Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[malware] Rundll32.exe hoog CPU gebruik*

Pagina: 1
Acties:
  • 338 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop en die loopt steeds vast. Als ik dan ga kijken bij de "Task manager" zie ik dat het bestand Rundll32.exe een heel hoog CPU gebruik heeft. Rond de 98/99 %. Ik dit mischien de oorzaak dat de laptop steeds vast loopt?

De specs van de laptop:

Intel pentium M 1400 MHz
512 Ram
Ati Mobility radeon 7500
SP2 geinstaleerd

Het is een IBM T41

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

FF Process Explorer downen van www.sysinternals.com. Daarmee kun je de volledige commandline van rundll bekijken; gaat iets zijn à la
code:
1
rundll "c:\program files\hutsefluts\hatseflats.dll
Dan kun je bepalen of je het proces nodig hebt of dat er een update voor is, etc.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu bezig met een scan van Ad-Aware en spysweeper en spybot die vinden ook allemaal spyware kan het daar aan liggen. De Laptop is net 2 weken oud.

• spacecom
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-11 15:47
't gaat er niet om hoe oud tie is :)

't gaat er om waar je geweest bent ............ B)

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
offtopic:
Of wat er al op stond voordat je hem ingebruik nam (2de hands o.i.d)

Draai in ieder geval wat anti spyware programma's (MS AntiSpyware is ook een goede) en probeer ook een hijackthis, en de log daarvan even door www.hijackthis.de halen :)

En dan nog een redelijke virusscanner (evt firewall) en je kan er weer tegenaan :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Meer iets voor WOS aangezien dit geen software maar een OS probleem is :) Welk Operating Systeem met SP2 draai je? Ik gok even op XP; laat even horen of dat klopt. Ik pas even je topictitel aan

SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik verplaats hem nog even naar Beveiliging & Virussen aangezien het geen Windows maar een spyware probleel lijkt te zijn ;)

Windows Operating Systems >> Beveiliging & Virussen
Pagina: 1