[DirectX / .Net] cursus gezocht

Pagina: 1
Acties:

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

Topicstarter
Bestaan er dag(en)cursussen om DirectX i.c.m. .Net (C#) te leren.

Ik hoef geen complete 3D games te kunnen schrijven. Maar ik ben nu een .Net applicatie aan het schrijven welke erg veel gebruik maakt van GDI+.
Hoewel dit wel werkt is men van mening dat het met DirectX veel sneller/beter zal werken. Het gaat over erg veel componenten die continue refreshed/redrawn worden en dat is echt merkbaar.

Gelukkig mag ik nu om het uit te proberen een cursus volgen, maar weet er iemand waar zo'n cursus gegeven wordt?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kijk eens rond in [rml][ Alg] Centrale boekentopic - part II[/rml], daar staat vast wel iets bij, als een boek ook goed genoeg is. :)

Verder denk ik persoonlijk dat er niet echt cursussen worden gegeven in DirectX i.c.m. C#.NET, waarschijnlijk zul je die eerder tegenkomen voor DirectX i.c.m. C++. Stond er niks bruikbaars tussen [google=cursussen directx c# .net]?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• 6K

6K

is ook zo...

Topicstarter
google heb ik gebruikt, maar is vooral allemaal gericht op boeken en zelf proberen. Ergens snap ik dat ook wel hoor...

een goeie boost zou echter wel prettig zijn, een paar daagse cursus waarna je de basics in ieder geval gezien hebt en uitgelegd hebt gekregen. Ik verwacht dan idd niet dat ik alles kan of iets dergelijks, maar zo'n duw in de juiste richting is wel prettig...

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• dotcode
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-04 14:26

dotcode

///\00/\\

Volgens mij worden er in nl niet dat soort cursussen gegeven. Maar de voorbeelden die je kan downloaden moet je volgens mij alles kunnen nadat je ze hebt uitgezocht. Na een dag spelen kon ik in iedergeval al een aantal leuke dingen maken.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:45

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het is ook niet zo vreemd dat die cursussen er niet zijn, de meeste programmeurs die met DirectX aan de slag willen zijn wel kapabel genoeg om het zichzelf aan te leren dmv een boek, documentatie en het internet. Dat komt denk ik omdat er voornamelijk games mee worden gemaakt, en er veel meer kennis nodig is dan alleen hoe de API werkt. En ja, als je die kennis al hebt dan heb je de API ook al snel onder de knie (omdat je over het algemeen dan al eens met soortgelijke API's te maken hebt gehad).

Dus waarom een cursus? Er zijn ook wel zat tutorials te vinden op het internet. Ik kan begrijpen dat dat "aankloten" wat minder productief overkomt bij je baas, vooral omdat hij nog geen enkele schatting kan maken van je vorderingen, maar that's simpelweg the way it goes en daar zal ie zich dus bij neer moeten leggen :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• 6K

6K

is ook zo...

Topicstarter
Ik had eerlijk gezegd zoiets verwacht en sterker nog, ik ben het er mee eens. Probleem is alleen dat wij voornamelijk 'financiele' applicaties maken en nu dus voor het eerst de grafische hoek induiken.
Nu ken ik gelukkig wel 1 en ander, maar zoals je al aangeeft, bij de baas komt het snel over als 'minder productief'....
we zijn met meerdere mensen, dus het komt ook vast wel goed, het was alleen erg 'gemakkelijk' geweest als hier een cursus voor bestaan had

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 12:34

mulder

ik spuug op het trottoir

oogjes open, snaveltjes dicht

Pagina: 1