[XP] een proces in "sleep" zetten

Pagina: 1
Acties:

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:07
Ik heb soms een proces draaien dat veel cpu-power nodig heeft en meerdere dagen bezig is.
Ik zou graag willen dat dit proces overdag tijdelijk stopt (pauzeert) en 's avonds weer doorgaat zodat mijn computer niet zoveel herrie maakt als ik aan het werk ben.
(de prioriteit op low zetten helpt dus niet omdat dan nog steeds de volledige capaciteit van de processor benut wordt)
Bestaat er een tooltje/commando om een proces (aan de hand van het PID) tijdelijk in sleep-mode te zetten (zoals dit onder linux volgens mij mogelijk moet zijn)?
De enige mogelijkheden die ik vind zijn om vanuit de code een sleep-functie aan te roepen en dat is in dit geval niet de bedoeling.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:32
Kan je het proces niet gewoon stoppen en later weer starten?

• RikTW
MADG0BLIN schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:07:
Kan je het proces niet gewoon stoppen en later weer starten?
Nee, dan zouden de berekeningen weer vanaf het begin beginnen.
(Het zou natuurlijk mooi zijn als deze mogelijkheid er in zou zijn gebouwd (door het opslaan van tussenresultaten), maar dat is in dit geval niet zo)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Nog nooit gezien.

Maar je kunt uiteraard met vmware (of soortgelijk) je proces in een virtutle machine draaien en deze laten slapen. kill -SIGSLEEP xxx ken ik niet. Zou moeten kunnen, want als je een proces debugged kun je ook een break maken,en dan pakt het proces helemaal geen resources meer.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• RSchellhorn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-04 16:13
Process Explorer van sysinternals kan een process in suspend zetten.

[ Voor 34% gewijzigd door RSchellhorn op 27-05-2005 11:43 ]

"Ik heb zo veel soep gegeten, dat kan een mens niet aan. Ik heb zo veel soep gegeten, kan bijna niet meer staan. Ik zat daar maar te slurpen achter die grote kop en als ik bijna klaar was, dan schepten ze weer op!" (Hans Teeuwen)

• RikTW
leuk_he schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:39:
Nog nooit gezien.

Maar je kunt uiteraard met vmware (of soortgelijk) je proces in een virtutle machine draaien en deze laten slapen. kill -SIGSLEEP xxx ken ik niet. Zou moeten kunnen, want als je een proces debugged kun je ook een break maken,en dan pakt het proces helemaal geen resources meer.
Ik had inderdaad van een collega al gehoord dat het onder linux gewoon moet kunnen, hoe weet ik niet precies, maar goed.
VMware is idd een goede optie, (proces wil ook onder linux wel runnen), had het zelfs al gedowned. Ik las alleen iets over geheugenproblemen m.b.t. vmware, dat zou een probleem kunnen zijn. En het wordt zo duur na 30 dagen ;)
Slayer08 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:42:
Dat ziet er goed uit! Ga het meteen proberen... :D
Edit: Werkt perfect! _/-\o_ Nu nog even kijken of ik het kan schedulen :7
Edit2: Zelfs schedulen moet makkelijk kunnen met de PsSuspend-command-line tool van dezelfde maker _/-\o_
(en als ik nou op het idee was gekomen om op suspend te googelen i.p.v. sleep was het de eerste hit geweest :X )

[ Voor 32% gewijzigd door RikTW op 27-05-2005 12:44 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Slayer08 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:42:
Ja, dat werkt. Als je windows stabiel genoeg is lijkt dit de oplossing. Uiteraard gebruikt het proces dan nog wel geheugen, maar vmware gebruikt ook HEEL veel geheugen voor een virtuele machine (ook al kun je door de suspend optie daar vmware helemaal afsluiten overdag, je pc fysiek rebooten, en het proces hervatten). En vmware brengt inderdaad allerlei licentie problemen met zich mee. (vmware zelf, en de windows versie in vwmware dacht ik ook). ligt er maar net aan wat je situatie wat dit betreft is.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-04 15:28

pistole

Frutter

RikTW schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:06:
(de prioriteit op low zetten helpt dus niet omdat dan nog steeds de volledige capaciteit van de processor benut wordt)
Wat is daar mis mee? Je capaciteit wordt wel volledig benut totdat een ander process om aandacht vraagt...

Ik frut, dus ik epibreer

• RikTW
leuk_he schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:57:
[...]

Ja, dat werkt. Als je windows stabiel genoeg is lijkt dit de oplossing. Uiteraard gebruikt het proces dan nog wel geheugen, maar vmware gebruikt ook HEEL veel geheugen voor een virtuele machine (ook al kun je door de suspend optie daar vmware helemaal afsluiten overdag, je pc fysiek rebooten, en het proces hervatten). En vmware brengt inderdaad allerlei licentie problemen met zich mee. (vmware zelf, en de windows versie in vwmware dacht ik ook). ligt er maar net aan wat je situatie wat dit betreft is.
Dat het nu in het geheugen blijft zitten is geen probleem, als de herrie maar weg is. vmware zou idd grotere eisen aan het geheugen hebben gesteld. (windows licentie was geen probleem als ik linux zou hebben geinstalleerd onder vmware i.p.v windows)
pistole schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:21:
[...]

Wat is daar mis mee? Je capaciteit wordt wel volledig benut totdat een ander process om aandacht vraagt...
De bedoeling is om de processor overdag uit zn neus te laten eten zodat de koeling niet aan slaat en ik rustig kan werken :Y)

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08-2025

Frentik

Broken, Beat and Scarred

RikTW schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:06:
Ik heb soms een proces draaien dat veel cpu-power nodig heeft.....
sb.exe? ;)

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

• RikTW
Nee, die was het niet (SoB toch?) >:)
Heb wel Think draaien (FaD) maar die heeft zelf een sleep functie gelukkig :*)

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

RikTW schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:43:
[...]

Nee, die was het niet (SoB toch?) >:)
Heb wel Think draaien (FaD) maar die heeft zelf een sleep functie gelukkig :*)
Inderdaad SoB, we missen je output wel :( die 1T/dag was mooi meegenomen)

• RikTW
Frentik schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 21:11:
[...]

Inderdaad SoB, we missen je output wel :( die 1T/dag was mooi meegenomen)
Ik heb al sinds Seti aan verschillende projecten meegedaan, maar SoB kan ik me niet herinneren... :?
Nu draai ik weer even FAD vanwege de Stampede

(1T/dag klinkt veel >:) , ik heb meestal maar een paar normale PC's tot mn beschikking dus ik denk echt dat je iemand anders bedoelt)

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

RikTW schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 21:16:
[...]

Ik heb al sinds Seti aan verschillende projecten meegedaan, maar SoB kan ik me niet herinneren... :?
Nu draai ik weer even FAD vanwege de Stampede

(1T/dag klinkt veel >:) , ik heb meestal maar een paar normale PC's tot mn beschikking dus ik denk echt dat je iemand anders bedoelt)
Oeps sorry, ik bedoelde inderdaad iemand anders, nml RIKZ ;)

Maar met een paar PC'tjes kom je op SoB al een aardig eind hoor :)

[ Voor 13% gewijzigd door Frentik op 30-05-2005 10:49 ]

Pagina: 1