[Excel] Converteren naar ASCII compatible tekst

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Techknow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-11-2022
Ik heb hier een gigantische Excel sheet welke wij met een on-line CMS tool inlezen om de inhoud op een internetpagina te weergeven.

Nu hebben hier allemaal mensen in gewerkt de laatste weken en grote stukken tekst vanuit Word in deze tabel geplakt. Echter zet Word ' en " automatisch om in een cursief gedrukte variant (kan ik hier niet typen). Nu zij al die tekens mee gekopieerd naar de Excel sheet maar daardoor is de tekst niet meer compatible met de ASCII tekenset. Hierdoor worden op het web de ' en " weergeven als vraagtekens. Nu kan je in Excel met de functie 'vervangen' de cursiefgedrukte ' en " in typen en vervangen door de normale ' en ". Maar omdat er veel velden zijn met behoorlijk omvangrijke tekst geeft Excel de foutmelding 'de formule is te lang.'. Hoe krijg ik de Excel sheet zo opgeslagen dat de ' en " ASCII compatibel zijn?

Ik heb al geprobeerd de Excel sheet als CSV op te slaan en dan openen met Word en opslaan als 'platte tekst' en dan weer in Excel te importeren. Dat gaat niet goed. Wie weet een oplossing?

• Techknow
klein schopje dan maar?

• Azkikr
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-03-2022
Wellicht stupid opmerking, maar dan moet je hem ignoren... wat als je vervang functie uitvoert per rij of per kolom?

• Techknow
nee, zelfs als ik vervangen doe op een van de cellen met een te groit aantal tekens krijg ik de foutmelding...

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

MBV

Je gaat hem op een webpagina zetten? Lijkt me simpel. Het niet-ascii compatible uitvoerbestand door een simpel perl/php/... script gooien. Daar hadden ze de regexen etc voor uitgevonden toch :?