), dan staat hij inderdaad nog aangeduid als crunching (ook in de files)
Mijn idee was eigenlijk vrij "simpel" voor zover dat bestaan in het leven een programmeur... eenvoudig weg de laatste log entry in server.log of laatste entry in *.tlg of zelfs de last modified date van dat *.tlg bestand gebruiken. Ik denk dat dat het "nauwkeurigst" is wat je kan. De FaD server zelf toont trouwens toch ook de last update time?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
iffy schreef op zondag 05 juni 2005 @ 15:31:
[...]
Mijn idee was eigenlijk vrij "simpel" voor zover dat bestaan in het leven een programmeur... eenvoudig weg de laatste log entry in server.log of laatste entry in *.tlg of zelfs de last modified date van dat *.tlg bestand gebruiken. Ik denk dat dat het "nauwkeurigst" is wat je kan. De FaD server zelf toont trouwens toch ook de last update time?
Was het inderdaad maar zo gemakkelijk... :D
Je vergeet 1 ding:
Ik haal de files op van de remote pc, kijk naar bijvoorbeeld de server.dat, en zie de laatste update om 19:20
Momenteel is het op deze pc (waar FADdict op draait): 19u30
Dus sinds 10 minuten is er geen update meer geweest op de remote pc, dus => de pc is niet meer aan het crunchen...
Dit verhaal klopt in de veronderstelling dat de klok op de remote pc, en de klok op de pc waar FADdit op draait gelijk loopt. Als de klok op de remote pc 11 minuten achter loopt, dan gaat FADdict steeds aangeven dat de client idle is.

Met andere woorden de vraag:
* Mag ik er vanuit gaan dat de klok op alle pc's die je monitort +- gelijk lopen (op 1 of enkele minuten kijken we niet)?
* Hoeveel minuten mag ik nemen als buffer?

BTW Voor de berekeing van de estimated endtime en estimated points ga ik hier ook vanuit dat de klokken van de pc's gelijk lopen. Natuurlijk kijken we niet op enkele minuten... Dit geeft een relatief kleine afwijking, en de FaD client is ook niet helemaal nauwkeurig qua completed-percentage....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iffy
Ik begrijp jou problematiek in deze. Ik denk dat ik al te lang met computers in een domain werk die automatisch synchen met een domain controller die weer met een ntp server op het internet synced. Even snel rekenen leert me dat niet gelijk lopen ik al een kleine jaar of 10 niet meer ken.

PS.. de time service in WinXP zorgt toch ook dat de tijd goed loopt op non domain puters?

Edit: oplossing?

[ Voor 11% gewijzigd door iffy op 06-06-2005 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Oke, de gevraagde dingen zijn toegevoegd:
* Als tlg-file ontbreekt, geeft hij geen error meer

* Als de "last update" meer dan 10 minuten verschilt van de huidge tijd, dan wordt hij gemarkeerd als idle. (eventueel kan ik deze buffer van 10 minuten nog instelbaar maken, maar ik denk dat 10 minuten wel ongeveer goed zal zijn, niet?)
* Als er een HTML-file aangemaakt wordt, en er zijn idle jobs, dan komt het er bij te staan.

* Aantal jobs en aantal hits toegevoegd.

Nog wensen/suggesties?
Hebben er mensen de timer, html en ftp-functies al getest? Hierover nog comments?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
HTML functies getest (zonder ftp).
Beetje kaal nu maar het werkt zonder problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Sir_Floppy schreef op maandag 06 juni 2005 @ 14:35:
HTML functies getest (zonder ftp).
Beetje kaal nu maar het werkt zonder problemen :)
Kristof schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 18:37:
=> De layout is nog verre van ideaal, moet nog verbeterd worden. Zoals gezegd is dit een eerste test. Opmerkingen/suggesties zijn dus steeds welkom...
Als er dus mensen zijn die wat meer designer kunsten hebben, en voorstellen kunnen doen....
zijn steeds welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

Kristof schreef op maandag 06 juni 2005 @ 13:28:
Nog wensen/suggesties?
Hebben er mensen de timer, html en ftp-functies al getest? Hierover nog comments?
Ik had het probleem op een remote pc dat 1 job ah crunchen was, 2 on hold en een die queued was.. In dit geval kreeg ik van faddict een Runtime Error '5', die ook al eerder in deze thread aan bod was gekomen.. Ik heb dan die jobs manueel gereleased (zodat ze op queued kwamen) en hoppa, daar ging FaDdict weer. Je kan misschien proberen de error zelf te reconstrueren aangezien ik het zelf bizar vind..
Alles getest en goed bevonden, zelfs de ftp-functie werkt voortreffelijk!
De timer nog niet echt getest maar veronderstel dat die wel goed werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68172

Geweldig tooltje dit, goed werk Kristof _/-\o_

Verder wil ik natuurlijk ook wel meehelpen om faddict nog beter te maken (sommige opmerkingen kunnen al eens langsgekomen zijn):
-onthouden van grootte scherm, zodat bij nieuwe opstart hij met deze grootte verder gaat.
-helemaal mooi zou zijn als zelfs de kolombreedte van het grid onthouden zou worden.
-als scherm kleiner is, zie je bij options niet alles en er is geen mogelijkheid omlaag te scrollen.
-de twee comboboxen van de default sorteermogelijk zou ik read only maken, nu kan het aardig fout gaan ;)

Maar nogmaals een fijn tooltje :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Oke, vandaag van alles getest. Timer en html werken goed, html is wat onlogisch gesorteerd (of niet gesorteerd, dunno). FTP kon ik niet testen, proxy houdt ftp put tegen. Faddict geeft dan keurig foutmeldingen in error.log.

Wat kwam ik nog tegen :

- Sorteren op status : bij de "crunching" jobs staat een job die 7% af heeft, tussen een job die 69% af heeft en een job die 72% af heeft.

- Sorteren op END : Alles goed, behalve de crunching jobs. Deze staan gesorteerd op de vorige kolom waarop gesorteerd was, maar dan omgekeerd (descending?)

- Als je naar opties gaat en daar cancel klikt, wordt bij het aantal uploaded/completed points het origineel opgeteld (ik had bijvoorbeeld 12K completed, dit werd na een aantal keren opties->cancel 24,36,48 etc. Ik dacht even dat ik een wereldflush ging scoren vandaag! :)

Verder is het detecteren van stalled jobs m.b.v. tijdverschil een goed plan. Ook de queue server zelf doet zoiets : als een networked client meer dan ongeveer 5 minuten achterloopt, staat hij regelmatig op "stalled" . Als dat aan het eind van een job zo is, wil-ie zelfs wel eens de hele job op failed knallen. 10 minuten lijkt me goed, instelbaar is natuurlijk nog mooier.

Verder houdt Faddict zich goed, mijn queue wordt ondertussen best fors, verschillende versies van FaD, verschillende Os's op de diverse servers, enz : Faddict boeit het niks! _/-\o_

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Kristof schreef op maandag 06 juni 2005 @ 13:28:

* Als de "last update" meer dan 10 minuten verschilt van de huidge tijd, dan wordt hij gemarkeerd als idle. (eventueel kan ik deze buffer van 10 minuten nog instelbaar maken, maar ik denk dat 10 minuten wel ongeveer goed zal zijn, niet?)
* Als er een HTML-file aangemaakt wordt, en er zijn idle jobs, dan komt het er bij te staan.

* Aantal jobs en aantal hits toegevoegd.

Nog wensen/suggesties?
Kristof, heb je ergens een web/ftp-site waar altijd de laatste versie staat? Een soort nightly build zeg maar...

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Anoniem: 68172 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 18:25:
-onthouden van grootte scherm, zodat bij nieuwe opstart hij met deze grootte verder gaat.
-helemaal mooi zou zijn als zelfs de kolombreedte van het grid onthouden zou worden.
Is reeds iets van langsgekomen, maar staat niet bovenaan mijn todo list eigenlijk. Zijn er zoveel mensen waarvoor dit belangrijk is?
-als scherm kleiner is, zie je bij options niet alles en er is geen mogelijkheid omlaag te scrollen.
-de twee comboboxen van de default sorteermogelijk zou ik read only maken, nu kan het aardig fout gaan
Zal gefixt zijn bij volgende update ;)
Sloompie schreef op maandag 06 juni 2005 @ 18:33:
Oke, vandaag van alles getest. Timer en html werken goed, html is wat onlogisch gesorteerd (of niet gesorteerd, dunno). FTP kon ik niet testen, proxy houdt ftp put tegen. Faddict geeft dan keurig foutmeldingen in error.log.
Is inderdaad min of meer gesorteerd op de interne key (dus maw: niet) Zal het fixen ;)
- Sorteren op status : bij de "crunching" jobs staat een job die 7% af heeft, tussen een job die 69% af heeft en een job die 72% af heeft.
Gefixt :)
- Sorteren op END : Alles goed, behalve de crunching jobs. Deze staan gesorteerd op de vorige kolom waarop gesorteerd was, maar dan omgekeerd (descending?)
Ook al opgemerkt ja, maar heb nog niet onmiddellijk kunnen uitvinden waarom. Maar wordt aan gewerkt.
- Als je naar opties gaat en daar cancel klikt, wordt bij het aantal uploaded/completed points het origineel opgeteld (ik had bijvoorbeeld 12K completed, dit werd na een aantal keren opties->cancel 24,36,48 etc. Ik dacht even dat ik een wereldflush ging scoren vandaag! :)
Oeps idd grotere fout. Zal er seffes naar kijken.
Sloompie schreef op maandag 06 juni 2005 @ 21:28:
Kristof, heb je ergens een web/ftp-site waar altijd de laatste versie staat? Een soort nightly build zeg maar...
Nog niet, wordt aan gewerkt. Momenteel is het toch nog steeds beta, dus alle builds zijn Nightly Builds :p

[ Voor 9% gewijzigd door Kristof op 07-06-2005 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Oke, wordt beter en beter. Nog een suggestie : kan er een kolom bij die aangeeft van welke queue server (dus uit welke directory in opties) een job is? Wel eens handig als je alleen jobs van een bepaalde server wilt bekijken, dan kan je op die kolom sorteren en klaar.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Vandaag een van de servers geupgrade naar 1.30b (wat een doffe ellende is dat trouwens :r , gelukkig hingen er maar 6 clients aan deze server). Sindsdien krijg ik in FAddict de melding :

addServer

This key is already associated with an element of this collection

bij elke reload. Na deze melding laat Faddict wel gewoon de juiste data zien (zo op het eerste oog)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Sloompie schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 08:32:
Oke, wordt beter en beter. Nog een suggestie : kan er een kolom bij die aangeeft van welke queue server (dus uit welke directory in opties) een job is? Wel eens handig als je alleen jobs van een bepaalde server wilt bekijken, dan kan je op die kolom sorteren en klaar.
Momenteel heb ik geen koppeling voorzien tussen de locatie en servers.
Kan dit echter wel verzorgen, maar hoe had je dit gezien? Ik kan moeilijk bij elke regel het volledige path van de server bijzetten he?
Sloompie schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 16:24:
Vandaag een van de servers geupgrade naar 1.30b (wat een doffe ellende is dat trouwens :r , gelukkig hingen er maar 6 clients aan deze server). Sindsdien krijg ik in FAddict de melding :
addServer
This key is already associated with an element of this collection
bij elke reload. Na deze melding laat Faddict wel gewoon de juiste data zien (zo op het eerste oog)
Hmmm raar. Kan je me eens een mail sturen? Lijkt me handiger om op te lossen.
Kan je alvast eens proberen met alle servers uit FADdict te verwijderen, en 1 voor 1 terug toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Kristof schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 19:52:
[...]

Momenteel heb ik geen koppeling voorzien tussen de locatie en servers.
Kan dit echter wel verzorgen, maar hoe had je dit gezien? Ik kan moeilijk bij elke regel het volledige path van de server bijzetten he?

[...]

Hmmm raar. Kan je me eens een mail sturen? Lijkt me handiger om op te lossen.
Kan je alvast eens proberen met alle servers uit FADdict te verwijderen, en 1 voor 1 terug toe te voegen?
Tsja, goeie vraag. Hele pad lijkt me niks, nee. Misschien dat je bij het option-scherm een naam kan geven aan elk pad?

Ik heb alle servers al een uit Faddict weggemikt en de paden opnieuw toegevoegd. Zo weet ik ook welke server het is die dit probleem geeft. Nou ging die upgrade naar 1.30b ook echt naadje, dus misschien heb ik weer eens zo'n uitzonderingssituatie die verder nooit voorkomt. Anyway, morgen kan ik weer bij die bakken en zal ik je de bekende files opsturen, dan kan je op zoek.

Had ik al gezegd dat ik, ondanks al mijn gezanik, Faddict een onmisbaar hulpmiddel vind voor de multi-server networked fadder? :P _/-\o_

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26087

voor de wishlist: een Reload button

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Sloompie schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 21:03:
Tsja, goeie vraag. Hele pad lijkt me niks, nee. Misschien dat je bij het option-scherm een naam kan geven aan elk pad?
Hmmm Moet te realiseren zijn... Zal zien wat ik kan doen!
Ik heb alle servers al een uit Faddict weggemikt en de paden opnieuw toegevoegd. Zo weet ik ook welke server het is die dit probleem geeft. Nou ging die upgrade naar 1.30b ook echt naadje, dus misschien heb ik weer eens zo'n uitzonderingssituatie die verder nooit voorkomt. Anyway, morgen kan ik weer bij die bakken en zal ik je de bekende files opsturen, dan kan je op zoek.
Heel goed!
Had ik al gezegd dat ik, ondanks al mijn gezanik, Faddict een onmisbaar hulpmiddel vind voor de multi-server networked fadder? :P _/-\o_
Yup ;)
Tja ik had het voor mezelf gemaakt, maar blij dat er andere mensen ook iets mee kunnen doen. Dan heb je nog wat meer plezier van je werk...
Ondertussen zitten er wel al wat meer features in, dan ik zelf gebruik, maar ...
Er zijn uit de reacties hier ook al andere nuttige dingen uitgekomen, waar ik niet aan gedacht had, dus... :D
Anoniem: 26087 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 23:24:
voor de wishlist: een Reload button
Kijk eens in het menu... :)
Je kan bij options ook een automatische reload instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26087

[b
Kijk eens in het menu... :)
Je kan bij options ook een automatische reload instellen
Weet ik, maar ik wil geen automatische reload (wil verschil voor en na zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Anoniem: 26087 schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 19:04:
Weet ik, maar ik wil geen automatische reload (wil verschil voor en na zien)
Dan kan je toch handmatig reloaden via File > Reload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse256
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-12-2024
Nog een kleine opmerking: mijn pc gaat 's nachts meestal af, en daar gaat de bereking van de estimated point dus de mist in.
Ik heb echter geen idee hoe je dat kan oplossen, dan zou er in de logfiles van fad een tijd moeten instaan hoe lang fad al op heeft gestaan, maar dat zal wel niet het geval zijn zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Er is inderdaad voorlopig niet veel aan te doen.
FaD levert enkel aan wanneer een jon gestart wordt, en wanneer deze beëindigd is.
Als je pc tussenin afgaat, zal het inderdaad verkeerde estimated waarden opleveren.

De nieuwste versie van de client (die momenteel in beta is), nameijk v.1.30, levert iets meer informatie, waardoor ik kan opvragen hoeveel seconden de *huidige* job aan het draaien is. Hierbij kan ik dus wel correctere informatie aanbieden via FADdict. Probleem is dat ik deze gegevens enkel krijg voor de huidige job en niet voor de vorige jobs :(

BTW: Door verlof (en dit warme weer) heeft de verdere ontwikkeling even stilgelegen. Ik hoop om na het weekend een nieuwe versie te kunnen releasen van FADdict :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazP
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-12-2024
Is het eigenlijk mogelijk om het automatisch minimized te starten?
Ik start hem via de startup folder uit me start menu, maar hij komt hoe ik de snelkoppeling ook instel altijd als geheel venster bij het opstarten. Het liefst heb ik natuurlijk alleen het icoontje als ie wordt opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-E-R
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

E-E-R

[DPC]~NGS

Sir_Floppy schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 10:36:

(...)
Ik kan mij voorstellen dat dit komt door andere regeleinden
-> windows: crlf
-> linux: iets anders (zo uit m'n hoofd lf oid :?)

ah, gevonden:
A line break in computer text is represented by one or more invisible characters. On Unix systems, the break is the single "\n" (ASCII 10, octal \012). Mac systems use "\r" (ASCII 13, octal \015). Windows systems and Internet protocols use both characters together: "\r\n".
ik weet niet of FaDdict zoekt naar regeleinden, maar aangezien er files worden uitgelezen zou het me niets verbazen als daar het probleem inzit :)
edit: quote komt van hier: http://www.xav.com/scripts/genesis/help/1031.html

[ Voor 9% gewijzigd door E-E-R op 05-07-2005 22:34 ]

#507 @ OGR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
BazP schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 19:06:
Is het eigenlijk mogelijk om het automatisch minimized te starten?
Ik start hem via de startup folder uit me start menu, maar hij komt hoe ik de snelkoppeling ook instel altijd als geheel venster bij het opstarten. Het liefst heb ik natuurlijk alleen het icoontje als ie wordt opgestart.
Genoteerd voor TODO list. Momenteel zit ik wat beperkt wat betreft de UI. Ik ben echter aan het nadenken om een andere te maken, maar wil eerst al de rest volledig in orde hebben voor ik de grafische schil aanpak. Ook hoop ik dat zo snel mogelijk de final versie van v1.30 van de FaDclient gereleased wordt, zodat ik de code wat kan opruimen. Momenteel zit er zo wat code "dubbel" in voor de verschillende versies (1.25 en 1.30)
E-E-R schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 22:33:
Ik kan mij voorstellen dat dit komt door andere regeleinden
-> windows: crlf
-> linux: iets anders (zo uit m'n hoofd lf oid :?)

ik weet niet of FaDdict zoekt naar regeleinden, maar aangezien er files worden uitgelezen zou het me niets verbazen als daar het probleem inzit :)
edit: quote komt van hier: http://www.xav.com/scripts/genesis/help/1031.html
Klopt ja.
Het rare is dat sommige linux gebruikers er last van hebben en anderen niet. Kan dit ook iets te maken hebben met instellingen van samba of dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Door verlof, het warme weer, en drukte op het werk een beetje later dan verwacht, maar hier is hij eindelijk:

***** UPDATE FADdict v.0.0.7.4 *****

Bij deze de aankondiging van een nieuwe update van FADdict.
Volgende wijzigingen zijn aangebracht:
* ADDED: Support voor v 1.30c
* BUGFIX: Enkele bugs gefixt met betrekking tot GUI en option scherm
* CHANGED: Sorteervolgorde van HTML file gezet
* FIXED: Tonen jobs die uit queueserver zijn gedelete
* ADDED: Naamgeving queueserver

Waar te vinden?
Voorlopig heb ik enkel de exe-file om te downloaden.
De mensen die de vorige versie van FADdict draaien, kunnen gewoon de exe-file overschrijven.
EXE-file only

Enkele opmerkingen: en uitgebreidere commentaar:
* Sommige mensen hadden completed en uploaded jobs uit hun queue server gedelete. Hierdoor kreeg je in FADdict deze jobs niet meer te zien. Dit is nu gefixt, maar toch raad ik aan om de completed jobs niet uit de queueserver te verwijderen. Er gaat nog steeds informatie verloren (ik heb geen gegevens meer zoals begintijd etc)
* Een request van sloompie: Om de queueserver een naam te geven. Dit voor mensen die per queueserver verschillende pc's bedienen, en in FADdict verschillende van deze queueservers willen uitlezen. Hierdoor kan je zien welke pc's bij welke queueserver horen. Ik heb hier een voorlopige oplossing voor voorzien, maar dit moet nog even handmatig worden ingesteld in de cfg-file.
Dit doe je als volgt:
=> Sluit FADdict af. Open faddict.cfg met notepad. Daar zie je per queueserver een regel in de vorm van:
path0=c:\program files\Find-a-drug\
Onder deze regel voeg je dan een extra regel toe met:
name0=naam_die_je_zelf_kiest
Dus als je dit gedaan hebt, zal je cfg-file eruit zien als bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
[Paths]
Number=2
Path0=c:\program files\Find-a-drug
Name0=ServerLokaal
Path1=\\servernaam\program files\Find-a-drug\
Name1=ServerRemote

Als je FADdict nu opent, zal je in het onderste gedeelte deze naam zien verschijnen.

Voila: dit is het zowat voor deze keer.
Moesten er nog problemen zijn of andere suggesties... dan, hoor ik ze wel weer :*)

[ Voor 20% gewijzigd door Kristof op 08-07-2005 07:25 ]

Pagina: 1 2 Laatste