[2000] Server instabiel na verlagen swap

Pagina: 1
Acties:

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 07:59

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Hier staat een server welke al jaren goed draait. Alleen nu was er een tijdje terug te weinig schijfruimte. Nu zag ik dat er bijna 2 GB aan swap was gealloceerd, maar daarvan maar 500 MB werd gebruikt. Ik heb dit een tijdje gemonitord, en toen besloten de swap-file te verlagen naar 1250 MB om zo wat extra schijfruimte te krijgen.

Echter nu raken er soms plotseling services instabiel, de printspooler heeft er al een keer aan moeten geloven, vanochtend ging de Terminal Service down :X . Deze heb ik weer aan kunnen slingeren inmiddels. Nu heb ik al een tijdje de Task Manager open staan en is het geheugengebruik het afgelopen uur niet hoger geweest dan 200 MB, en de swap file heeft niet meer dan 400 MB in gebruik (zit totaal 768 MB intern in).

Is dit een hardware fout :? Of heeft deze machine toch al die swap nodig (wat ik dus meetbaar niet ben tegengekomen). Naar mijn idee is die machine een beetje gaar aan het worden (is inmiddels 3,5 jaar oud).

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Normaal gesproken is een 1,2 gig pagefile genoeg voor 768mb intern - heb je toevallig niet iets als 'DisablePagingExecutive' uitgevoerd ofzo? :)

Verwijderd

En staat er nog informatie in je event log?

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Zat informatie, zoals de Terminal Service die beweert 'out of memory' te zijn, terwijl er genoeg vrij is. De printspooler en nog een paar services beweren hetzelfde.

De server is alleen DC en fileserver, verder geen databases of Exchange oid.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:58
Raar, al eens een checkdisk gedaan om te zien of je pagefile niet toevallig currupt is? Een andere optie is "corrupt" geheugen, maar dat lijkt met niet logisch anders eens een memtest runnen. Weet je zeker dat er "maar" 400 in gebruik is?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

LauPro schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:39:
Zat informatie, zoals de Terminal Service die beweert 'out of memory' te zijn, terwijl er genoeg vrij is. De printspooler en nog een paar services beweren hetzelfde.

Wil je ook de vraag van elevator beantwoorden? Is namelijk plausibel.
elevator schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:28:
Normaal gesproken is een 1,2 gig pagefile genoeg voor 768mb intern - heb je toevallig niet iets als 'DisablePagingExecutive' uitgevoerd ofzo? :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

LauPro schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:39:

en ik neem aan dat je ook al gegoogled hebt op die foutmeldingen? :)

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Sorry, ik was er nog niet aan toegekomen. Ik ga nu even kijken wat er aan de hand kan zijn.

Pagina: 1