Video cd branden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145399

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Ik weet het, het is van de zotte om met dit weer achter de pc te zitten, maar ik heb even een probleempje.
Ik probeer met mijn Nero video-bestanden als .avi te branden, dit brand ik als data, maar nu is het probleem dat je die cd dan wel op de pc kan afspelen in bijv. RealPlayer of WindowsMediaPlayer, maar mijn dvd speler herkend het niet. Mijn DVD-speler in de pc zegt: FOUT: DLL bestand
Mijn DVD-speler bij de tv zegt: Onherkenbare schijf.

Wat is de oplossing dat ik wel een cd-tje kan branden, die ik ook in mijn DVD-speler kan afspelen?
Wie kan me hiermee helpen?

Vr. groet,
Master Joey ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:22
Je kan toch gewoon een video cd branden in Nero? En kan je dvd speler wel gebrande dvd's aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76695

Probeer het eens als VideoCD of SVideo CD te encoderen en te branden. De ene AVI is de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanx voor de snelle reactie, maar hij geeft steeds een foutmelding. Ik heb een film van 700 MB en schijfjes van 800 MB (extra groot), dus ik wil graag over-burnen, maar weet niet hoe dit te doen. :'(

Master Joey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76695

Ja, maar hoe is je film geencodeert? Je wilt dus duidelijk een video-CD branden, of een S-Video CD. Dan moet je de film eerst encoderen naar dat formaat natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
'een foutmelding' is niet echt duidelijk he :P
En blijf even bij je probleem: je wil een DivX (of XVid, in elk geval een avi) zo branden dat ie in je DVD speler werkt. Kijk eens op www.doom9.nl voor tutorials :)

De fout die je DVD-speler in je PC (??? welk programma?) geeft ('FOUT: DLL bestand') is denk ik een heel stuk uitgebreider dan wat jij aangeeft en sowieso is dat een ander probleem dan waar we het over hebben. Ik denk aan een ontbrekende codec, of kan je de .avi wel gewoon afspelen?

Wat betreft overburn: kijk eens bij advanced settings van Nero.
Nero kan overigens heel simpel je filmpjes naar VCD of SVCD branden, gewoon je avi erop slepen en hij begint. Wellicht heb je wel eerst een MPEG-2 encoder nodig, maar die vind je via Google.

[ Voor 32% gewijzigd door rb338 op 27-05-2005 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 76695 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:44:
Ja, maar hoe is je film geencodeert? Je wilt dus duidelijk een video-CD branden, of een S-Video CD. Dan moet je de film eerst encoderen naar dat formaat natuurlijk!
Precies. En dit kun je doen met o.a. Winavi of TMPGenc. Winavi is wat makkelijker te gebruiken en TMPGenc levert betere kwaliteit video's op. Daarna branden met Nero als VCD of SVCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik het als VideoCD probeer: Foutmelding: Unsupported file format... :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:34
Anoniem: 145399 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:38:
Ik probeer met mijn Nero video-bestanden als .avi te branden, dit brand ik als data, maar nu is het probleem dat je die cd dan wel op de pc kan afspelen in bijv. RealPlayer of WindowsMediaPlayer, maar mijn dvd speler herkend het niet. Mijn DVD-speler in de pc zegt: FOUT: DLL bestand
Mijn DVD-speler bij de tv zegt: Onherkenbare schijf.
Ik heb het gedeelte vet gedrukt van waar ik denk dat jij de fout in gaat.
Je moet in Nero naar de optie VCD/SVCD gaan. Hier importeer je het avi bestand en druk je op next. Daarna converteerd Nero het bestand en brand het als VCD of als SVCD.
Je brand op het moment als ik goed begrijp wat jij getypt hebt het bestand gewoon als een avi op een data cd. Tja, dan kan je computer hem wel openen aangezien je computer gewoon avi bestanden afspeelt. Daarnaast kan de computer deze cd niet openen in een DVD afspeel programma.

edit:
Dan moet je eerst het bestand ergens converteren van avi naar MPG of iets anders wat Nero wel kan importeren. Hier zijn redelijk wat programmatjes voor te vinden overigens.

[ Voor 9% gewijzigd door Arunia op 27-05-2005 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:48
dan ondersteunt jouw dvd speler niet het type gebrande cd kan zijn dat je em verkeerd heb gebrand.
of je dvd speler kent het merk cd niet.
meschien ander merk lege dvd proberen. :)

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heel erg bedankt allemaal ! ! !
;) :) _/-\o_ Ik ga het eventjes proberen met de gegeven tips !

Groet,

Master Joey (8>
Pagina: 1