Toon posts:

[XP] Installatie XP in andere directorie*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer,

Is het uberhaupt mogelijk om de installatie van Windows XP in een andere directorie te installeren? Standaard wordt alles in de map c:\Windows geinstalleerd. Echter ik wil het in c:\WINNT geinstalleerd hebben.

Moet ik een DOS bootflop gebruiken met CD-Rom ondersteuning en dan een parameter opgeven bij de installatie van XP? Of zijn er andere mogelijkheden?

Gr. Wim

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ja tuurlijk kan dat! Gewoon de installatie van WinXP beginnen en één van de keuzes is de installatie in een andere directory die je kan opgeven :)

Maar waarom wil je in c:\WINNT installeren :?

[ Voor 21% gewijzigd door Motrax op 27-05-2005 11:11 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Topicstarter
Nope.. je kunt tijdens de installatie Wizard van XP geen directorie opgeven...

Waarom een andere map: we hebben een applicatie die keihard kijkt naar c:\winnt. En we draaien ook nog met een aantal Windows 2000 pc's die allemaal geinsstalleerd zijn in c:\winnt

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Beetje vreemd dat je de keuze niet krijgt om de directory aan te geven.

Probeer het eens via een unattended setup (daar kan je in ieder geval wel de installatiedirectory aangeven)

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik zou zweren dat er in de wizard een optie zit als 'Windows wordt nu geinstalleerd in C:\windows. Wilt u doorgaan met de installatie of in een andere directory installeren?'. (vrij vertaald en herinnerd dan hè)

Misschien ben ik in de bonen...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Topicstarter
'k Heb het nog een keer bekeken.. maar helaas,

Je kunt op een gegeven moment aangeven op welke partitie het geinstalleerd moeten worden, maar niet de mapnaam..

• Wolf87
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:34
Motrax schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:25:
Ik zou zweren dat er in de wizard een optie zit als 'Windows wordt nu geinstalleerd in C:\windows. Wilt u doorgaan met de installatie of in een andere directory installeren?'. (vrij vertaald en herinnerd dan hè)

Misschien ben ik in de bonen...
ik heb het ook nog nooit gezien tijdens me xp installatie.

@TS ik zou is gaan kijken naar unattended install, hier kan je zelf aangeven in welke directory windows geinstalleerd moet worden

Unattended install topic

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zal inderdaad een unattended installatie file moeten gebruiken om de install directory op te geven - Windows is zo slim om als je boot vanaf CD toch even de diskette drive te checken voor een .SIF file dus je hoeft als je wilt niet eens al te veel veranderen aan je installatie methode :)

Even zoeken op 'sif targetpath' gaat denk ik wel wat interessants opleveren :)

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-04 11:46

Snuffel

Vroem!

Je kan toch ook de installatie starten vanaf je command prompt?
Dan kan je wel degelijk je pad aangeven.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Pagina: 1