Toon posts:

Moederbord 2X Doorgebrand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moederbord is nu 2 keer doorgebrand waar kan dit aan liggen..??

Mijn PC:

AMD64 3000+ 939S Winchester
1024 Geheugen 400Mhz 2,5CL Kingston
9800Radeon Pro
Zalman koeler
160Gig Samsung schijfje
400W Voeding
Asus A8V Deluxe

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mogelijk je voeding.
Maar is wat lastig te zeggen met deze redelijk summiere info.

Wat voor een voeding heb je dan?

Verwijderd

wat voor een soort voeding heb JE?
als ie van qtec is dan weet je dat het mis is

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 16:08

vinnie1908

Appel != peer

Moederbord door branden door een tekort aan voedingspanning ??

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Verwijderd

Per definitie te zeggen dat een Q-tec voeding er voor zorgt dat je moederbord door brandt gaat erg ver. Ik sta in een computer winkel waar ik heeel veel q-tec voedingen verkocht heb en heb ze nog nooit letterlijk terug gezien!

Just my 2 cents.

Verwijderd

maakt je mobo ergens kortsluiting met je kast? zit alles wel goed vast? zitten de risers van je mobo goed?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2005 12:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
het is wel een q-tech :$ als ik hem aanzet dan brand die al gelijk door

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 08:43
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:19:
Per definitie te zeggen dat een Q-tec voeding er voor zorgt dat je moederbord door brandt gaat erg ver. Ik sta in een computer winkel waar ik heeel veel q-tec voedingen verkocht heb en heb ze nog nooit letterlijk terug gezien!

Just my 2 cents.
offtopic:
Zeker naar je hoofd gegooit zodat je ze niet Kon zien ;)

Maar euh idd, er moet ergens een aarde probleem of een hardware probleem zijn. Wat je kan doen eens een x alles uit je kast te halen, en ergens los op een tafel testen. Begin dus alleen eerst met het mobo en de voeding en sluit er een tobo en een muis op aan. Kijk dan of ie wel boot. Stap voor stap kun je meer dingen gaan aansluiten. Je kan ook voor de zekerheid eerst los alles testen op je voeding. Als je bijvoorbeeld je harde schijf aansluit op je voeding en je voeding gaat aan, dan veroorzaak deze iig niet je sluiting. Zo kun je het denk ik oplossen. Werkt alles naar behoren op de tafel dan zit er duidelijk een aarde probleem in. Zorg dan ook dat je een geaard stopcontact gebruik!

[edit]
Ik zie net dat je wel een Q-Tec :r voeding gebruikt. Kun je vertellen welk type het is en hoeveel watt ie is:?

[ Voor 6% gewijzigd door IJnte op 27-05-2005 12:26 ]

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• RonnieGoodvibes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:10
Zou zeer goed toch de voeding kunnen zijn.
kan evt zijn dat je piekspanning te hoog is van je voeding.
laat em is controleren door de pc dealer.
meestal is het de voeding(maar kan ook kortsluiting zijn op Mobo) }:O

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 08:38

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:22:
het is wel een q-tech :$ als ik hem aanzet dan brand die al gelijk door
400 Watt Q-Tec is een notoire slechte voeding. Eerst die vervangen door een merkvoeding, lijkt me de beste optie. Het zou zonde zijn om hier nog een moederbord aan te spenderen ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
vinnie1908 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:16:
Moederbord door branden door een tekort aan voedingspanning ??
Goed mogelijk. Daardoor loopt de stroom op om het te weinig aan spanning te kunnen compenseren. Spanningregelaars op de moederborden hebben een bepaalde spanning nodig om te kunnen stabeliseren, ga je daaronder zitten dan krijg je te hoog stroomverbruik.
Terw_Dan schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:29:

* TERW_DAN snapt nog steeds niet dat hier zoveel op bezuinigt wordt door veel mensen, voeding is 1 van de belangrijkste onderdelen van een pc.
Ben het geheel met je eens

[ Voor 26% gewijzigd door marquis op 27-05-2005 12:30 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

een 400 Watt Q-tec, das toch niet zo'n dual fan gold geval of wel?

Dat is echt een marteling voor je systeem.
Trek gewoon 75 euro uit voor een deugdelijke 400W (Zalman 400W bijvoorbeeld, heb er hier 2 en doen het prima en leveren ook daadwerkelijk 400W ipv enkel piek).

Ergens is het zonde om met zo'n systeem (dat toch een redelijke bak is) zo'n prul voednig erin te hangen.
* TERW_DAN snapt nog steeds niet dat hier zoveel op bezuinigt wordt door veel mensen, voeding is 1 van de belangrijkste onderdelen van een pc.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle onderdelen van die andere pc nu in deze pc zitten en deze werkt 100% lekker en kortsluiting met die andere kast hmm daar hebben ongeveer al 10 mobo's met cpu ingezeten

Verwijderd

Topicstarter

Trek gewoon 75 euro uit voor een deugdelijke 400W (Zalman 400W bijvoorbeeld, heb er hier 2 en doen het prima en leveren ook daadwerkelijk 400W ipv enkel piek).

Ergens is het zonde om met zo'n systeem (dat toch een redelijke bak is) zo'n prul voednig erin te hangen.
Ja het is wel een dual fan

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:30:
[...]

Ja het is wel een dual fan
direct verbannen naar je kliko. k*t dingen zijn dat, werkelijk waar. (de mijne gaf bij belasting nog geen 11V op de 12V lijn, en als dat dan nog ook flink fluctueert kun je nagaan dat ik hem niet graag aan een computer hang :P).
* TERW_DAN is blij dat ie niets voor die voeding betaald heeft :P

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik kan zeggen dat het bijna zeker de voeding is aangezien alle onderdelen perfect werken in deze pc en in die kast al ongeveer 10 mobo's met cpu in hebben gezeten

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 08:43
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:34:
Dus ik kan zeggen dat het bijna zeker de voeding is aangezien alle onderdelen perfect werken in deze pc en in die kast al ongeveer 10 mobo's met cpu in hebben gezeten
Dan slijt je ze best hard!! Mjah ik zou iig die voeding eruit flikkeren... :+

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik verkoop ze dit is het eerste ding wat bij mij na de ziekte gaat ja eigelijk de 2e:P 2e moederborden in 1 week niet echt leuk:)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:48:
Ik verkoop ze dit is het eerste ding wat bij mij na de ziekte gaat ja eigelijk de 2e:P 2e moederborden in 1 week niet echt leuk:)
weet je zeker dat je mobos dood zijn? Wellicht zijn ze nog te fixen.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:57:
[...]

weet je zeker dat je mobos dood zijn? Wellicht zijn ze nog te fixen.
Alleen het lichtje brand nog hoe kun je zo ding fixen dan kun je het nog ergens aan zien wat er kapot is ofzo..?

• NootjesBV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09-2023

hmm heb een 550 W qtec voeding, ook zn gold en met dual fan en hij heeft bij mij nog nooit problemen gegeven.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:58:
[...]

Alleen het lichtje brand nog hoe kun je zo ding fixen dan kun je het nog ergens aan zien wat er kapot is ofzo..?
Kijk, als dat ding nog stroom krijgt is het soms nog wel mogelijk de oorzaak te achterhalen dmv een debugger (hoeveel planken ik daar al mee heb gered kan ik niet meer tellen, maar het zijn er genoeg geweest). en als je de oorzaak weet is de kans het te fixen een flink stuk groter :) (of je weet 100% zeker dat je zo'n plank moet degraderen als behang).

Verwijderd

Topicstarter
een debugger kun je me misschien even vertellen hoe zoiets werkt?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 14:01:
een debugger kun je me misschien even vertellen hoe zoiets werkt?
Heel makkelijk. Je duwt zo'n ding in het PCI slot en je kijkt welke codes het ding aangeeft. Adhv deze codes kun je zien waar het fout gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 14:06:
[...]

Heel makkelijk. Je duwt zo'n ding in het PCI slot en je kijkt welke codes het ding aangeeft. Adhv deze codes kun je zien waar het fout gaat.
Oke hij staat nu bij de fix kerel maar ieder beetje bedrijf die heeft zo'n ding toch wel..?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:43

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 14:09:
[...]

Oke hij staat nu bij de fix kerel maar ieder beetje bedrijf die heeft zo'n ding toch wel..?
Zover ik weet niet.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Zal wel een handig ding zijn kun je ja ook zo zien of zo'n ding kapot is

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:43

Thandor

SilverStreak

Op eBay :)
PC Motherboard Diagnostic POST Debug CARD

Alleen wel ver weg dus hoge verzendskosten. Misschien dat je er in NL ook wat kunt vinden ? ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Thandor op 27-05-2005 14:15 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 14:09:
[...]

Vrijwel geen enkele pc winkel die ik ken heeft die dingen.. Moet zeggen dat ik verdomd blij ben dat ik er 2 heb liggen, gezien het zoveel troubleshooten scheelt.
Thandor schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 14:15:
Op eBay :)
PC Motherboard Diagnostic POST Debug CARD

Alleen wel ver weg dus hoge verzendskosten. Misschien dat je er in NL ook wat kunt vinden ? ;)
op ebay en inkoopactie.net vind je die dingen wel eens, ik heb ze toevallig via een ruil kunnen verkrijgen :P.
voorheen waren ze ook nog te koop bij informatique, maar die hebben ze niet meer afaik.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Terw_Dan schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 14:22:
[...]

Vrijwel geen enkele pc winkel die ik ken heeft die dingen.. Moet zeggen dat ik verdomd blij ben dat ik er 2 heb liggen, gezien het zoveel troubleshooten scheelt.

[...]

Ik zie dat je er 2 hebt niet 1 verkope:D?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

NootjesBV schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 13:05:
[...]

hmm heb een 550 W qtec voeding, ook zn gold en met dual fan en hij heeft bij mij nog nooit problemen gegeven.
Er zijn altijd uitzonderingen, maar qtec voedingen hebben zo ongeveer 0% stabilisatie en 0% bescherming tegen fluctuaties op het stroom netwerk!

Een goede voeding zal een probleem op het stroom netwerk kunnen corigeren of gewoon uit gaan, bij qtec hou je doorgebrande harde schijven en moederborden over!

BTW de 550W qtec voeding is VER van 550W, ..hij is maar iets van 432W, want 550W is zijn PIEK VERMOGEN, normale voedingen worden verkocht op NORMAAL VERMOGEN. Koop je een leuke 430W chieftec voeding dan zal hij bij normaal gebruik makkelijk 430W kunnen trekken voor langere tijd.... oh ja en de chieftec zal stabilisatie en bescherming hebben.

Let op Piek vermogen kun je minder als 1 minuut uit je voeding trekken voordat het ding doorbrand!

[ Voor 11% gewijzigd door swampy op 27-05-2005 14:34 ]

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
maja ff op mijn probleem terug te komen

alle onderdelen werken afzonderlijk prima dus daar zit waarschijnlijk geen storing

voeding is een Q-Tech

kast is het ook niet

dus de gare voeding moet het zijn..?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 14:24:
Terw_Dan schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 14:22:
[...]

[...]

Ik zie dat je er 2 hebt niet 1 verkope:D?
Nope, het is 1 ISA en 1 PCI, en heb ze beide nodig :P (sommige oude mobos gooien de poort 80 info enkel over de ISAbus ipv de PCI, dus dan is het verdomd handig om beid gewoon te hebben :P).
Maar je kan evt je plank er wel eens mee komen testen als je dat wilt :)

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:01
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 14:40:

alle onderdelen werken afzonderlijk prima dus daar zit waarschijnlijk geen storing

voeding is een Q-Tech

kast is het ook niet

Lijk me wel.
Ik kan er nog steeds niet bij dat mensen met een redelijke computer zo'n barrel erin zetten. Besparen op een voeding is het stomste wat je kunt doen :)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 08:38

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 14:40:

voeding is een Q-Tech

kast is het ook niet

Wat denk je zelf... Bedoel als alles afzonderlijk werkt en met je voeding niet, 1 + 1 is nog steeds 2 bij mij :P

neem dus een andere voeding

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Terw_Dan schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 14:42:
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 14:24:

[...]

Nope, het is 1 ISA en 1 PCI, en heb ze beide nodig :P (sommige oude mobos gooien de poort 80 info enkel over de ISAbus ipv de PCI, dus dan is het verdomd handig om beid gewoon te hebben :P).
Maar je kan evt je plank er wel eens mee komen testen als je dat wilt :)
Waar woon je dan..? en kun je hem ook eventueel maken?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2005 14:54 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 14:50:
Terw_Dan schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 14:42:

[...]

Waar woon je dan..? en kun je hem ook eventueel maken?
Ik woon in Cuijk, en of ik hem kan maken hangt af van waar de fout zit.
ik moet zeggen dat ik bovengemiddeld goed ben in het opsporen van problemen met moederborden, maar fixen is vaak wat lastiger (een doorgefikt SMD component bijvoorbeeld is vrijwel niet te doen).

Verwijderd

Topicstarter
Bleek dat de eerst geheugenbalk compleet was doorgebrand door goedkoop geheugen van elixer of wat dan ook maargoed nu werkt het slot niet meer das wel jammer maargoed alles werkt verder weer prima alleen 1 slotje minder :*)

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 19:33

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 15:19:
Bleek dat de eerst geheugenbalk compleet was doorgebrand door goedkoop geheugen van elixer of wat dan ook maargoed nu werkt het slot niet meer das wel jammer maargoed alles werkt verder weer prima alleen 1 slotje minder :*)
Dan nog geldt: Koop een merkvoeding ! anders open je morgen weer een topic... ;-)

oh ja, Q-Tec, Sweex, BokkieWokkie zijn geen merken ! Net zoals wit en zwart geen kleuren zijn...

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• shazam0
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-04-2021
Terw_Dan schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 14:06:
[...]

Ik durf het bijna niet te zeggen maarehhh... Ik heb mijn pc eens naar MediaMarkt in Leeuwarden gebracht. Die gasten hebben echt een toffe kaart om hun computers door te meten. Heb met die gozer staan babbelen (echt een pc hardware freak) en die liet me hun testkaart zien. Dat was een ultra-x kaart die niet alleen de volts kon meten maar ook het hele systeem kon doormeten. Cool ding alleen iets te duur voor mijn budget :'(

shazam

Pagina: 1