Toon posts:

Problemen met Laptop en PARADIGIT Amersfoort

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal :)

Dit is mijn eerste post hier op het forum. Ik lees het forum altijd met veel plezier en heb hier al veel antwoorden op mijn vragen kunnen vinden.

Nu heb ik een probleem dat helaas niet op dit forum te vinden is. (het is een lang verhaal, sorry :P)

Ik zal beginnen bij het begin:

Augustus 2003 begin ik in Arnhem aan een HEAO opleiding, en daarbij is een notebookproject.
Mijn oude brakke pentium 3 is hard aan vervanging toe, en ik besluit mijn spaarcentjes te gebruiken en koop een Micropoint *het gevreesde woord ;)* laptop.

Omdat ik de standaard micropoint een beetje zwakjes vind laat ik er vanalles bijzetten zodat ik weer ff lekker vooruit kan.

Wat er in de laptop zit *uit mijn hoofd*

: Pentium 4 2.4 GH
: 1 gig ram (2 keer 512)
: Intel GME855.... nogiets graphics controller (64 mb gedeeld)
: 15" scherm ipv standaar 14"
: cd brander/dvd lezer combo

Ruim een jaar later ben ik super tevreden met mijn laptopje, en zweer dat ik (buiten spelletjes) Noooooooit meer een desktop wil.
Een maand geleden werd dit hemelse geluk verstoord: ;) Ik heb WOW gekocht na het met een 10 day trial op mijn computer te hebben uitgeprobeert.

Oke... ik moest alles op low zetten en op 1024x768.. maar hij liep verders perfect :D

Dan op een dag, ik ben lekker aan het spelen.. rare tekens in scherm, blauw scherm... nix doet het meer :S Bij rebooten gaat hij niet verder dan windows logo.

Zoals jullie misschien weten is Micropoint B.V. failliet verklaard, en heeft PARADIGIT de garantie overgenomen.Ik blij, want immers: beter iets dan niets. Ook leuk was dat de laptop een paar dagen voordat de garantie afliep stukging (1 mei 2005 liep de garantie af).

Ik snel naar paradigit in Utrecht gebeld (Ik studeer in Utrecht) en ik kon hem de volgende dag al langsbrengen :).

Na een 4 weken in plaats van de beloofde 2 weken kreeg ik mijn laptop vorige week vrijdag terug (je weet pas dat je internet mist als je het niet hebt :P). Maargoed, ik natuurlijk gelukkig, een heel nieuw moederbord en het leek erop dat hij weer werkte als een trein :D

S'avonds bleek uit mijn internetgeschiedenis dat ze flink hadden zitten msnnen en internetten op mijn laptop... Nouja, niet erg netjes, maargoed ook geen probleem.

De volgende dag zette ik mijn laptop s'avonds pas weer aan, en ik speel eventjes World of Warcraft. Dat gaat een uurtje of 2 prima... Daarna start ik World of warcraft opnieuw op en .. BLAUW SCHERM.. En daar is dan ook alles mee gezegd :P Hij deed dus helemaal nix meer. Ik denk.. nouja, kan gebeuren, ffu reboot. Ik reboot, maar hij deed helemaal niets meer na het windows logo.. Ik heb toen vanalles geprobeert, Laatste goede instellingen, safe mode, echt alles. Niets werkte, hij kwam simpelweg niet voorbij het Windows logo.

Ik was uiteraard ontzettend pissig omdat hij net terug kwam van een reparatie, en aangezien ik mijn bestanden toch nog niet terug had gezet, dacht ik dat ik net zo goed even kon gaan formatteren en een frisse windows erop zetten.

Ik ga lekker (yep je blijft vrouw, en dan blijf je schoonmaken leuk vinden :P) formatteren.. so far so good, dan tijdens windows installatie kan ik bepaalde bestanden niet kopieeren... heel vreemd. Ik probeer het nog eens, en dan lukt het wel..

Windows staat er dan inmiddels op en ik ga mijn drivers installeren van de orginele driver CD. Dan bij de videodrivers WEER dat vervloekte blauwe scherm en weer doet hij niets meer na het windows logo bij het opstarten...

Inmiddels begin ik te begrijpen dat ik hem toch ECHT weer weg zal moeten brengen. *sniff* Dus dat doe ik ook meteen die maandag in Utrecht, ik leg uit wat er is gebeurd, en ze vertellen mij dat als ik mijn laptop naar Amersfoort breng (waar Micropoints blijkbaar gerepareerd worden) het wel eens aanzienelijk in reparatietijd kan schelen.

Samen met mijn trouwe OV ga ik naar Amersfoort.Bij de winkel daar aangekomen word ik geholpen en de jongeman die mij helpt denkt ook dat het weer de videokaart is. En hij zegt me dat ze er meteen aan beginnen en hij binnen 4-5 werkdagen klaar is.

Omdat het in Utrecht zo was uitgelopen met de reparatietijd, en ze steeds allerlei smoesjes hadden besloot ik gewoon ELKE dag te bellen onder het motto, dan weet ik tenminste dat ze er wat aan doen, en ben ik hem niet WEER 4 weken kwijt.

Wat ze mij vertelden in het kort:

De eerste dag dat ik hem wegbracht: Het ligt aan de videokaart
De tweede dag (gebeld): Het ligt aan uw harde schijf
de derde dag: Er is helemaal niets mis met uw laptop (voicemail)
de vierde dag: niet gebeld ivm dagje Walibi World :)
de vijfde dag (vandaag): ->

De vijfde dag is een verhaal apart, Ik bel vanmorgen op of ik hem kan komen ophalen en ten eerste zijn ze mijn laptop KWIJT... -_- De jongeman belooft me zo terug te bellen, nadat hij vraagt hoe mijn laptop eruit ziet :S.

Half uurtje later word ik teruggebeld en hij was trots dat hij hem gevonden had *wat voor rotzooi is het daar vraag ik me dan af*. Nou ze hadden er een nieuwe windows ogezet en hij kon geen problemen vinden. Ik vertel hem dat hij steeds vastliep met het installeren van de videodrivers, en vroeg hem vriendelijk dat eens te proberen.

Op de achtergrond hoor ik zijn collega zeggen: DAT KAN HELEMAAL NIET, dat kan dat mens wel zeggen!

NOUJA! Ik ben echt ontzettend netjes en beleefd geweest, maar zoiets zeg je toch niet als er een klant aan de telefoon zit! Ik zeg dus ook lekker sarcastisch, dat hij zijn collega moet vertellen dat ik nog aan de telefoon hang.

De jongen die me helpt zegt me dan zo terug te bellen :S:S:S.

Na een paar minuten word ik weer teruggebeld en hij heeft geen fouten gekregen... Daar gaat mijn geloofwaardigheid -_-. Hij vraagt dan welk spel ik speelde toen het foutging. Ik zeg dan naar waarheid dat het World of Warcraft was, en dat dat (mits bijna alles op low) prima loopt op mijn laptop. Dan begint de jongen te lachen en zegt dat hij daaraan twijfelt!

Ik ga dat toch niet verzinnen!!!!! dan hoor ik de collega op de achtergrond weer: OW World of warcraft, ja zo krijg je een laptop wel kapot! En er word mij verteld dat ik nooit meer dat spel mag spelen omdat anders mijn laptop weer kapot gaat.

Nouja, ik ben niet goed met computers.. maar dit gaat me even te ver!!!!!!!!

Nu (eindelijk) de vragen aan jullie :P :

1. als een spel GOED LOOPT, waarom zou ik dat dan niet mogen spelen omdat de laptop anders kapot gaat??????

Op een:

: Pentium 4 2.4 GH
: 1 gig ram (2 keer 512)
: Intel GME855.... nogiets graphics controller (64 mb gedeeld)
: 15" scherm ipv standaar 14"
: cd brander/dvd lezer combo

2. Hoe zit het met de garantie? heb ik die nog? (op het gerepareerde moederbord)

3. Ze zeiden dat ik vanmiddag de laptop (ongerepareerd dus) kan komen ophalen, moet ik hier genoegen mee nemen?

4. Wat als hij weer binnenkort kapotgaat?

Ik ben ontzettend boos! en ik weet wel zeker dat hier slimmere mensen zitten dan bij PARADIGIT, dus ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen.

In elk geval hardstikke bedankt voor het lezen van mijn verhaal!

XXX

Fabienne ^^

(level 40 Priest op Stormreaver :D)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik kan me bij normaal gebruik niet voorstellen dat je met een potje WoW een laptop stuk kan krijgen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Precies! Ik heb mijn laptop ook altijd op zon gek standaard staan om hem lekker koel te houden!! O+ O+ O+ O-) O-) O-) :> :> :>

:(

wat moet ik nou :(?

Verwijderd

ik zou niet weten waaron de game niet mag spelen

zie hieronder aan de specificaties

http://www.worldofwarcraft.com/info/faq/technology.html

What are the game's system requirements?

Windows® System 98/ME/2000/XP OS:

800 MHz or higher CPU
256 MB or more of RAM
32 MB 3D graphics card with hardware transform and lighting, such as GeForce 2 or better
4 GB or more of available hard drive space
DirectX® 9.0c or above
A 56k or higher modem with an Internet connection
Mac® System OS X 10.3.5 OS:
933 MHz or higher G4 or G5 processor
512 MB RAM or higher; DDR RAM recommended
ATI or NVIDIA video hardware with 32 MB VRAM or more
4 GB or more of available hard drive space
MacOS X 10.3.5 or newer
56k or higher modem with an Internet connection
For what platforms is the game available?
The game is available for PCs and Macs.

Does the game require a 3D accelerator?
Yes, the game requires a 3D graphics card. We support a wide range of 3D cards that conform to the system requirement outlined above.

Is the game playable over a modem?
Yes.

What is the camera perspective of the game?
The game supports 1st- and 3rd-person camera perspectives. Players will be able to utilize the mouse wheel to adjust the camera angle as the situation dictates and switch between cameras on the fly

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Probeer als je daar bent iets van een 3d benchmark programma te draaien die de boel eens flink belast. Dat zou een afdoende test moeten zijn. Dan zien ze dat je de boel niet belazert.

mocht het dan nog niet goed zijn kan je ze daarna nog een kans geven om het netjes op te lossen. Zo niet heb je 'recht' op een andere oplossing.

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12 11:12
Ik heb nog nooit meegemaakt dat door een stukje software m'n pc fysiek naar de knoppen ging...
En bij vervanging gaat gewoon de garantietermijn van het vervangen product in, in dit geval het moederbord. Volgens mij zit er op een reparatie een jaar garantie.

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Verwijderd

Topicstarter
Wow :D jullie zijn snel :D

bedankt!!!!!!

Ja ik denk dat ik er morgen heenga (heb helaas nog veel huiswerk) en ik ga daar niet weg voor ze een 3d benchmark hebben gedaan zoals Gunner zegt.

Ik zat ook te denken, als hun zo zeker weten dat er niets mis is, kan ik dat hun niet op een papiertje laten schrijven met hun handtekening erbij ;)?

Of is dat nutteloos?

nogmaals bedankt voor jullie supersnelle reacties

• neh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:36

neh

Zo te horen zit er een lading ongeschoolde apen Dat je een spel niet kunt spelen omdat anders je laptop kapot gaat is natuurlijk de grootste onzin. Laat ze het maar eens onderbouwen :D

Probeer morgen idd wat benchmarks uit te voeren en vraag in ieder geval de toezegging dat als je weer problemen krijgt met WoW, je terug mag komen. Gaan ze er niet op in dan zou ik om de manager vragen en hun professionaliteit in twijfel trekken, waarvan het telefoongesprek en je internet-geschiedenis dan mooie voorbeelden zijn.

Wat je zelf kunt doen als je weer thuis komt is misschien kijken of er een recentere versie te vinden is van de drivers van je videokaart.

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-12 17:50

MeNTaL_TO

The future is not set

Uhm, andere nieuwere videokaartdrivers proberen?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al alle nieuwe videodrivers geprobeert toen... maakte geen verschil, gewoon blauw scherm bij alle drivers :( :'(

Plork bedankt voor je post :D _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ daar heb ik wat aan :D

Ze zijn niet zomaar van me af :D }) ookal ben ik blond 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik trouwens vergeten ben te vermelden is dat ze OOK NOG mijn D: hebben gewist zonder mijn toestemming met AL mijn foto's schoolbestanden en nouja.. alles eigenlijk, mijn hele muziekverzameling :(

Grrrrr :r

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-12 17:50

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:30:
Ik heb al alle nieuwe videodrivers geprobeert toen... maakte geen verschil, gewoon blauw scherm bij alle drivers :( :'(

Plork bedankt voor je post :D _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ daar heb ik wat aan :D

Ze zijn niet zomaar van me af :D }) ookal ben ik blond 8)7
Ik vraag me wel af wat er precies gebeurt, je speelt een spel die loopt vast (waarop??) en daarna start Windows niet meer op, hoe kan een spel er voor zorgen dat je Windows zo corrupt raakt, dat er niet meer geboot kan worden?

Het lijkt me eerder dat er iets in je laptop goed oververhit raakt en dat hoeft dus niet de videokaart te zijn.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• neh

neh

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:32:
Wat ik trouwens vergeten ben te vermelden is dat ze OOK NOG mijn D: hebben gewist zonder mijn toestemming met AL mijn foto's schoolbestanden en nouja.. alles eigenlijk, mijn hele muziekverzameling :(

Grrrrr :r
Nog een reden om de ontevreden klant uit te hangen :P

Vergeet niet beleefd (maar toch boos en strict) te blijven, schelden of schreeuwen werkt vaak in je nadeel, mensen zijn dan veel minder snel geneigd om iets voor je te doen. Is mijn ervaring als baliemedewerker dan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Als eerste kreeg ik het blauw scherm door op het icoontje van WOW te klikken, het was echt in een fractie van een seconde KLIK-> blauw scherm

daarna start windows niet meer op

na te formatteren en windows te installeren krijg ik dat blauwe scherm telkens tijdens het installeren van de drivers. Dan krijg je van die textwolkjes in de systemtray van:

------Nieuwe hardware gevonden

------Gevonden, Videobesturingsapparaat (of iets in die richting)

dan knippert het scherm naar zwart en dan ineens BLAUW scherm.

en dan start windows weer neit meer op :(

Verwijderd

Topicstarter
plork schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:35:
[...]

Nog een reden om de ontevreden klant uit te hangen :P

Vergeet niet beleefd (maar toch boos en strict) te blijven, schelden of schreeuwen werkt vaak in je nadeel, mensen zijn dan veel minder snel geneigd om iets voor je te doen. Is mijn ervaring als baliemedewerker dan ;)
Haha dat begrijp ik al te goed, ik ben nog niet een keer uitgevallen of wat dan ook (zo ben ik helemaal niet) ik heb ze elke keer vriendelijk bedankt en heb alleen op een hele nette manier gezegd dat ik vind dat het er wel HEEL vreemd aan toe gaat :) meer niet :)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hylienne, zou je de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop willen gebruiken als je binnen een minuut een nieuw bericht plaatst?

Voor de rest erg slordig dat ze je D schijf hebben leegegehaald. Hadden ze niet bij mij moeten doen.

In Windows XP kan je instellen dat je machine niet herstart na een blauw scherm, zodoende kan je ook met die informatie op GoT zoeken wat voor soort melding dit is.

[ Voor 44% gewijzigd door Gunner op 27-05-2005 11:41 ]

Verwijderd

op een reparatie zit meestal nog 3mnden garantie. spreek uit ervaring met HP

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Een spel zal een PC niet fysiek kapot maken, dit is gewoon normaal gebruik, als de laptop dat niet aan kan zullen ze er voor moeten zorgen dat dit wel kan. Nergens in de specificaties staat namelijk dat je er geen grafisch zware applicaties op kan draaien.

WoW is overigens meer geheugen intensief dan videokaart intensief, mischien daar even naar kijken, mede vanwegen het shared memory!!!

Mbt de garantie, op een reparatie zelf heb je meestal ook garantie, dat zijn het over de garantietermijn heen rekken door het probleem niet op te lossen moet niet jou probleem zijn.

Dat van de D vind ik persoonlijk niet eens helemaal hun fout, als je iets afgeeft weet je nooit hoe je t terug krijgt, zelf geen backup maken is dan gewoon "een beetje dom". Natuurlijk mogen ze je daar bij het inleveren wel voor waarschuwen!

[ Voor 18% gewijzigd door itsme op 27-05-2005 11:44 ]

Nothing to see here

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:40:
op een reparatie zit meestal nog 3mnden garantie. spreek uit ervaring met HP
Klopt, maar met een care-pack is dit wel gewoon 3/4 jaar :)

• neh

neh

its_me schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:41:

Mbt de garantie, op een reparatie zelf heb je meestal ook garantie, dat zijn het over de garantietermijn heen rekken door het probleem niet op te lossen moet niet jou probleem zijn.
Het probleem is sowieso kenbaar gemaakt voor het einde van de garantieperiode, dan zijn zij verplicht het op te lossen. Doen ze dat niet mag je terug en terug en terug. Tenminste zo is het wettelijk geregeld als ik me niet vergis, of de winkelier daar een boodschap aan heeft is een tweede :P

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:37
Je zou kunnen kijken of je de snelheid van de fans kan instellen op je laptop. Dan deze op hun snelst zetten voor je WoW gaat spelen.

Iets anders wat ik me ook nog bedenk is dat volgens mij die 855GME onboard videokaart geen hardware T&L unit heeft, wat WoW dus eigenlijk wel nodig heeft. Dat kan natuurlijk ook de crashes veroorzaken? Je kan eens met blizzard support bellen misschien? zij kunnen je vertellen of het misschien daaraan ligt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

its_me schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:41:
Dat van de D vind ik persoonlijk niet eens helemaal hun fout, als je iets afgeeft weet je nooit hoe je t terug krijgt, zelf geen backup maken is dan gewoon "een beetje dom". Natuurlijk mogen ze je daar bij het inleveren wel voor waarschuwen!
Bullshit. Het formatteren van de D schijf is niet noodzakelijk om het primaire probleem op te lossen. Als de HDD nu stuk zou zijn is het al een heel ander verhaal.
Ramon de Jesus schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:47:
Iets anders wat ik me ook nog bedenk is dat volgens mij die 855GME onboard videokaart geen hardware T&L unit heeft, wat WoW dus eigenlijk wel nodig heeft. Dat kan natuurlijk ook de crashes veroorzaken? Je kan eens met blizzard support bellen misschien? zij kunnen je vertellen of het misschien daaraan ligt.
Ha. Dat is inderdaad een steengoede hint!

[ Voor 32% gewijzigd door Gunner op 27-05-2005 11:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ gunner: Sorry ik zal de edit knop gebruiken ^^
Dat van dat instellen dat hij niet reboot wist ik niet! Ga ik zeker even proberen! weet je misschien hoe ik dat kan instellen?

@it's me
Ik heb (had) een muziek collectie van 14 Gig, en alleen een cd brander :P Daarom geen backup :P ook typ je "WoW is overigens meer geheugen intensief dan videokaart intensief, mischien daar even naar kijken, mede vanwegen het shared memory!!!" hoe bedoel je dat? ik heb toch een gig geheugen *sorry als ik het verkeerd begrijp* :P ben niet zo heel erg thuis in de computers :)

bedankt voor jullie reacties :)

haha nu het eerste gebruik van de edit knop ;) jullie posten ook zo snel :D

@plork ik ga het opzoeken! bedankt!

@jesus, ik zal de support bellen, al snap ik niet helemaal wat je zegt ;) ik post zo wat hun zeggen :)

"Je zou kunnen kijken of je de snelheid van de fans kan instellen op je laptop. Dan deze op hun snelst zetten voor je WoW gaat spelen."

typ jij net, maar hoe zou ik dat moeten doen dan?

@gunner, dat klopt D: staat toch los van alles :S :D ^^ thnx

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2005 11:54 ]

• itsme
  • Niet online
Gunner schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:49:
[...]

Bullshit. Het formatteren van de D schijf is niet noodzakelijk om het primaire probleem op te lossen. Als de HDD nu stuk zou zijn is het al een heel ander verhaal.
offtopic:
Heb jij al eens een probleem proberen te vinden op een PC van een ander?
Ik doe het regelmatig en het eerste dat ik doe is een nieuwe windows installatie (na de bios en jumpertjes checken dan), dat maakt het troubleshooten veeeellll eenvoudiger, op een bestaande installatie weet je nooit wat software en hardwarematig is. De tijd die je met een herinstallatie bespaard is erg groot. En ga nu niet zeggen dat een herinstallatie veel tijd kost want dat zijn 20x klikken terwijl ik iets anders doe.

Ontopic:
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:50:

@it's me
Ik heb (had) een muziek collectie van 14 Gig, en alleen een cd brander :P Daarom geen backup :P ook typ je "WoW is overigens meer geheugen intensief dan videokaart intensief, mischien daar even naar kijken, mede vanwegen het shared memory!!!" hoe bedoel je dat? ik heb toch een gig geheugen *sorry als ik het verkeerd begrijp* :P ben niet zo heel erg thuis in de computers :)
Je videokaart deelt het geheugen met de laptop, als er een DIMM beschadigd is kan ik me voorstellen dat de videokaart vreemde syptomen gaat vertonen en dat windows gaat crashen. WoW gebruikt echt veel geheugen dus als een dimm defect is zou ik het niet vreemd vinden dat wow het hele systeem doet crashen. En ook een nieuwe videodriver kan dan voor problemen zorgen (al blijft dat wat vreemd). Ik zou het geheugen van deze pc eens testen met een programma als memtester.

meuktracker: Memtest86+ 1.55

[ Voor 41% gewijzigd door itsme op 27-05-2005 11:58 ]

Nothing to see here

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-12 20:24
In je allereerste post zag ik het volgende staan:
Ik ga lekker (yep je blijft vrouw, en dan blijf je schoonmaken leuk vinden ) formatteren.. so far so good, dan tijdens windows installatie kan ik bepaalde bestanden niet kopieeren... heel vreemd. Ik probeer het nog eens, en dan lukt het wel..
Zelf heb ik een tijdje in een pc winkel gewerkt en als ik het probleem tegen kwam dat je bepaalde bestanden niet kan kopieren tijdens de installatie van XP lag het bijna altijd aan het intern geheugen.
Alles wat je zegt klopt precies bij dit probleem:
- bestanden soms niet kunnen kopieren bij installatie
- rare vastloper
- soms werkt pc goed, dag daarna bij exact dezelfde taken stopt ie ermee...

Kortom, laat ze het geheugen maar eens eerst vervangen !
Hele grote kans dat al je probleem dan verholpen zijn...

edit:

typo

[ Voor 6% gewijzigd door Sepiroth op 27-05-2005 11:56 ]

• knopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-11 23:01

knopper

Sander Knopper

Niemand klaagt toch over het feit dat Windows opnieuw is geinstalleerd? Het gaat om het feit dat D: is geformatteerd...

Verwijderd

Topicstarter
Zelf heb ik een tijdje ook in een pc winkel gewerkt en als ik het probleem tegen kwam dat je bepaalde bestanden niet kan kopieren lag het bijna altijd aan het intern geheugen.
Alles wat je zegt klopt precies:
-bestanden soms niet kunnen kopieren bij installatie
- rare vastloper
- soms werkt pc goed, dag daarna bij exact dezelfde taken stopt ie ermee...

Kortom, laat ze het geheugen maar eens eerst vervangen !
Hele grote kans dat al je probleem dan verholpen zijn...
Wow thnx!!!!! _/-\o_

eindelijk IETS wat het kan zijn :D

moet ik dan beide 512 ram dingen vervangen of eerst een voor een proberen? kan er natuurlijk 1 uithalen en dan kijken hoe hij werkt, en als het nog steeds is wisselen... Of denk ik nu te simpel?

bedankt!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

its_me schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:54:
offtopic:
Heb jij al eens een probleem proberen te vinden op een PC van een ander?
Ja het is mijn werk
Ik doe het regelmatig en het eerste dat ik doe is een nieuwe windows installatie (na de bios en jumpertjes checken dan), dat maakt het troubleshooten veeeellll eenvoudiger, op een bestaande installatie weet je nooit wat software en hardwarematig is. De tijd die je met een herinstallatie bespaard is erg groot. En ga nu niet zeggen dat een herinstallatie veel tijd kost want dat zijn 20x klikken terwijl ik iets anders doe.
Als je Windows op C staat waarom zou je in vredesnaam dan D formatteren?? :? :X

• itsme
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:57:
[...]
Wow thnx!!!!! _/-\o_

moet ik dan beide 512 ram dingen vervangen of eerst een voor een proberen? kan er natuurlijk 1 uithalen en dan kijken hoe hij werkt, en als het nog steeds is wisselen... Of denk ik nu te simpel?

bedankt!
-> Memtest: meuktracker: Memtest86+ 1.55

offtopic:
Gunner schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:59:
[...]Ja het is mijn werk[...]
Als je Windows op C staat waarom zou je in vredesnaam dan D formatteren?? :? :X
Das waar ...

[ Voor 25% gewijzigd door itsme op 27-05-2005 12:02 ]

Nothing to see here

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:37
ik zal de support bellen, al snap ik niet helemaal wat je zegt ;) ik post zo wat hun zeggen :)
Het gaat hierover, in de systeemeisen van WoW staat het volgende:
32 MB 3D graphics card with hardware transform and lighting, such as GeForce 2 or better
De '3D kaart' in je laptop ondersteund geen hardware transform and lighting, alleen software. Dus dat zou een reden kunnen zijn.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Sepiroth
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:57:
[...]

Wow thnx!!!!! _/-\o_

bedankt!
Dat kun je inderdaad proberen, MAAR... mocht het inderdaad aan het geheugen liggen dan mag je Paradigit NOOIT laten weten dat je aan het geheugen hebt gezeten. Ze zullen dan ongetwijfeld zeggen dat je het zelf hebt gesloopt.
Op deze site "http://www.memtest86.com/" staat een programma waarmee je je geheugen kan testen. Echter komt het soms voor dat het geheugen toch goed bevonden wordt door dit programma en als je vervolgens het geheugen vervangt, toch je problemen weg zijn. Een helemaal perfecte test is het dus niet. Je hebt alleen wel een floppy disk nodig of je moet het op een cd kunnen branden...

Verwijderd

Topicstarter
:D:D:D Ik ga nooit meer naar paradigit zonder hier een topic te openen lol, volgens mij zijn jullie veel slimmer.

Als ik hem morgen ophaal zal ik METEEN die test doen! bedankt It's me!

(ook wow verslaafd zie ik ;) )

Jullie posten eventjes te snel om een voor een op te reageren, maar toch super bedankt allemaal, ik ga zeker morgen die memorytest doen, en ik bel na mijn boterham met aardbeien eventjes blizzard op nu ik snap wat Jesus bedoelt :)

THNX!

Jullie pwnen *zoals "jullie" dat zeggen :P* haha

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2005 12:03 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

@ gunner: Sorry ik zal de edit knop gebruiken ^^
Dat van dat instellen dat hij niet reboot wist ik niet! Ga ik zeker even proberen! weet je misschien hoe ik dat kan instellen?
Dit is wel van een Engelse XP, maar je moet in je Systeem Eigenschappen zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/59414/full.jpg

En dan "Automatically Restart" uitvinken

Ik heb het wel aanstaan 8)7 :)

Verwijderd

Topicstarter
Gunner schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:05:
[...]

Dit is wel van een Engelse XP, maar je moet in je Systeem Eigenschappen zijn.

[afbeelding]

En dan "Automatically Restart" uitvinken

Ik heb het wel aanstaan 8)7 :)
thnx gunner, ik heb de engelse versie van XP :) dus dat is geen probleem ik doe het morgen meteen :D:D

• Sepiroth
Toch jammer, dat we geen reactie meer krijgen hoe het ermee staat... :Z
Zal wel verholpen zijn dan.
Vind ik altijd zo jammer, dat mensen niet laten weten dat het probleem opgelost is.
Je moet er gewoon vanuit dat als mensen niet meer posten dat het probleem verholpen is.
Lijkt me een kleine moeite om het even te melden, zodat het topic gesloten kan worden.

• Northwave4500
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-03 09:57
je hebt gelijk :) wat een wijze woorden op deze vrijdagmiddag

Merge wuurd 't beter

Pagina: 1