Toon posts:

Storing op beeld van Tv-Kaart.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al ongeveer 5 jaar deze tv-kaart :

Hauppauge Win/TV PCI FM

In het begin deed hij het heel goed, echt mooi duidelijk beeld. Helaas is nu sinds een tijd ( anderhalf jaar ) mijn beeld bij de meeste kanalen onduidelijk. Links zie je een klein stukje wat wel duidelijk is. Maar dan heb je dat het beeld ineens vage strepen heeft. Deze strepen staan vertikaal op het beeld.

Ik heb de kabel al nagekeken, en de aansluitingen er een keer opnieuw opgezet en ik weet zeker dat ze goed zijn aangesloten. Wat ik raar vind is dat ik bij nederland 1 2 en 3 wel duidelijk beeld heb. Of is mijn signaal boven te zwak ?

Tevens heb ik de FAQ doorgenomen, en daarin staat dat het meestal aan de source ligt, maar zoals ik al zei de kabel is goed aangesloten. Welliswaar op een splitter, maar dat heb ik altijd al gehad.

Ik gebruik gewoon de software van hauppauge ( de nieuwste gedownload van hun site )

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Heb je wijzingen in je hardware gehad? Heb je je pc verplaatst? Luidsprekers? Stereo? Die kaarten schijnen gevoelig te zijn voor straling e.d. Probeer daar eens wat mee te rommelen, misschien dat het werkt.

Enne, 5 jaar is natuurlijk al op leeftijd (hoewel het natuurlijk zou moeten werken, maar ja, we leven niet in een sprookje :P )

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Topicstarter
Motrax schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:29:
Heb je wijzingen in je hardware gehad? Heb je je pc verplaatst? Luidsprekers? Stereo? Die kaarten schijnen gevoelig te zijn voor straling e.d. Probeer daar eens wat mee te rommelen, misschien dat het werkt.

Enne, 5 jaar is natuurlijk al op leeftijd (hoewel het natuurlijk zou moeten werken, maar ja, we leven niet in een sprookje :P )
Hij zit nu in een compleet anders systeem. Hij zat eerst in een bloedsnelle pentium 1 133, en daarna in een p2 400 mhz. Daarna heb ik hem geprobeert in een amd 2600+ maar daarin kreeg hij steeds probleemn met I/O channels, dus heb ik hem een jaar niet gebruikt. Toen ben ik begonnen met het bouwen van een htpc, en daarin heb ik hem nu.

De speakers die er nu achter zitten zijn wel weer anders ja.

Hoe kan ik kijken of het aan straling ligt ? Waar ik misschien ook nog aan zat te denken: We hebben hier geen geaarde stopcontacten, en bij het aansluiten van de coax kabel zie ik meestal wel een vonkje overspringen. Maar hij is nog nooit aangesloten geweest op een geaard stopcontact.

Misschien dat ik hem vandaag nog ff beneden test, gewoon waar direct kabel binnen komt meteen op aansluiten. Ff kijken of het helpt.

Verwijderd

Topicstarter
Een klein subtiel schopje :+

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Welk OS? XP ondersteunt volgens mij sommige oudere tvkaarten niet meer.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

kun je geen screenshotje posten, dat geeft meestal een duidelijk beeld van wat de storing is.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Pagina: 1